Ik heb een LAN in de straat en ik kan zelf alle pc goed zien, maar bij de buren loopt de pc vast bij het het doorzoeken van het LAN. Zijn IP is 192.168.0.2 en die van mij 192.168.0.1 submasker 255.255.255.0 en al het andere staat uit(bij de eigenschappen van TCP/IP van de netwerkadapter)
Need more input...
Wat voor bekabeling gebruik je?
Hoeveel PC's hangen er aan het totale netwerk?
Hoe zijn deze aan elkaar gekoppeld?
Dan gebruik je TCP/IP.
Kun je elkaar wel probleemloos pingen?
Over wat voor OS-sen praten we eigenlijk?
Zoals je ziet vrij veel vragen dus...
Voorlopig denk ik dat je of een IRQ conflict hebt, of een brak geinstalleerd OS. Maar dat is dus puur op de gok.
Wat voor bekabeling gebruik je?
Hoeveel PC's hangen er aan het totale netwerk?
Hoe zijn deze aan elkaar gekoppeld?
Dan gebruik je TCP/IP.
Kun je elkaar wel probleemloos pingen?
Over wat voor OS-sen praten we eigenlijk?
Zoals je ziet vrij veel vragen dus...
Voorlopig denk ik dat je of een IRQ conflict hebt, of een brak geinstalleerd OS. Maar dat is dus puur op de gok.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
UTP 8 aderig met een 100Mbit HUB. Voorheen ging het prima, maar alles is er inderdaad vanaf gehaalt.
Win Me(meer ellende)
Win Me(meer ellende)
Ik kan hem wel zien en bij hem downloaden en hij kan of niks zien of alleen zich zelf
en als hij naar zichzelf kijkt is zijn map niet toegangelijk.
Welke protocollen moeten er in staan? Ik heb nu alleen TCP/IP
Welke protocollen moeten er in staan? Ik heb nu alleen TCP/IP
eeeehm.. als die een timeout aangeeft kunnen de computers elkaar niet goed vinden.. heb je wel de locale ip's gebruikt voor het pingen??Op maandag 26 februari 2001 21:14 schreef ruubruub het volgende:
bij het pingen in dos geeft hij een time-out aan. Ligt het aan die kaart of aan de protocollen?
192.168.0.1 moet 192.168.0.2 pingen en andersom.. als je daar een ping timeout krijgt zit er een fout in het netwerk
eeehmm.. misschien dat hij geen protocol heeft toegevoegd voor het delen van internet ofzo kwee nie.... kan het zo niet bedenken
maar ehm... laten we het over mail of icq bespreken.. we komen er wel uit.. maar dat gaat sneller ;D
Pagina: 1