Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Helderheid verhogen zonder pijltje naar rechts?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Aspire 1610 laptop sinds een aantal jaar. Hiervan werkt recent de pijltjestoets naar rechts niet meer, wat sowieso erg onhandig is, maar nog een bijkomend probleem geeft.

Om de helderheid van mijn scherm te verhogen druk ik normaliter op Fn + pijltje naar rechts. Deze werkt niet meer, waardoor mijn scherm erg donker staat.

Wie heeft een oplossing om zonder pijltje naar rechts mijn helderheid te verhogen?

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 21:45
als je een extern toetsenbord aansluit en dan het pijltje van het externe tb gebruikt ?

Check dit en help mee!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 14:57
Ik had op mijn oude Acer Aspire een stukje software waarmee ik het ook kon veranderen. Ik weet niet of dit nu nog bestaat. Maar je zou even op de site van Acer rond kunnen snuffelen.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Bij veel laptops kun je de helderheid ook in de bios veranderen (op bijvoorbeeld oudere dell laptops werkt het sowieso).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:12
acer heeft toch zo'n powermanagement applicatie op de laptops geinstalleerd. Daar kun je het een en ander aanpassen.

heb zelf een dell maar daar kan ik zelf ook bepalen of mijn scherm dimt als ik op accu werk etc... dus de helderheid kun je in moeten stellen ook bij een acer... met bijbehorende software.

...

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 30-11 21:45
ftp.acer-euro.com hier kun je alle drivers/software vinden

Check dit en help mee!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb gewoon een "brightness" applet in mijn taskbar. mijn gnome taskbar ja. dat is linux ja. Oh je gebruikt geen linux ? goh.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
u_nix_we_all schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:53:
Ik heb gewoon een "brightness" applet in mijn taskbar. mijn gnome taskbar ja. dat is linux ja. Oh je gebruikt geen linux ? goh.
jongen wat een reactie -1.
arrogant verwend linux trutje!

net alsof linux gebruikers boven de rest staan. en ga er nu niet verder op in. want ik gebruik ook linux.
wil niet zeggen dat ik voor mijn werk geen windows mag gebruiken.

------

ontopic: ik heb hier voorheen PowerStip voor gebruikt. daar kun je hotkey mee maken zodat je met ctrl+alt+ [-] of [+] je scherm licht of donkerder kon maken.

LET WEL: dit is betaalde software!

[ Voor 14% gewijzigd door Proxx op 06-03-2009 15:50 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• u_nix_we_all
  • Niet online
Proxx schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:49:
[...]

jongen wat een reactie -1.
arrogant verwend linux trutje!

net alsof linux gebruikers boven de rest staan. en ga er nu niet verder op in. want ik gebruik ook linux.
wil niet zeggen dat ik voor mijn werk geen windows mag gebruiken.

------

ontopic: ik heb hier voorheen PowerStip voor gebruikt. daar kun je hotkey mee maken zodat je met ctrl+alt+ [-] of [+] je scherm licht of donkerder kon maken.

LET WEL: dit is betaalde software!
Ho ho, ik denk dat je de intentie van mijn post niet helemaal begrepen hebt. Ik geef een antwoord wat perfect werkt. De TS vermeldt nergens welk OS hij gebruikt, en dus kan hij met het antwoord niets. Ik had gehoopt dat met enig denkwerk dat kwartje wel zou vallen.

Verder ben ik op GoT niet gewend aan, en ook niet gediend van het naar mijn hoofd geslingerd krijgen van dergelijke scheldwoorden. Als je commentaar hebt op mijn posts, lijkt me dat daar normaal over gediscussieerd kan worden, zonder onfatsoenlijk te doen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
u_nix_we_all schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:33:
[...]

Ho ho, ik denk dat je de intentie van mijn post niet helemaal begrepen hebt. Ik geef een antwoord wat perfect werkt. De TS vermeldt nergens welk OS hij gebruikt, en dus kan hij met het antwoord niets. Ik had gehoopt dat met enig denkwerk dat kwartje wel zou vallen.

Verder ben ik op GoT niet gewend aan, en ook niet gediend van het naar mijn hoofd geslingerd krijgen van dergelijke scheldwoorden. Als je commentaar hebt op mijn posts, lijkt me dat daar normaal over gediscussieerd kan worden, zonder onfatsoenlijk te doen.
Uhm, Jij bent hier nu ge degene die fel uit de hoek komt, niet hij.
En eerlijk gezegt vind ik het ook niet echt een toegevoegde waarde, als jij het relevant vond, waarom dan in offtopic tags? Waarschijnlijk is het niet je intentie, maar toen ik het de eerste keer las vond ik het nou ook niet echt positief of behulpzaam in welke manier dan ook :/

• u_nix_we_all
  • Niet online
thijszor schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:36:
[...]

Uhm, Jij bent hier nu ge degene die fel uit de hoek komt, niet hij.
Dat klopt, als iemand mij persoonlijk uitscheldt wil ik daar wel eens fel op reageren
En eerlijk gezegt vind ik het ook niet echt een toegevoegde waarde, als jij het relevant vond, waarom dan in offtopic tags? Waarschijnlijk is het niet je intentie, maar toen ik het de eerste keer las vond ik het nou ook niet echt positief of behulpzaam in welke manier dan ook :/
Dan is de intentie van mijn post misschien niet zo duidelijk als ik zelf gehoopt had. Maar nogmaals, ik sta open voor commentaar, en je punt is genoteerd. Ik had het zeker wat minder cynisch of cryptisch kunnen brengen. Overigens heb ik nergens offtopic tags gebruikt.

• Archie_T
  • Laatst online: 30-11 22:24
Je kan toch in de power options van XP/ Vista/ whatever aanpassen?

• Graviton12
  • Laatst online: 23-05 12:53
Dan ga ik er vanuit dat je geen numeriek toetsenbord hebt rechts?
Anders zou je via FN-Shift-6 moeten kunnen veranderen :)

• Graviton12
  • Laatst online: 23-05 12:53
Archie_T schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:25:
Je kan toch in de power options van XP/ Vista/ whatever aanpassen?
What he says :) maar hij wilt het snel doen zonder ergens naartoe te moeten gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Graviton12 op 06-03-2009 17:26 ]

Pagina: 1