Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Bij het gebruik van BIS van Vodafone vind ik de internet snelheid erg beroerd. Bij het gebruik maken van onderstaand speedtest tooltje (OTA download link, free):

http://www.xtremelabs.com...e/speedtest/speedtest.jad

haal ik bij downloaden gemiddeld een zielige 45 Kbits/s, en de upload zit op 60-80 Kbits/s.

Mijn telefoon is een Curve 8310 die dus op GPRS zit, meer mensen hier die een trage verbinding hebben? De locatie maakt weinig tot geen verschil (zit nu op het Flight Forum in Eindhoven en daar is de dekking goed), na bellen met de dataservice afdeling is mij verteld dat ik bovenstaande gegevens maal 8 moet doen om kb/sec te krijgen maar dat is naar mijn weten delen door 8, ik ben die discussie maar niet aangegaan maar ik weet wel dat als ik een bestandje van 500 kb download, ik eerst koffie kan gaan halen voordat die binnen is en dat zou bij maal 8 toch wel sneller moeten gaan ;)

De abbo snelheid die voor BIS van Vodafone staat zou 1,5 Mbps zijn maar ik zit op modemsnelheid... Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen met dit probleem?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:07:
Mijn telefoon is een Curve 8310 die dus op GPRS zit
GPRS gaat in de praktijk tot maximaal 70 a 80 Kbit/s. Sneller zul je feitelijk nooit halen.

UMTS/HSDPA gaat echter wel een stuk sneller. Dus de snelheid die je nu haalt, is normaal voor GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Oke, dan zal het nu dus gewoon komen doordat het druk is op het netwerk want mijn upload haalt die 70 a 80 wel. Waarom geven ze dan 1,5 mbps op voor GPRS?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:21:
Waarom geven ze dan 1,5 mbps op voor GPRS?
Waar staat dat je 1.5 Mbps kunt halen met dat abonnement icm GPRS?
Die 1.5 Mbps kun je alleen halen via HSDPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:24:
[...]

Waar staat dat je 1.5 Mbps kunt halen met dat abonnement icm GPRS?
Die 1.5 Mbps kun je alleen halen via HSDPA.
Dat is idd het probleem, op de Vodafone site is dit nergens te vinden welke snelheden er staan voor GPRS van hun maar die kerel aan de helldesk vertelde me dit maar dat is dus net zo'n gelul als het maal 8 doen van die snelheid in kbit/sec

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:28:
[...]
Dat is idd het probleem, op de Vodafone site is dit nergens te vinden welke snelheden er staan voor GPRS van hun maar die kerel aan de helldesk vertelde me dit maar dat is dus net zo'n gelul als het maal 8 doen van die snelheid in kbit/sec
Het is wel zo dat je de snelheid is kilobits moet delen door 8 om de snelheid is kilobytes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Ja dat zei ik ook maar hij beweerde dat het maal 8 moest ;)

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1