Toon posts:

HD met XP > andere computer

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in beeldschermen en videokaarten gemeld heb, heb ik een probleem met mijn desktop computer en mijn Neovo F417 monitor. Kort gezegd na dat ik op de computer van een kennis Windws zou installeren en mijn monitor aan zijn computer hing ziet mijn computer de monitor niet meer. Overigens is de installatie mislukt wegens een 'signal out of range' error

Daar er belangrijke bestanden op mijn computer staan en ik nog een oudere desktp computer heb is mijn vraag: Kan ik de HD met Windows XP zo in die andere computer stoppen en van die computer dan opstarten?

Alvast badankt voor de adviezen

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:15
Ik zou er eerder voor kiezen om de oude hdd in een andere pc erbij te zetten en dus de te booten in de windows van de nieuwe pc. Dan weet je zeker dat er in eerste instantie niks met de data gebeurd op de oude schijf.

Krijg je wel bios dingen te zien tijdens het opstarten? Het lijkt er namelijk op dat windows een verkeerd signaal naar de monitor stuuurt. Wellicht valt dit te verhelpen door in safemode windows te starten (F8). Check verder of de monitor goed is aangesloten en of er geen pinnetjes van de monitor stekker zijn omgebogen.

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 05-03-2009 11:24 ]

Strava

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Out of range geeft meestal gewoon aan dat het aantal Hz te hoog is voor wat de monitor aankan, kan te laag eigenlijk ook? :d

Wat bedoel je nu eigenlijk met "mijn pc ziet hem niet meer"?

Zoals Prulleman zegt, safe mode als je zover geraakt tenminste.

Je kan ook proberen van te booten via een live cd Linux of BartPE XP ofzo en zien of ie dan wel iets doet.

[ Voor 20% gewijzigd door Graviton12 op 05-03-2009 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
De oude PC was kaal m.a.w. geen HD etc. Dus ook geen Windows XP. Om te voorkomen dat ik belangrijke data kwijt raak dacht ik de HD uit mijn huidige desktop in dat oude ding te stoppen. En daarvan op te starten.

Jammer genoeg kan mijn normaal in gebruik zijnde computer de monitor helemaal niet zien m.a.w. ik krijg niets op de monitor te zien. Op mij laptop en op de oudere computer doet de monitor het perfect en op de van mijn kennis ook tot hij tegen die foutmelding aanloopt.

Met mijn PC ziet 'm niet meer bedoel ik dat ik geen beeld op mijn monitor krijg als ik mijn computer aanzet.

Bedankt zover

PS: het is dus niet XP die het verkeerde signaal stuurt het komt uit de BIOS denk ik. Maar hoe herstel ik de BIOS zonder beeld...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 11:50 ]

• Prulleman
  • Laatst online: 08:15
wat is je vraag nu eigenlijk?
op
Kan ik de HD met Windows XP zo in die andere computer stoppen en van die computer dan opstarten?
heb ik antwoord gegeveven,
en voor dit topic verdwaald in oplossingen voor problemen die eigenlijk geen problemen zijn.... is het misschien wel handig om even duidelijk te melden voor welk probleem je een oplossing zoekt

Strava

• JEV
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Je montor detecteerd totaal geen signaal van je pc.

Dus zelf niet dat de zwarte schermen met in witte letters de info's van je pc.

Werkt je monitor op een andere pc?

Werkt de monitor op die andere pc dan is je monitor goed maar dan heb je een probleem met je videokaart.
Zo niet dan is de monitor kapot.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad detecteerd mijn monitor geen signaal van mijn desktop computer wel van mijn laptop en mijn oudere computer. Dus monitor niet defect. Mogelijk video kaart. Zit op het moederbord. Hoe kan ik dit nagaan?
JEV schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:55:
Je montor detecteerd totaal geen signaal van je pc.

Dus zelf niet dat de zwarte schermen met in witte letters de info's van je pc.

Werkt je monitor op een andere pc?

Werkt de monitor op die andere pc dan is je monitor goed maar dan heb je een probleem met je videokaart.
Zo niet dan is de monitor kapot.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 12:35

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:25:
Inderdaad detecteerd mijn monitor geen signaal van mijn desktop computer wel van mijn laptop en mijn oudere computer. Dus monitor niet defect. Mogelijk video kaart. Zit op het moederbord. Hoe kan ik dit nagaan?

[...]
Ander beeldscherm.

Hier staat wat

• JEV

JEV

Precies.
Ander beeldscherm aansluiten.
Doet die het ook niet videokaart kapot.

Die onboard video hoef je niet te gebruiken. Als je wilt kun je ook een stand alone video kaart kopen en die inpluggen. Let wel op de aansluiting van die video kaart dat die compatible is met je Moederbord.
Plus je moet de onboard videokaart uitzetten (Disablen) in de BIOS van je moederbord.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog een vraag: Kan ik een eventueel nieuwe video kaart meteen gebruiken. M.a.w. krijg ik meteen beeld? Zo niet kan ik niet naar de BIOS of waar dan ook heen...

• JEV

JEV

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:46:
Toch nog een vraag: Kan ik een eventueel nieuwe video kaart meteen gebruiken. M.a.w. krijg ik meteen beeld? Zo niet kan ik niet naar de BIOS of waar dan ook heen...
Lees mijn vorige reactie die ik hier nog eens zal quoten:
Als je wilt kun je ook een stand alone video kaart kopen en die inpluggen. Let wel op de aansluiting van die video kaart dat die compatible is met je Moederbord.
Plus je moet de onboard videokaart uitzetten (Disablen) in de BIOS van je moederbord.
Verder:
Je eventuele nieuwe video kaart zal meteen werken. En dus zul je meteen de BIOS in kunnen komen om daar de onboard kaart uit te zetten.
Zelfs al kun je de onboard niet uitzetten in de BIOS dan nog zal Windows normaal opstarten en zul je je eventuele inlog scherm zien.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor videokaarten en beeldschermen zit je hier in het verkeerde subforum, wat betreft datarecovery raad ik eerst eens aan de FAQ's, van dit subforum eens door te nemen. Het terug halen van data van een hardeschijf waar eigenlijk niets mis mee is, is vrij basic en behoeft geen eigen topic. Door even naar oude topic's te zoeken en de FAQ's door te nemen zou je er wel uit moeten kunnn komen, aangezien dit vij basic is.

Mocht je er uiteindelijk toch niet uit kunnen komen, vol je danvrij een nieuw topic te openen met duidelijke vraagstelling en geef ook aan wat je reeds zelf hebt gevonden en geprobeerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.