Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VoIP meerdere inkomende "lijnen"

Pagina: 1
Acties:

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:15
Ik wil een idee gaan uitwerken waarbij een 0900 service nummer gekoppeld moet worden aan een IVR. Dat laatste zijn vele oplossingen voor. Alleen ik zou het liefste via SIP willen connecteren, omdat ik dan niet in een data center een ISDN30 (bijv) moet zien te regelen. Nu lees ik alleen nergens bij diverse SIP providers dat er meerdere inkomende lijnen gebruikt kunnen worden. Nu hebben we het bij SIP over kanalen. Ik heb het wel over lijnen, omdat de laatste stap nog steeds een telefoonnetwerk moet zijn waar mensen (via 0900) naar toe moeten kunnen bellen.

Ik lees echt nergens over het aantal concurrent channels/lijnen en of een service nummer gekoppeld kan worden. Dat laatste is volgens mij gewoon een 0900-nummer naar een 088 (bijv) doorschakelen. Maar die meerdere lijnen? Iemand hiermee ervaring?

Het is overigens voor zakelijk gebruik, mocht dit nog niet duidelijk zijn.

Verwijderd

Ik ben niet bekend met de mogelijkheden om meerdere lijnen via een 0900 nummer te kunnen configureren, maar als ik mij niet vergis kan zo'n situatie worden gerealiseerd met Asterisk. :)

Neem eens een kijkje op de site: http://www.asterisk.org

Succes!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
mgizmo schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 01:51:
Ik wil een idee gaan uitwerken waarbij een 0900 service nummer gekoppeld moet worden aan een IVR. Dat laatste zijn vele oplossingen voor. Alleen ik zou het liefste via SIP willen connecteren, omdat ik dan niet in een data center een ISDN30 (bijv) moet zien te regelen. Nu lees ik alleen nergens bij diverse SIP providers dat er meerdere inkomende lijnen gebruikt kunnen worden. Nu hebben we het bij SIP over kanalen. Ik heb het wel over lijnen, omdat de laatste stap nog steeds een telefoonnetwerk moet zijn waar mensen (via 0900) naar toe moeten kunnen bellen.

Ik lees echt nergens over het aantal concurrent channels/lijnen en of een service nummer gekoppeld kan worden. Dat laatste is volgens mij gewoon een 0900-nummer naar een 088 (bijv) doorschakelen. Maar die meerdere lijnen? Iemand hiermee ervaring?

Het is overigens voor zakelijk gebruik, mocht dit nog niet duidelijk zijn.
Een beetje SIP provider kan je op 1 SIP trunk een haast onbeperkt aantal nummers leveren, zowel geografisch als 088, 0900, 0800 enz enz.

In je PBX moet je dan de meerdere nummers uit laten komen op de IVR applicatie.
Zover ik begrepen heb komt er binnenkort een IVR optie in Askozia.com een kleine gratis SIP PBX.

Werkt goed :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• mgizmo
En het aantal concurrent channels?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

mgizmo schreef op maandag 09 maart 2009 @ 20:48:
En het aantal concurrent channels?
Dat ligt aan de provider. Qua SIP is 't gelimiteerd tot hoeveel bandbreedte je beschikbaar hebt. De meeste SIP providers stellen hier ook geen limiet aan. Maar uiteraard is 't wel zo dat de SIP provider /zelf/ geen ongelimiteerde lijncapaciteit heeft, dus daar zul je uiteindelijk aan vast zitten. Maar als een ISDN30 voor jou genoeg is hoef je je daar geen zorgen om te maken, maar wel om die 2mbit uitgaande bandbreedte die je daar voor nodig hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mgizmo
Voordat ik sip providers ga benaderen, las ik dus al nergens over het aantal channels. Ik zou verwachten dat het een USP zou zijn door dat juist te vermelden (dat de brandbreedte het limiet is voor concurrent calls). Iemand ervaring met SIP providers in nederland die facturen stuurt en mijn eisen kunnen leveren? Zakelijk uiteraard.

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 16:50
Hmm, 0900 naar sip trunken...
semi-constructieve spam 8)7 :
Grappig, dat is een project waar mijn bedrijf op dit moment aan bezig is.
(met een volgende opstelling; Enduser --> 0900 --> IVR --> SIP-eindbestemming)

Simultane kanalen zijn niet eens een enorm probleem, in ieder geval met het product waarmee wij op dit moment bezig zijn is de limiet meer de beschikbare bandbreedte voor audio op dit moment, de setup zou op het moment zo'n 250 simultane gesprekken aan moeten kunnen.

Mocht je interesse hebben om de 'virtuele koppen eens bij elkaar te steken', laat maar even weten.

Of bedoel je zoiets?
Enduser --> 0900 --> SIP --> jouw ding --> SIP --> 088 --> ???
Ik zou zeggen dat zoiets niet heel erg handig is, omdat je daardoor veel overhead krijgt.

Trouwens, facturen stuurt? - Ik ga er even vanuit dat als je 0900 wilt, je wel zoveel traffic gaat doen dat je juist uitbetaald moet krijgen van je leverancier(s)?

Maar om concreet je vraag te beantwoorden, je kan er vanuit gaan dat op het moment dat bij een partij er zoveel verkeer komt te liggen dat capaciteit een probleem is, deze partij er geen probleem mee heeft om er (iets eerder al) wat extra capaciteit bij te plaatsen.

sebsoft.nl

Verwijderd

Het is me niet geheel duidelijk wat je wilt bereiken?

Nu lees ik alleen nergens bij diverse SIP providers dat er meerdere inkomende lijnen gebruikt kunnen worden.
Er kunnen (bij ons) zo'n 30 lijnen(dus gesprekken) per SIP-trunk gelijktijdig plaatsvinden, mocht je meer nodig hebben dan kan de trunk simpelweg uitgebreid worden naar 60/90/120/etc lijnen.. dit kan je zo vaak uitbreiden als gewenst. Hoeveel nummers je op deze trunk binnen wilt laten komen is vrijwel onbeperkt.

Let wel op de bandbreedte die aanwezig moet zijn aan de ontvangende kant(de toestellen zogezegd), hier moet je rekenen op zo'n 30/35 kb/s aan dataverkeer. Vaak raden wij dan ook een tweede dedicated ADSL lijn aan bij onze klanten wanneer zij een groter volume verbruiken. (Ook uit redundatie overwegingen is dit verstandig)

Stuur mij gerust een mail zodat we duidelijk kunnen krijgen wat je exacte wens is. Voor zover het mij nu duidelijk is ( 0900 servicenummers vanaf PSTN > SIP-Trunk > Endpoint/Server ) mag dit geen probleem zijn.

• mgizmo
Ik vraag simpel eigenlijk alleen "| end user -> sip provider -> ik |". Je leest overal dat je je telefooncentrale achter een sip provider kunt hangen (mits sip aanwezig is natuurlijk) maar nergens het aantal externe beschikbare lijnen. Kunnen jullie beide mij PM'en. Ik wil even de details van jullie weten.

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 13:13 ]

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 22:13
@mgizmo

Hoeveel telefoons wil je aansluiten op het 0900 nummer? Natuurlijk zijn er genoeg sip providers die waarop je gewoon 10 sip accounts kan aanvragen die gekoppeld zijn op een 0900 nummer. Je kan zelfs de afhandeling van de telefoons instellen.

Weet niet hoe je het nu opgelost hebt? Wellicht interessant om voor andere lezers te lezen.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Kappen met die vlaggen nou. :(

[ Voor 93% gewijzigd door NMe op 30-10-2010 21:00 ]

Pagina: 1