She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Heb je de dvd goed gebrand?
Wat staat op de dvd, een dvd film, een hd stuk, een divx?
Film op je harde schijf zetten, wat gebeurd dan?
Ik speel de film vanaf mijn harddisk, de media in kwestie is een normale DVD (play directory, VIDEO_TS map). Een DVD afspelen via de DVD-ROM speler sorteert hetzelfde effect (verschillende geprobeerd).jan99999 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:51:
Heb je meerdere dvd's geprobeerd?
Heb je de dvd goed gebrand?
Wat staat op de dvd, een dvd film, een hd stuk, een divx?
Film op je harde schijf zetten, wat gebeurd dan?
divx en H.264 hetzelfde verhaal. Het lijkt perfect af te spelen, maar (precies) om de minuut blijft het beeld hangen, om gek van te worden....
Om nu windows te installeren en te kijken of dat gaat werken lijkt me niet nodig. Op de site van ASUS / ATI lees ik dat mijn mobo dit soort content zonder problemen zou moeten kunnen afspelen. Helaas heb ik hier geen graka liggen anders zou ik natuurlijk even kunnen testen met een andere grak, maar kijkend naar verbruik doe ik het liever met de huidige intergrated graka.
[ Voor 25% gewijzigd door paradoXical op 05-03-2009 21:08 ]
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Andere driver proberen?
Compiz uitzetten.
Wat loopt er op de achtergrond?
Misschien processor te langzaam?
In bios van je pc de pci burst vergroten(dit heeft bij mij geholpen), weet niet of jij dit ook hebt. Stond op 96 is nu 256.
In bios de grafische kaart instellingen kontroleren, meer ram geven bijvoorbeeld?
[ Voor 4% gewijzigd door jan99999 op 05-03-2009 22:00 ]
Reeds verschillende drivers geprobeerd, allen hetzelfde probleemjan99999 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:59:
Kijk eens bij je grafische instellingen, of je deze sneller kunt zetten(dus grafisch minder mooi) , dus 3d instellingen.
Andere driver proberen?
Compiz uitzetten.
Wat loopt er op de achtergrond?
Misschien processor te langzaam?
In bios van je pc de pci burst vergroten(dit heeft bij mij geholpen), weet niet of jij dit ook hebt. Stond op 96 is nu 256.
In bios de grafische kaart instellingen kontroleren, meer ram geven bijvoorbeeld?
Grafisch instellingen omlaag heeft geen resultaat
Compiz staat uit
Op de achtergrond loops enkel apache, MPD/Icecast uitgezet voor test
Heb de waarde in de bios naar 256 verhoogd, nog steeds last van vertraging
CPU lijkt me niet te traag aangezien de CPU load onder de 50% blijft tijdens afspelen.
Ik weet het zo langzamerhand niet meer. Het gekke is dat de playback perfect is, maar steeds om de minuut dan treedt de vertraging op (zeer regelmatig). Heb al gekeken naar een process welke om de minuut actief is, maar niets kunnen vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door paradoXical op 05-03-2009 22:35 ]
HD afspelen werkt dus niet.
Videokaart is belangrijk, ik heb een ati 9600 die dus geen hd wilt afspelen(alleen heel erg stotterend), cpu van mij zou het net wel of net niet halen.
Dus ik zou toch eens een losse videokaart(liefst een snellere) lenen van iemand om deze te testen, dan weet je of het de cpu van je is.
Het gaat hier ook niet om HD content, maar om een DVD. Verder heb ik op internet een topic gelezen waar iemand met eenzelfde GPU en vergelijkbare proc 1080i zonder problemen kan afspelen. Ook wanneer ik naar de playback kijk dan ga ik er van uit dat het geen probleem moet zijn; films lopen echt vloeiend, behalve dat om de minuut opeens een vertraging plaatsvindt.jan99999 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:10:
Zelf gebruik ik ubuntu met een Pentium 4 3.0, ja dus een hele oude.
HD afspelen werkt dus niet.
Videokaart is belangrijk, ik heb een ati 9600 die dus geen hd wilt afspelen(alleen heel erg stotterend), cpu van mij zou het net wel of net niet halen.
Dus ik zou toch eens een losse videokaart(liefst een snellere) lenen van iemand om deze te testen, dan weet je of het de cpu van je is.
Wat voor soort process draait om de ~minuut welke voor vertraging kan zorgen? Misschien probleem met de buffer welke leegraakt?
Wellicht is er een tweaker met een vergelijkbaar mobo wele een ervaring kan posten?
Edit: http://tweakers.net/price...281/asus-m2a-vm-hdmi.html
Staan verschillende ervaringen met het afspelen van HD content zonder problemen. Ik moet toch eens goed naar mijn systeem gaan kijken. Ik ben van plan KDE 4.2 te vervangen door bv XFCE welke wat lichter is.
Edit2: heb ik nu gedaan, vanavond naar huis om te kijken of dit resultaat heeft
[ Voor 13% gewijzigd door paradoXical op 08-03-2009 13:26 ]