Toon posts:

LCD scherm nieuwe laptop wled?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje,

Ik ben bezig een nieuwe laptop aan te schaffen en nou mag ik de keuze maken uit het volgende:

17,0-inch WXGA+ CCFL (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ [Inbegrepen in prijs]

17,0-inch WXGA+ WLED (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ [meerprijs € 80,00 of

Ik gebruik de laptop 90% van de tijd aan netstroom dus voor de batterije hoef ik het niet te doen.
Wat is het grote verschil tussen ccfl en wled en wat zijn de voordelen.

Alvast ontzettend bedankt!!

Bas

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-12-2025
Een WLED scherm is zuiniger, helderder, geeft misschien kleuren iets beter weer en is duurzamer (CCFL lampen worden na een paar jaar slechter; LEDs gaan veel langer mee). Een CCFL bevat kwik, wat slecht is voor het milieu. Een LED backlight bevat geen kwik. Op het web is wel meer informatie te vinden - even Googelen!

Ik zou een WLED scherm nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door jj71 op 05-03-2009 09:53 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:09
Zoek eens een reviews zou ik zeggen. Ik mag hopen dat tenminste 1 site de schermen naast elkaar heeft gezet om daar alle ins en outs van te odnerzoeken.

Ik denk dat voor jou idd vooral de helderheid/kleurweergave zal uitmaken. Ik weet niet hoe het zit met de verlichting, met CCFL heb je altijd dat het scherm niet overal even helder is en je kleuren ook een gradiënt vertonen doordat er minder/meer licht achter zit op dat punt. Ik weet niet hoe dat zit met WLED en of daar het gehele scherm min of meer gelijkmatig wordt belicht.