Beste Tweakers,
Ik heb momenteel een Linksys BEFSX41 100mbit router met daaraan een losse Linksys WAP54G 11g WiFi Accesspoint, en ik wilde deze 2 apparaten graag vervangen door een enkele unit.
Mijn huidige netwerk bestaat uit:
- 11g WLAN : Nintendo Wii, DS en PocketPC.
- 11n WLAN : Samsung Notebook (nu uitteraard nog draaiend op 11g).
- 100mbps WAN : Motorola kabel modem.
- 100mbps LAN : Xbox 360, 3 werkstation PCs samen aan een Netgear FS605 100mbit switch
- 1000mbps LAN : Server, Gamer PC.
Dit betekend dat ik minimaal 4 LAN poorten nodig heb, en de mogenlijkheid tot mixed WiFi.
Hiermee ben ik een paar dagen aan het zoeken geweest, en 2 modellen komen vaak boven als vrij goed, namenlijk de D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit Router, en de Belkin N1.
Echter hebben deze bijde toch een paar "problemen" volgens sommige reviewsites.
Cnet wil de D-link, ondanks dat hij veel sneller en sterker is dan andere n-Draft routers, niet aanbevelen omdat deze schijnbaar een soort van beta wifi code gebruikt die in de toekomst mischien onbruikbaar wordt.
Ik heb ook nog gelezen dat de Apple Airport bijzonder goed is,
maar deze heeft echter helaas maar 3 LAN poortjes.
Dus mijn vraag aan jullie, welke router kan het beste met mijn netwerk infrastructuur omgaan?
Niet perse een van de routers die ik gevonden heb natuurlijk.
Weet je zelf een betere keuze, laat dat dan vooral horen.
- Sven
Ik heb momenteel een Linksys BEFSX41 100mbit router met daaraan een losse Linksys WAP54G 11g WiFi Accesspoint, en ik wilde deze 2 apparaten graag vervangen door een enkele unit.
Mijn huidige netwerk bestaat uit:
- 11g WLAN : Nintendo Wii, DS en PocketPC.
- 11n WLAN : Samsung Notebook (nu uitteraard nog draaiend op 11g).
- 100mbps WAN : Motorola kabel modem.
- 100mbps LAN : Xbox 360, 3 werkstation PCs samen aan een Netgear FS605 100mbit switch
- 1000mbps LAN : Server, Gamer PC.
Dit betekend dat ik minimaal 4 LAN poorten nodig heb, en de mogenlijkheid tot mixed WiFi.
Hiermee ben ik een paar dagen aan het zoeken geweest, en 2 modellen komen vaak boven als vrij goed, namenlijk de D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit Router, en de Belkin N1.
Echter hebben deze bijde toch een paar "problemen" volgens sommige reviewsites.
Cnet wil de D-link, ondanks dat hij veel sneller en sterker is dan andere n-Draft routers, niet aanbevelen omdat deze schijnbaar een soort van beta wifi code gebruikt die in de toekomst mischien onbruikbaar wordt.
De belkin N1 heeft ondanks zijn zeer gebruikersvriendelijke bediening volgens gebruikers op verschillende fora soms nogal wat nukken met dichtslibben, slechte wifi range, en in sommige gevallen het gewoon niet in acht nemen van de beveiligings instellingen.The D-Link DIR-655 Xtreme N Gigabit Router is the fastest we've seen, but we're still reluctant to recommend it as it's based on an unfinished wireless spec.
Ik heb ook nog gelezen dat de Apple Airport bijzonder goed is,
maar deze heeft echter helaas maar 3 LAN poortjes.
Dus mijn vraag aan jullie, welke router kan het beste met mijn netwerk infrastructuur omgaan?
Niet perse een van de routers die ik gevonden heb natuurlijk.
Weet je zelf een betere keuze, laat dat dan vooral horen.
- Sven