[OpenSuse r11/64bit] Segmentatiefout bij YAST

Pagina: 1
Acties:

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01 22:41
Systeem: Dell inspiron 6400 (met 2Gb intern geheugen, C2D T7200 cpu)

OS-inrichting: multi-boot met XP mediacenter en OpenSuse R11/64 bit. Ik draai voornamelijk OpenSuse (internet, chat, mail, webdesign).
Kennisniveau kan ik omschrijven als leergierige gebruiker, doch nog geen whizzkid :+

Probleem:
bij het starten van de toepassing YAST (specifiek de module Softwarebeheer, met als doel de laatste Firefox 3.0.7 release te (laten)installeren, kwam de melding naar voren waar ik niets mee kan:

YaST got signal 11 at YCP file /usr/share/YaST2/clients/inst_packages.ycp:36
/sbin/yast2: line 421: 4161 Segmentatiefout $ybindir/y2base $module "$@" "$SELECTED_GUI" $Y2_GEOMETRY $Y2UI_ARGS

Reeds uitgevoerde acties:
  • alles afgesloten en als Root aangemeld en YAST gestart: zelfde probleem (alleen de melding (code) veranderd: nu 4161, andere keer een geheel andere waarde in bovenstaande melding);
  • google op internet en tweakers, doch niet een resolute oplossing gevonden;
Bijzonderheden:
ik heb de regulier voorhanden zijnde updates van modules geaccepteerd via Yast, zonder problemen zijn ze geinstalleerd afaik.

Wie o wie heeft oplossingen en/of tips om dit probleem te tackelen?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Als ik een zoutje eet vind ik dit. Je kunt ook een andere zoekmasjien gebruiken die niet rijmt op "bugle" maar we willen je probleem oplossen:

Hoe start je yast op: Met het icoontje of door "yast2&" in te voeren?

Als je (per se) de software manager wilt starten kan dat door "/sbin/yast2 sw_single &" als root uit te voeren.
Misschien dat er een kleine dependency-hellmismatch ontstaan is.

[ Voor 7% gewijzigd door dragunova op 05-03-2009 21:24 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• NielsTn
dragunova schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:23:
Als ik een zoutje eet vind ik dit. Je kunt ook een andere zoekmasjien gebruiken die niet rijmt op "bugle" maar we willen je probleem oplossen:

Hoe start je yast op: Met het icoontje of door "yast2&" in te voeren?

Als je (per se) de software manager wilt starten kan dat door "/sbin/yast2 sw_single &" als root uit te voeren.
Misschien dat er een kleine dependency-hellmismatch ontstaan is.
Dank voor je reactie. helaas nog geen oplossing voor mijn probleem kunnen ontdekken en toepassen.
Ik ga maar een backup maken van mijn user-omgeving & data, en een clean herinstall doen.....
:'(

YAST2 icoon is niet meer te zien op mn KDE menu,
en via de command prompt, krijg ik de tekstversie van YAST, maar zonder mogelijkheden: gewoon een blauw scherm, met alleen F1 (help) en F9 (Exit).

[ Voor 9% gewijzigd door NielsTn op 05-03-2009 22:35 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• dragunova

dragunova

Heb je op de links gekeken die ik je gaf?
Iemand die het zelfde probleem had schrijft er: " I fixed it!!"

Kleine hint: de persoon die de oplossing had gevonden had qt vernacheld

[ Voor 16% gewijzigd door dragunova op 05-03-2009 22:40 ]

• NielsTn
dragunova schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:39:
Heb je op de links gekeken die ik je gaf?
Iemand die het zelfde probleem had schrijft er: " I fixed it!!"

Kleine hint: de persoon die de oplossing had gevonden had qt vernacheld
@dragunova:
ja heb inderdaad de diverse acties gezocht in de gegeven links, maar kreeg ze niet meer aan de praat.
Inmiddels de hoop opgegeven, aangezien YAST2 grafisch EN in textmode geheel leeg is.... Heb zelfs geen iconen meer in YAST :(
ik ga een backup maken van mijn persoonlijke documenten en bak Suse 11.1 af en ga daar mee verder na een fresh install.... 't houdt me van de straat.... O-)

• dragunova

dragunova

Okido; succes met herinstallatie.
Wel apart dat je yast op zo'n manier om zeep kan raken.

• NielsTn
dragunova schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:45:
Okido; succes met herinstallatie.
Wel apart dat je yast op zo'n manier om zeep kan raken.
Her-installatie (Suse 11.1 dan maar ;) ) geslaagd, alles up-and-running :)
Ik stond ook zelf heeeeeeeeel raar te kijken dat YAST zo ehh.. vernaggeld is geraakt.

Wat mij betreft mag er een slotje op: situatie weer normaal. Misschien dat anderen ooit nog iets aan de informatie hebben.

Pagina: 1