Arial font laat niets zien in word en print delen niet uit

Pagina: 1
Acties:

• Bollux
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-02 18:36
Ik hoop hier eindelijke een antwoord te krijgen :) mijn probleem is als volgt

Ik heb bij een klant een terminal server staan, waar een mannetje of 20 op draait. Ze belde me op met het probleem dat als ze wat vanuit de server printen, dat sommige delen text wel en sommige delen text niet uitgeprint werden. Als ik op de server notepad opende en in Arial wat typte, liet hij net ook niet eens zien!

Na eindeloos zoeken ben ik er erachter gekomen dat het alleen met het lettertype Arial is, dus met times new roman gaat het wel goed! De printer ligt het niet aan, met een andere printer komt hetzelfde probleem naar voren.

Wat ik heb gedaan, ik heb iedereen laten uitloggen, heb ik de Arial lettertypes gekopieert van een XP bak, op de server vervolgens de Arial lettertypes verwijderd, en de lettertypes van de XP bak naar de server gekopieert. Tot mijn verbazing functioneerde het Arial lettertypes gewoon weer en werd alles ook weer netjes uitgeprint.

Ze hebben 2 weken goed kunnen werken en kreeg net weer een telefoontje dat het weer hetzelfde was...HELP! Ik weet niet meer wat ik moet proberen, ik hoop dat iemand hier een goede oplossing heeft!

Thx

Groeten,
Joshua

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:40
Tja, geen idee wat die font bestanden zou kunnen corrupten / aanpassen... Maar een mogelijke tijdelijk/(permanente?) oplossing zou zijn om alleen lees-rechten aan die font bestanden te geven.

• Bollux
Dat zou ik inderdaad kunnen proberen, als ik geen andere suggesties krijg ga ik dat zeker proberen :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kijk eens naar de datum van het bestand: wanneer wordt het aangepast en valt te zien welke mensen/applicaties/services er dan actief zijn? Of beter: zet auditing aan.

Als ik zou moeten gokken, zou ik kijken naar virusscanners.

Over welk OS(sen) hebben we het trouwens. Niet alleen relevante, maar zelfs verplichte info (zie Windows Clients - Beleid) :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bollux
Sorry vergeten te vermelden, het gaat over een win2000 server, ik zal dit topic wel verkeerd hebben geplaatst :P

Datum van aanpassing heb ik niet op gelet, maar wat zou fonts aan te kunnen passen uberhaubt?

Edit:

Ik heb het even gecontroleerd, maar de fonts zijn het laatst aangepast in 2003 :S heel raar...

[ Voor 20% gewijzigd door Bollux op 05-03-2009 13:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Joshualoman schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:56:
Sorry vergeten te vermelden, het gaat over een win2000 server, ik zal dit topic wel verkeerd hebben geplaatst :P
sling.to/WSS dan maar ;)
Datum van aanpassing heb ik niet op gelet, maar wat zou fonts aan te kunnen passen uberhaubt?
Edit:
Ik heb het even gecontroleerd, maar de fonts zijn het laatst aangepast in 2003 :S heel raar...
Desnoods gebruik je Expand om de bijbehorende originele Arial ttf files van je 2000 Server CD terug te zetten? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1