• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-02 19:40
Een vriendin van mij heeft thuis een gewone externe hdd gekocht (1.5 tb) voor opslag van muziek en films met als bedoeling om het via de tv af te spelen. Eerst herkende de tv de hdd niet, bleek dat hij fat32 geformateerd moest zijn. Nu wordt hij wel herkend, en muziek en afbeeldingen afspelen werkt prima.

Nu de dvd collectie: Omdat de tv alleen MPEG-1 en MPEG-2 ondersteund, wordt de dvd niet fatsoenlijk (dus inclusief menu structuur) afgespeeld als ik de VOB bestanden etc. in een normale video_ts map zet. Nu ben ik afgelopen week aan de slag gegaan met verschillende dvd to divx programma's om een dvd goed om te zetten.

Tot heden toe heb ik geen fatsoenlijk programma gevonden die werkt. Divx author kwam het dichtste in de buurt, beeld, audio en subs werden goed behouden, alleen moest ik zelf een (spuug lelijk) menu in elkaar zetten. Gezien het over aardig wat films gaat, heb ik daar geen zin in.

Nu mijn vraag: is er een progje dat een complete dvd omzet naar een divx/filmpje formaat? En of iemand er ervaringen mee heeft om deze wens uberhaupt wenselijk is als je het op een 104 cm tv af wil spelen ivm kwaliteit?

Ik denk nl niet dat ze nog eens +/- 150 euro uit wil geven aan een deftig media boxje ala Popcorn hour? (of is dat de enige fatsoenlijke oplossing?)

Of zal ik gewoon zeggen dat ze de volgende keer iets fatsoenlijks moet kopen?

[ Voor 5% gewijzigd door siem123 op 05-03-2009 08:49 ]