Beste Allemaal,
onlangs via dealextreme een front panel besteld, en deze mogen ontvangen. Gisteren geprobeerd dit front panel in te bouwen. Na alle kabels weer netjes geordend waren de computer terug op zijn plaats gezet. De externe kabels aangesloten, en ik zet de voeding "aan".
*snif* *snif* ik ruik iets. Voeding uitgeschakeld. Computer open gemaakt, alles nagekeken. Kabels die "over" waren gebundeld en aan de kast vast gezet.
Geen reden tot vreemde geuren gevonden.
Computer nogmaals aangesloten. Voeding weer ingeschakeld (op de achterkant), weer die "ozon" geur. Dit maal kennelijk iets trager met uitschakelen, want er komt een heftige rookwolk op me af.
Computer opnieuw geopend. Ditmaal zie ik wel iets
"aparts" (links onder het vierkantje chipje onderaan.)
Extra foto
Nu rechtsboven het vierkante chipje.
Dat lijkt wel afgebrand.
Allereerst de vraag is achterhaalbaar wat dit chipje moet doen?
Ten tweede de voeding lijkt ook dood te zijn. Is te achterhalen in welke volgorde dit is gebeurd?
Ten derde is er nog iets redbaar aan dit moederbord of is dit gewoon shit en einde verhaal.
(had me net voorgenomen nog een jaar met deze setup te doen)
Even voor de volledigheid:
Moederbord is een Asus A8N-E revisie 2.00 socket 939.
Voeding betreft een Antec smartpower sp-400p.
Front panel in kwestie is deze
onlangs via dealextreme een front panel besteld, en deze mogen ontvangen. Gisteren geprobeerd dit front panel in te bouwen. Na alle kabels weer netjes geordend waren de computer terug op zijn plaats gezet. De externe kabels aangesloten, en ik zet de voeding "aan".
*snif* *snif* ik ruik iets. Voeding uitgeschakeld. Computer open gemaakt, alles nagekeken. Kabels die "over" waren gebundeld en aan de kast vast gezet.
Geen reden tot vreemde geuren gevonden.
Computer nogmaals aangesloten. Voeding weer ingeschakeld (op de achterkant), weer die "ozon" geur. Dit maal kennelijk iets trager met uitschakelen, want er komt een heftige rookwolk op me af.
Computer opnieuw geopend. Ditmaal zie ik wel iets

Extra foto

Dat lijkt wel afgebrand.
Allereerst de vraag is achterhaalbaar wat dit chipje moet doen?
Ten tweede de voeding lijkt ook dood te zijn. Is te achterhalen in welke volgorde dit is gebeurd?
Ten derde is er nog iets redbaar aan dit moederbord of is dit gewoon shit en einde verhaal.
Even voor de volledigheid:
Moederbord is een Asus A8N-E revisie 2.00 socket 939.
Voeding betreft een Antec smartpower sp-400p.
Front panel in kwestie is deze
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?