Toon posts:

Wireless LAN card instellen als acces point

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een PC die met een netwerkkabel is verbonden met het internet. In mijn PC zit een wireless LAN-card, een RT37 Wireless USB LAN Card. Nu wil ik deze LAN-card instellen als acces point, zodat ik met mijn nieuwe laptop draadloos kan internetten. Het is mij, ook niet na wat gegoogled te hebben, gelukt om de LAN-card als acces point in te stellen.

Ik heb al geprobeerd een ad hoc netwerk op te zetten, maar mensen uit mijn flat zeggen dat dat niet werkt. Waarom weet ik niet, maar meer mensen hier in de flat komen er niet uit. Ik heb overigens geen router of modem o.i.d., ik krijg mijn internet via het netwerk van de TU Delft, via een netwerkstopcontact in de muur.

Wie kan mij helpen? Alvast hartelijk bedankt!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat kan alleen als het kaartje een soft-AP mogelijkheid heeft, zoals bijv. de Asus WL138G.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Je kunt toch veel beter een echte router/acces point aanschaffen?
Dan hoeft je pc ook niet aan te staan om de rest van internet te voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:48:
Dat kan alleen als het kaartje een soft-AP mogelijkheid heeft, zoals bijv. de Asus WL138G.
Wat is soft-AP mogelijkheid?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:49:
[...]

Wat is soft-AP mogelijkheid?
Softwarematige Accesspoint, dus middels software een Wireless kaart laten fungeren als Accesspoint.. :>

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me vertellen hoe ik kan zien of mijn draadloze netwerkkaart een soft-AP mogelijkheid heeft?Van het bijgeleverde programma snap ik maar weinig.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke netwerkkaart gebruik je? Want RT37 is volgens mij een Ralink chipset, niet het merk en type van je NIC.

Ik acht de kans overigens erg klein, met name omdat het ook nog 's een USB adapter is.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:53:
Welke netwerkkaart gebruik je? Want RT37 is volgens mij een Ralink chipset, niet het merk en type van je NIC.

Ik acht de kans overigens erg klein, met name omdat het ook nog 's een USB adapter is.
Kun je me vertellen waar ik dat kan vinden? Bij apparaatbeheer zie ik namelijk alleen staan: "RT73 Wireless USB wireless LAN Card". Het is overigens geen externe USB-stick ofzo, maar gewoon een interne kaart.

Alvast bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van gewoon op die kaart zelf te kijken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1