Internet Explorer printen meerdere printers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Topicstarter
*Ik wilde het probleem oplossen met CSS. Mocht dit in het verkeerde forum staan bitte verplaatsen.*

Op mijn werk hebben wij verschillende printers in gebruik welke allemaal een specifieke taak uitvoeren. Eén printer voor pakbonnen, verzendstickers en barcode stickers. Wij gebruiken een webbased systeem, wat in ons geval betekend dat we met Internet Explorer 7 werken. Op dit moment gebruiken we voor het printen van de verschillende stickers elk een verschillende computer (Windows Vista).

Nu willen we alles via één systeem kunnen uitprinten. Hierbij loop ik echter tegen het volgende probleem aan:
Internet Explorer 7 gebruikt de papierinstellingen van de standaard printer.
Toelichting: de pakbonnen zijn A4, de verzendstickers 10 bij 8 cm en de barcodes 2,5 bij 3,5 cm. Als op een computer de A4 printer als standaard is ingesteld en er worden barcodes uitgeprint, dan rollen er een x aantal witte barcode stickers uit de barcode printer (x barcode stickers is gelijk aan de hoogte van één A4). Bij alle computers loop ik tegen soortgelijke problemen aan.

Wat heb ik geprobeerd:
1. De pagina instellingen van Internet Explorer 7 nagelopen en marges op nul gezet. Verder kan ik niets instellen?
2. Alle instellingen in het afdrukvoorbeeld van Internet Explorer 7 geprobeerd.
3. Een CSS printpagina per onderdeel gemaakt. Bij een barcode is dit 2,5 bij 3,5 cm enz. Internet Explorer 7 blijft echter nog steeds de papiergrote van de standaard printer gebruiken.
4. Firefox geprobeerd. Deze pakt ook de papiergrote van de standaard printer.
5. Via Google zoeken naar een oplossing, maar ik heb nog niets kunnen vinden.
6. Onderzoeken of door het creëren van een PDF bestand de problemen met de paginagrote omzeilt kunnen worden.

Hebben jullie ervaringen, suggesties, tips en oplossingen voor mij? Mochten er nog vragen zijn, dan kun je deze uiteraard ook stellen :)

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Je kunt bij de eigenschappen van een printer standaardvoorkeuren opgeven, waaronder de papiergrootte. Als je dat per printer opgeeft in Windows, dan zou IE7 dat moeten overnemen na het wisselen van een printer in de printdialoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Niet online

DerKleinePunkt

Topicstarter
HuHu schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:59:
Je kunt bij de eigenschappen van een printer standaardvoorkeuren opgeven, waaronder de papiergrootte. Als je dat per printer opgeeft in Windows, dan zou IE7 dat moeten overnemen na het wisselen van een printer in de printdialoog.
Alle printers zijn vanaf dag één ingesteld op een vaste papiergrootte (stond niet in mijn openingspost). Echter zelfs dan blijft hij het originele papierformaat behouden. Het te printen text doet hij echter wel op de juiste grootte...

[ Voor 20% gewijzigd door DerKleinePunkt op 05-03-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik heb, om een iets eenvoudiger probleem op te lossen, gebruik gemaakt van ScriptX van MeadCo.

De gratis versie kon wat ik nodig had. de betaalde versie lijkt te kunnen wat jij wil:
Facilities to select a non-default printer, paper size & source, page range & collation and number of copies to print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48
Kan je dat webbased systeem niet direct laten printen zonder tussenkomst van de client/browser?

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Mits via PHP ofzo kan dat wel. Met CSS gaat je dat niet lukken omdat printers daar maling aan hebben.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je 6de optie, wat was daar het probleem mee? Die komt namelijk erg dicht bij de optie van Evilbee en Muer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Niet online

DerKleinePunkt

Topicstarter
moozzuzz schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:43:
Je 6de optie, wat was daar het probleem mee? Die komt namelijk erg dicht bij de optie van Evilbee en Muer?
Optie 6 is geen "probleem", maar ik ben onbekend met PHP. Dit in combinatie met de tijd die ik ervoor krijg en mijn overige taken is het voor mij niet mogelijk (veel) te PHP-en. Voor mijn werkgever ben ik dan ook opzoek naar "snelle" oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Had je al naar mijn voorstel gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Niet online

DerKleinePunkt

Topicstarter
TheRookie schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:18:
Had je al naar mijn voorstel gekeken ?
Ben je voorstelt aan het doornemen. Als het goed uitziet zal ik het hier zeker voorstellen.

Update.
Ik mag aan de slag. Het gebeurd tijdens mijn andere werkzaamheden door, dit was geen probleem.
De oplossing zal bestaan uit ScriptX (zie TheRookie) of PHP. Updates volgen.

[ Voor 29% gewijzigd door DerKleinePunkt op 11-03-2009 08:48 ]

Pagina: 1