Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Skoda Fabia gestolen

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Zoals sommige misschien weten heb ik een klein jaartje in een fijne Skoda Fabia Combi 1.4 Elegance op G3 gereden. Deze auto is zomer 2008 aan mijn ouders overgegaan. Kort verhaal lang, vannacht is ie daar voor de deur gestolen. Mijn vader hoorde de auto starten (en de slippende v-snaar) en is naar buiten gegaan, om daar geen auto meer aan te treffen. De beiden sleutels liggen nog thuis. Wat ik mij afvraag, hoe krijg je zo'n ding gestart zonder sleutel? Ik heb mij laten vertellen dat er een startonderbreker in de sleutels zit.

Anyway, mocht je een Fabia Combi tegenkomen met camelkleurige leren bekleding (96-HJ-ZN) geef me ff een gil ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Wie jat er nou een Skoda :?
die grap is al een jaar of 10 niet meer terecht I know

Misschien hebben ze een manier gevonden om een sleutel te maken of te verkrijgen met dezelfde code er in.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 08:54 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je wil dat mensen erop gaan letten is het handig om de kleur en plaats te melden. Eventueel een fotootje erbij?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Kleur zwart, met zonnedak, geen dakrails, en camel (creme) kleurige leren bekleding. Hij is verdwenen uit Rotterdam.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 09:54

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Master sleutel voor de deuren. ODB2 uitlezing en herprogrammeren en hoppa lopen. Ook criminelen gaan met de tijd mee. De tijd dat een af-fabriek startonderbreker echt effect had is voor de georganiseerde bendes allang voorbij.

*empty*

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:02

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

OBD2 ;)

Bij mij ben je echt wel een half uur bezig voor je aan de ECU kunt geraken. Lijkt me dus best gek dat ze daar de tijd voor zouden nemen.

+ de mijne kan je niet herschrijven, moet je dus een andere zelf geschreven ECU meenemen. Is dit niet wat overdone?

[ Voor 29% gewijzigd door Jellabie op 05-03-2009 18:28 ]

De Nederbelg !

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

In die auto's zit inderdaad een probleem waardoor je als je bepaalde waardes in het motormanagement overschrijft via de OBD2 poort je de startblokkering zo uitschakelt.
Is inmiddels in de nieuwe auto's van VAG wel opgelost, maar blijft zuur natuurlijk.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
MR_VIPER schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:34:
Master sleutel voor de deuren. ODB2 uitlezing en herprogrammeren en hoppa lopen. Ook criminelen gaan met de tijd mee. De tijd dat een af-fabriek startonderbreker echt effect had is voor de georganiseerde bendes allang voorbij.
Ik heb ooit eens wat opgevangen dat zelfs via je achterlicht ze de OBD computer kunnen uitlezen ofzo :/ :S

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

ThinkPadd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:10:
[...]

Ik heb ooit eens wat opgevangen dat zelfs via je achterlicht ze de OBD computer kunnen uitlezen ofzo :/ :S
:D Wat een onzin..
Enige mogelijkheid is de poort die verstopt zit in je dashboard.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Jellabie schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:27:
OBD2 ;)

Bij mij ben je echt wel een half uur bezig voor je aan de ECU kunt geraken. Lijkt me dus best gek dat ze daar de tijd voor zouden nemen.

+ de mijne kan je niet herschrijven, moet je dus een andere zelf geschreven ECU meenemen. Is dit niet wat overdone?
Ik weet niet waar dat ding fysiek zit, kun je er via de motorkap bij? Daarbij, mijn ouders wonen in een vrij rustige wijk in Rotterdam, rond de tijd dat de auto daar is verdwenen (04.15) kun je daar echt een kanon afschieten.
Radiant schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:08:
In die auto's zit inderdaad een probleem waardoor je als je bepaalde waardes in het motormanagement overschrijft via de OBD2 poort je de startblokkering zo uitschakelt.
Is inmiddels in de nieuwe auto's van VAG wel opgelost, maar blijft zuur natuurlijk.
Is ODB2 die connector in je middenconsole waar je met VAGCOM mee kunt spelen?

Ik bedoel als je eenmaal in de auto zit, kun je echt een behoorlijke tijd spelen met je laptopje voordat er eens iemand langskomt midden in de nacht...

Het is echt zo sneu, ik was al nieuwe advertenties aan het zoeken van andere Fabia's, maar mijn ouders zijn nog in de fase van afscheid nemen :'( . Ze waren zo blij met deze (ergens wel begrijpelijk - het was een fokking luxe uitvoering)...

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 16:22
Het enigste wat ik kan zeggen is, balen man! Die staat nu waarschijnlijk voor transport richting oost-blok (als die markt ook niet dood ligt) waar er een paar nieuwe sloten in gaan.

Was ie goed verzekert? Dan krijgen ze wel een vervangende.

Succes met de zaak!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
t1mmy schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:27:
Het enigste wat ik kan zeggen is, balen man! Die staat nu waarschijnlijk voor transport richting oost-blok (als die markt ook niet dood ligt) waar er een paar nieuwe sloten in gaan.

Was ie goed verzekert? Dan krijgen ze wel een vervangende.

Succes met de zaak!
Ja, mijn ouders hebben 80% no claim, dus all risk was niet zo gek duur. Dat is dan weer een mazzeltje, maar dan nog, voor de uitgekeerde dagwaarde hebben ze geen vergelijkbare auto. Hoewel ik dat dieseltje wat ik hierboven noemde toch wel scherp in de gaten hou :)

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-11 14:28
Volgens mij is het juist de grap dat ze een bedrag uitgekeerd moeten krijgen waarvan ze een vergelijkbare auto moeten kunnen kopen. Dus niet zo maar het eerste bod van de verzekraar aanvaarden (wijs ze op verglijkbare auto's op marktplaats b.v.)

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:04
Wat ik wel eens heb gelezen: glas van de achterlamp kapot slaan, en een flink voltage op de fitting zetten. Dit veroorzaakt kortsluiting en dan werkt de electronica niet meer, zodat er geen alarm meer afgaat bijv.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
sh4dow schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:07:
[...]

Wat ik wel eens heb gelezen: glas van de achterlamp kapot slaan, en een flink voltage op de fitting zetten. Dit veroorzaakt kortsluiting en dan werkt de electronica niet meer, zodat er geen alarm meer afgaat bijv.
Dat lijkt me alleen handig als je de auto wilt meenemen op een oplegger, want zonder electronica/ECU/boordcomputer doet ie ook niet meer starten :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
[...]

Nee, dat is als er een CAN- bus wordt gebruikt om alle dingen van de auto via twee draden te besturen.

Dat gaat ongeveer als volgt:
• schakelaar van richtingaanwijzer wordt naar links uitgedaan
• schakelaar stuurt seintje naar de computer
• computer laat linkerrichtingaanwijzer knipperen

Zo kun je ook andere dingen van de auto besturen, waaronder het alarm. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Jaap-Jan op 06-03-2009 10:49 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sterkte SeatRider. Misschien een geluk bij een ongeluk dat je ze nu eindelijk een Volkswagen kunt adviseren ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:47:
Sterkte SeatRider. Misschien een geluk bij een ongeluk dat je ze nu eindelijk een Volkswagen kunt adviseren ;)
www.instantrimshot.com

Als jij mij een mooie Polo Variant kunt tonen van een jaar of 4 oud voor zo'n 6000 euro zal ik ze die adviseren ;)

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 09:54

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

De standaard software die gebruikt word door de dealer kan verschillende zaken aanpassen en uitlezen. Zeker als die ODB2 stekker goed bereikbaar is. VAG vaak via middenconsole achter klepje/vakje. Dan kun je veel zaken doen.

*empty*

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:02

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

SeatRider schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:30:
[...]

Ik weet niet waar dat ding fysiek zit, kun je er via de motorkap bij? Daarbij, mijn ouders wonen in een vrij rustige wijk in Rotterdam, rond de tijd dat de auto daar is verdwenen (04.15) kun je daar echt een kanon afschieten.
Bij mij zit die aan de passagierskant, waar je je voeten opzet, Tapijt los krijgen, 6 bouten van de ijzeren plaat los schroeven [waarvan 2 er op een erg moeilijk plaats zitten.] En daarachter zit bij mij de ECU.

Voor hem uit te lezen, zitten er idd een kapje aan zijkant van de middenconsole, maar hiermee kan je alleen uitlezen of er een fouten zijn. Iets schrijven via die 2 kabeltjes gaat niet lukken.

edit: ik rij dan wel met een japanner, mss dat het daar aan ligt?

[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 06-03-2009 13:47 ]

De Nederbelg !

Pagina: 1