advies aanschaf lcd tv ivm mijn nieuwe ps3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deenigeechteik
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 18:34
ik heb van de week een playstation 3 gekocht - en daar moet moet natuurlijk wel een lcd tv bij

op het moment doe ik het met een sd tv van +- 58 cm in de diagonaal, hier zit ik zo'n 2 meter vandaan, misschien ietsjes meer.

ik zit te twijfelen tussen 26 en 32 inch (65 en 81cm), de afstand zou ik indien noodzakelijk nog met een metertje kunnen verhogen. ik denk gewoon een hd-ready 720p tv, maar 1080p zou ook kunnen, als iemand mij over kan halen dat het verschil echt te zien is.

aanvankelijk kwam ik uit bij de 32LG3000, omdat die overal het populairst is en veel geprezen wordt, en ook precies in mijn prijsklasse ligt. die btw niet boven de 400 euro uitkomt. daarvandaan vond ik ook de 26 inch in die serie (26LG3000) en de full-hd (32LG5000 dacht ik).

26 inch is in principe een prima maat voor mij denk ik, maar het aanbod in 26 inch tv's is veel kleiner, dus ik weet niet of dit een geschikte keus zou zijn.

ik heb ook een wii aangesloten en de tv moet een pc monitor ingang hebben. bij lg ben ik begonnen met kijken, maar het merk maakt mij absoluut niet uit. de prijs/kwaliteit verhouding is voor mij het belangrijkst.

ik ben vandaag naar fotoklein geweest voor advies, maar dat is niet aan te raden. mij werd verteld dat ik het verschil tussen hd-ready en full hd zeker zou zien, omdat dat 2x zoveel beeldlijnen zijn. die mensen denken alleen aan hun eigen portemonnee en niet aan die van mij, wat ze eigenlijk natuurlijk zouden moeten doen :P

elk advies is gewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Loop eens de koopwijzer door van Koopinfo.net, misschien dat je er wat wijzer van wordt. Ik ben er wel wijzer van geworden :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik zou sowieso voor full-hd gaan. De PS3 speelt ook blu-ray af. Voordat je het weet kun je over een maand een nieuw topic openen: "advies aanschaf lcd tv ivm full-hd film op blu-ray".

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Neem nou geen 26", daar ga je spijt van krijgen, op 2 meter kan je makkelijk een 32" hebben, grootte went snel

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deenigeechteik
32 inch dan.
maar de twijfel is nog steeds tussen 720 en 1080 pee's
heeft iemand ervaring op deze afstand, en met dit formaat? is het verschil zichtbaar? zo ja: is het dan ook de meerprijs waard?

wat mij betreft gaat het tussen de 32LG3000 en de 32LG5700
de 3000 was volgens de consumentenbond de beste keus, de 5700 hebben ze niet gereviewed.

het verschil is volgens koopinfo.net 120 euro: is dit het waard?

volgens deze site heeft de 5700 geen rgb ingang, maar wel een vga. betekent dit dat ik er een nieuw kabeltje voor zou moeten aanschaffen of kan ik dan helemaal geen beeld krijgen?
en hoe zit het met de kwaliteit van vga tov rgb?

het hoeft niet per se LG te zijn - andere kandidaten zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verschil is amper waarneembaar met die grootte. Zover mij bekend is zie je het verschil tussen 720p en 1080p niet met zo'n relatief klein scherm het verschil wordt veel beter zichtbaar met bijvoorbeeld een 50" op 3 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Persoonlijk zou ik geen hdtv kopen kleiner dan 37 inch, een 32 inch ben je binnen een jaar zat.
Wanneer je ook tv gaat kijken, dan is digitale tv een must.

Ik weet niet wat je budget is, maar neem je ps3 gewoon s mee naar de winkel en ga gamen.
Ik zelf zou je een Panasonic TH37PX80 aanraden, zal rond de 650 euro kosten.

Mensen die roepen dat dit geen full hd is, hebben hun tv louter op specs gekocht. Een lcd heeft een dramatisch slechte motion resolutie die veel lager is dan zo'n hdready plasma.

Ik heb er zelf 2 en ik game veel. Het beeld is ongekend. Ik kijk alleen hd, xbox360, ps3 (gebruik ik voornamelijk als blu-ray speler) en hd-dvd speler staan op 1080p. De Pana accepteert dit over hdmi en de xbox en ps3 geven dan een mooier beeld door. Je weet niet wat je ziet.

Wil je je pc erop aansluiten en voornameljik internetten, koop dan een lcd.

Ga zelf maar s kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deenigeechteik
ik heb ernaar gekeken en hij ziet er inderdaad mooi uit

maar als ik dan bedenk dat ik voor 350 tot max 375 een 32lg3000 kan hebben
dan vind het die prijs niet waard.

ook al heb ik het geld wel, die prijs van 350 is gewoon te aantrekkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

argro schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:09:
Ik zou sowieso voor full-hd gaan. De PS3 speelt ook blu-ray af. Voordat je het weet kun je over een maand een nieuw topic openen: "advies aanschaf lcd tv ivm full-hd film op blu-ray".
Blu-ray werkt ook met tv's die geen full-hd hebben hoor.. 8)7

Onder de 37" heeft full-hd m.i. heel weinig meerwaarde, tenzij je het scherm als computermonitor gebruikt en je er met je neus op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Dat niet alleen, een hdready plasma heeft een hogere motion resolution dan elke backlight full hd lcd!!

http://hdguru.com/will-yo...ts-hd-guru-exclusive/287/
http://hdguru.com/wp-cont...ution-tests-125-hdtvs.pdf

Mensen dènken dat ze full hd zitten te kijken, maar helaas worden bij de lcd zo'n 350- 600 beeldlijnen correct weergegeven. De rest is ghosting.
Vreemd genoeg vinden ze full hd dan heel belangrijk (deze mensen kopen een tv alleen maar op specs, maar ze weten niet hoe er met de specs wordt gemanipuleerd) , maar wanneer je de tv's naast elkaar zet dan zie je vanzelf dat de plasma scherper/meer details laat zien bij bewegende beelden. Een hdready plasma doet minimaal 720 beeldlijnen correct en de nieuwe Pana's doen 1080.

Ik kijk op mn hdready plasma alleen maar 1080p materiaal (hd-dvd/blu-ray/gamen via xbox360 en ps3) en alles staat op 1080p. De xbox en ps3 leveren namelijk een beduidend mooier plaatje dan wanneer ze op 720p staan. Als je hdready plasma een 1080p input aankan, moet je hem daar zeker opzetten.
Als ik bij vrienden kijk op hun full hd lcd, dan weet ik genoeg. Ik zie echt fouten in het beeld, onscherpte etc etc.

Deeni: de prijs voor de LG is heel laag en als jij het wilt moet je m zeker kopen. Mits je hem echt getest hebt natuurlijk!! Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe belangrijk dit is.

Persoonlijk vind ik 32 inch veels te klein. Ik heb zelf een 30 inch lcd gehad en die vond ik na 6 maanden al te klein.
Je hebt ook veel minder dat je in een film of game zit, zoals bij een 37 inch of groter.

Maar je moet absoluut zelf kijken en zelf beslissen!

Laat ff weten wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:12:
[...]

Blu-ray werkt ook met tv's die geen full-hd hebben hoor.. 8)7
Joh, je meent het. Net als dat een PS3 ook werkt met een SD TV.....

Met een SD TV benut je de PS3 echter niet optimaal, vandaar dat de TS een nieuwe TV zoekt. Wanneer je dan een HD-ready TV koopt benut je blu-ray weer niet optimaal, vandaar dat ik zeg dat je dan beter een full-HD TV kunt kopen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-08 12:55
Thuis heb ik de LG 5700 en de LE32A456 (zie ook mijn productreview) en tussen de twee schermen zie ik (vrijwel) geen verschil tussen Full HD en HD-ready. Toch zou ik zelf eens een winkel inlopen en de schermen die je op het oog hebt grondig bekijken en om een demo vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deenigeechteik
mijn reactie komt een beetje laat,
maar ik ben nu toch gaan twijfelen aan de lg
die Panasonic TH37PX80 trekt mij wel aan :)

bij foka kan ik die kopen voor 600 eurotjes

heeft die tv wel een aansluiting voor de computer?

je had het erover dat beeldlijnen van lcds maar voor de helft worden doorgegeven
is dit dan een/de reden dat men zo weinig verschil ziet tussen 720 en 1080?

op 2 meter, met 37 inch is het verschil toch wél duidelijk zichbaar tussen ready en full?
Pagina: 1