Optische ingang van versterker ineens defect?

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:52

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik heb thuis een Sony STR-DB940 reciever met daarop 3 optische ingangen (1x dvd/ld, 1x md/dat en 1x tv/sat). Tot gisteren had ik daarop een Xbox aangesloten via de optische ingang van de dvd/ld, de digitale decoder via optische ingang tv/sat en niks op md/dat. Nou had mijn vrouw gistermiddag de xbox aanstaan met muziek en ineens kwam er geen geluid meer via de receiver. Dus ik gisteravond gekeken en inderdaad er kwam geen optisch signaal meer via de dvd/ld ingang. Dus maar even geprobeerd met een andere optische kabel maar geen verschil, ook geen geluid. Daarna op een andere optische ingang geprobeerd (tv/sat) en ja hoor er was weer geluid. Dus daarna via de md/dat aangesloten want die was toch nog niet in gebruik maar ook daar geen geluid! Blijkbaar heb ik dus 2 defecte optische inputs.

Uiteindelijk de xbox dus maar op de tv/sat ingang aangesloten en de decoder maar via de scart naar de tv laten gaan ipv via de receiver (andere keus had ik eigenlijk niet).

Dus uiteindelijk heb ik van de drie optische ingangen nog maar één werkende. Wat ik me nou afvroeg, kan zo'n optische ingang nou gewoon zomaar ineens defect raken en zou daar nog wat aan te doen zijn? Of zou er iets heel anders aan de hand kunnen zijn?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 13:25
Al een beetje gefrommelt (uhm hoe schrijf je dat eigenlijk?) aan de kabel? Kan misschien een klein breukje zijn in de kabel.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:52

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Helox-in-a-box schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:34:
Al een beetje gefrommelt (uhm hoe schrijf je dat eigenlijk?) aan de kabel? Kan misschien een klein breukje zijn in de kabel.
Ja heb ik al geprobeerd.. zowel aan de kabel als bij de verbinding in de receiver wat geduwd en getrokken. Heb ook al een andere kabel geprobeerd. Kan de receiver wel eens losschroeven om te kijken of ik iets raars zie, maar ben bang dat ik daar weinig verder mee zal komen.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 05-03-2009 11:09 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

al geprobeerd die sony te resetten?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:04
Ik wou vragen of je een rood lichtje zag als je in die ingang keek, maar dat heeft niet zoveel zin als het een ingang is :X