Hoi Tweakers,
Ik heb twee php pagina's.
Wat ik graag zou willen is dat de div op de eerste pagina steeds wordt aangevuld met de info van pagina 2. Pagina 2 simuleert namelijk een erg grote pagina die lang duurt om te laden. Via een tussentijdse echo of innerhtml div update wil ik de gebruiker laten zien hoe het er voor staat met de verwerking op pagina 2.
Na een ruime tijd zoeken heb ik nog steeds niet gevonden en wil ik graag beroep doen op jullie expertise.
Nergens waren ajax tutorials / voorbeelden te vinden. php lijkt me ook niet helemaal de bedoeling (kreeg het overigens ook niet werkend).
Het zou erg mooi zijn dat als de actie gestart wordt op pagina 1 en dat de gebruiker ziet: onderdeel 1 van 10 is gestart. Na x seconden: onderdeel 1 is klaar. Onderdeel 2 van 10 wordt gestart etc.
Ik weet dat het niet mogelijk is om een voortgang te geven via ajax van de nog te laden tijd, maar op deze manier informatie is beter dan ze een minuut naar een ladende pagina te laten staren.
Ik heb twee php pagina's.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <html> <head> <script language="javascript" type="text/javascript" src="js/prototype.js"></script> <script language="javascript" type="text/javascript"> function getHTML() { var url = 'pagina2.php'; var pars = ''; document.getElementById("hiero").innerHTML = 'Gestart.'; var myAjax = new Ajax.Updater( {success: 'hiero'}, url, { method: 'get', parameters: pars, onFailure: reportError }); } function reportError(request) { alert('Er is iets misgegaan.'); } </script> </head> <body> <font size="2" face="Verdana"> <a href="javascript:getHTML();">Zo, ga maar eens halen<a> <div style="height:10px;"></div> <div id="hiero">Een div</div> </font> </body> </html> |
HTML:
1
2
3
| stap 1 gestart <br /> <?php sleep(5);?> stap 1 klaar. stap 2 gestart <br /> |
Wat ik graag zou willen is dat de div op de eerste pagina steeds wordt aangevuld met de info van pagina 2. Pagina 2 simuleert namelijk een erg grote pagina die lang duurt om te laden. Via een tussentijdse echo of innerhtml div update wil ik de gebruiker laten zien hoe het er voor staat met de verwerking op pagina 2.
Na een ruime tijd zoeken heb ik nog steeds niet gevonden en wil ik graag beroep doen op jullie expertise.
Nergens waren ajax tutorials / voorbeelden te vinden. php lijkt me ook niet helemaal de bedoeling (kreeg het overigens ook niet werkend).
Het zou erg mooi zijn dat als de actie gestart wordt op pagina 1 en dat de gebruiker ziet: onderdeel 1 van 10 is gestart. Na x seconden: onderdeel 1 is klaar. Onderdeel 2 van 10 wordt gestart etc.
Ik weet dat het niet mogelijk is om een voortgang te geven via ajax van de nog te laden tijd, maar op deze manier informatie is beter dan ze een minuut naar een ladende pagina te laten staren.