Pc start pa op na aandrukken bios baterij

Pagina: 1
Acties:

• Basssment
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09-2025
Hoi,
Ik heb hier een wat ouder pc-tje.
hij wil eigenlijk niet zomaar opstarten.
druk ik op het biosbaterijtje dan start de pc wel automatisch op.
nou is mijn vraag wat zou dit probleem kunnen veroorzaken want na een uur iut te zijn geweest moet ik weer het zelfde kunstje uithalen en das niet echt makkelijk :S

• Roelezz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-05 22:34
Nieuwe bios batterij misschien?
ZIjn niet duur en makkelijk te krijgen. Denk dat het dan wel opgelost moet zijn.
Succes!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien dat het 'klemmetje' om je biosbatterij stuk is? Hou jij dat batterijtje ingedrukt of alleen eventjes?
Probeer hem eens vast te zetten met plakband oid (geen verdere ervaring mee btw).

offtopic:
en bovenstaande kan ook natuurlijk :P

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 04-03-2009 23:00 ]

Wauw, een sig!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Helemaal niet opstarten of een crc error check?

maar wat dacht je zelf: vuile contacten bios batterij schoon maken? nieuwe bios batterij (paar euro bij je lokale electro buur)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Ik zat ook te denken aan een lege batterij of oxidatie van de contacten (even met stukje schuurpapier weghalen).
Wat gebeurd er als je start zonder batterij?
Waarschijnlijk start hij niet op, dan weet je dus vrij zeker dat het of de batterij of de contacten is.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
Misschien heeft het wel niks met je batterij te maken, maar zit er een haarscheurtje in je moederbord, of zit er een stekker (check de ATX stekker) los.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:11:
Ik zat ook te denken aan een lege batterij of oxidatie van de contacten (even met stukje schuurpapier weghalen).
Wat gebeurd er als je start zonder batterij?
Waarschijnlijk start hij niet op, dan weet je dus vrij zeker dat het of de batterij of de contacten is.
Volgens mij start elke pc gewoon op zonder batterij hoor, maar dan vergeet die alleen je bios instellingen als je de stroom eraf haalt.

http://specs.tweak.to/15535

• Basssment
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09-2025
Wanneer ik opstart zonder battarij gebeurt er niets.
wanneer ik de battarij even kort indruk start de boel op ik hoef hem dan niet langer vast te houden.
Ik heb geprobeerd het battarijtje vast te zetten met een tape-je maar dit hielp ook niet en het eerste wat ik heb gedaan was een nieuwe batterij natuurlijk ;)
een haarscheurtje in het mb hoe is dat nog meet te constateren? dat lijkt mij na alles uitgesloten te hebben het meest logisch maar ja is dat wel zichtbaar ik kan niets vinden iig...

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-05 21:29
Vastzetten met een wasknijper wil bij sommige moederborden wel eens lukken, om andere hardware uit te sluiten zou je het systeem zo kaal mogelijk kunnen testen iig, dus alles wat niet nodig is om op te starten eruit en testen maar.
Pagina: 1