Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclopsq
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 11:15
Ik heb jullie hulp nodig!grrr

Na 5 dagen zou het leuk zijn om eindelijk mijn nieuwe pc te gebruiken maar het wil niet van de grond komen omdat ik niet door de installatie van XP x64 heen kom.

Configuratie:
Nieuw gekocht:
Gigabyte EX58 UD5
i7 920
OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK
2x Samsung Spinpoint F1 DT HD252HJ, 250GB
Club3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition

Nog uit eerdere PC:
Zalman ZM600-HP
cd-rom
dvd-rw
floppy

Probleem:
Tijdens de installatie van XP x64 kom ik niet verder dan invullen van het serial en landinstellingen ed. Even daarna reboot de pc plotseling, start door tot dat de landinstellingen ed weer ingevuld moeten worden. Hierna wordt het hele verhaal herhaald.
De PC staat in RAID0 en de drivers die door Gigabyte geleverd worden zijn gewoon geïnstalleerd. Tijdens het begin van de installatie (F6) Lijkt het wel alsof hij de driver niet wilt accepteren omdat windows zegt dat hij deze zelf ook heeft. Als ik daarna op enter druk wordt de driver alsnog gelezen en daarna worden de 2 schijven ook gezien als 1 geheel. 8)7

Geprobeerd:
-Update laatste versie van BIOS
-Installatie van XP x64 op 1 schijf: komt helemaal tot een goed einde en draait hierna vlekkeloos.
-Installatie van Vista x64 in RAID0: Komt na een paar keer doorstarten tot een goed einde maar heeft tijdens operatie af en toe last van een reboot. Ook niet wenselijk.
-Complete wipe met gdisk van de schijven, ook de MBR en opnieuw beginnen. Heeft ook geen zin.
-HDD's gescand op badsectors met het door samsung geleverde programma.
-Alle drivers vanaf de gigabyte site.
-Alle 3 de bankjes geheugen getest door windows maar met 1 daarvan te installeren. Elke keer reboot de PC als hij bezig is met het registreren van componenten, met nog 13min te gaan.

Ik hoop dat iemand nog een andere oplossing heeft of misschien heb je dit zelfde probleem gehad waarmee je me kan helpen.

Alvast een extra vraag: Heeft iemand ooit last gehad van OCZ geheugen icm deze config? Ik draai nu een hele dag memtest.

Mochten jullie meer willen weten dan hoor ik dat!

Tnx alvast! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door cyclopsq op 05-03-2009 11:07 . Reden: Geprobeerd: toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft niet aan of je de schijven aan de ICHR10 of aan de JMicron controller hebt gehangen. Misschien even controleren of je wel de juiste (bijbehorende) F6-floppy hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclopsq
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:01:
Je geeft niet aan of je de schijven aan de ICHR10 of aan de JMicron controller hebt gehangen. Misschien even controleren of je wel de juiste (bijbehorende) F6-floppy hebt gebruikt.
Bedankt voor de aanvulling. :D

Er zijn 6 SATA porten op het MOBO en nog eens 4 GSATA. Ik heb de beide schijven aan 2 van de 6 SATA porten gehangen. Uit het blokdiagram begrijp ik dat deze direct op de ICH10R zitten. Wat ik uit de driver selectie begrijp is dat het om een Intel chipset gaat. De driver die ik installeer heet: "ICH8R/ICH9R/ICH10R/DO SATA RAID Controler" De juiste driver heb ik van zowel de bijgeleverde CD als ook van inet gehaald, voor XP x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclopsq
> OM???

Een kleine update:
Tune5 heeft me gister aan het denken gezet. Nog dank daarvoor :+ Als er 2 controllers bestaan, waarom probeer ik het dan niet met de andere. Ik heb toen de kabels omgelegd naar de Jmicron controller. Configureert wel wat makkelijker!!! Maar ook dit keer ging het fout in de laatste fase van het installatie proces. Weer bij registreren van componenten, met nog 13min te gaan, reboot de pc en alles begint weer van voor af aan.

Iemand anders nog een idee? Misschien een ander component? Misschien mijn voeding> Hij is wel 600watt en van Zalman. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door cyclopsq op 05-03-2009 11:08 . Reden: Aanpassing reg componenten 13min ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Titelchange op verzoek. Topic lijkt me hier prima staan in OM vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Heb je een dvd waar servicepack 1 al in zit? Kan me nog herinneren dat ik blue screens kreeg tijdens de install ivm 2 videokaarten in sli, misschien is dat je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclopsq
Jah SP1 zit erbij in. Windows van het weekend gedownload van Microsoft met officiele licentie. Ik heb maar 1 videokaart overigens. Ik denk echter steeds meer aan mijn voeding dus dat ga ik nog even regelen.

Maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:13
Ik kan je niet helpen met je probleem maar ik zou je RAID array niet aan de Jmicron controller hangen. Je levert dan een hoop prestaties in tov de Intel ICH10R controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Haal de RAID drivers eens van Intel vandaan.
Met ICH9R in RAID-0 gaat het namelijk wel perfect met XP 64bit.
Linkje:
http://downloadcenter.int...OSs=&OSFullName=&lang=eng

Het zou echt moeten werken, anders moet je eens proberen om te slipstreamen, zodat die drivers sowieso wel gebruikt worden.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Er staat mij iets bij dat Samsung Spinpoint F1 schijven problemen zouden opleveren in RAID configuraties. Meen ik ergens op het forum gelezen te hebben.
Eerdere series zoals de T133 en T166 serie hebben er geen last van (die doen het bij mij op verschillende RAID controllers goed)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Grappig genoeg had ik je topic op het OCZ forum al eerder gezien dan hier, en ik vroeg van daaruit als eerste vooral af of je je geheugen al op OCZ waardes had ingesteld of op auto. In ieder geval hebben de reepjes 1.65v nodig, maar dat had RyderOCZ ook al gezegd (hoewel dat niet direct een probleem zou moeten zijn).

Ik denk zelf niet dat het een geheugenprobleem is overigens. Gebruik je met je CD-ROM spelers nog IDE? ik zou in ieder geval de floppy eruit halen terwijl je Vista installeert. Al vaker gezien dat Vista moeilijk deed met oudere IDE apparaten, hoewel dat vooral voorkwam bij de DVD speler die nog IDE was, waarvan Vista toen niet wilde installeren, maar kan me voorstellen dat als het een apparaat is dat Vista niet direct gebruikt een dusdanige fout geeft (maar durf dat niet hard te maken en verwacht eigenlijk niet dat XP64 dat ook doet).

Overigens geeft de ICH10R betere RAID resultaten dan de JMicron chip, zie tijdens het typen dat Polster dit ook al opmerkt.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Misschien overbodig maar heb je al zo "kaal" mogelijk begonnen met installeren?
Dus zonder usb dingetjes, extra insteekkarten etc....

Je hebt de bios geupdate naar versie F5 neem ik aan.
Er is ook een beta F6a. Misschien eens proberen.

Heb dezelfde combinatie, mobo:cpu:ram als jij hebt.
En eigenlijk geen problemen gehad, op een dode videokaart na 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door guido09 op 06-03-2009 01:44 . Reden: typo's ]

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclopsq
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Nu nog even werken maar vanavond weer aan de slag.

@tjtristan: Zal ik gaan proberen. Moet ik dan ICH9R gebruiken of toch de 10? Ben benieuwd.

@McKaamos: Die Spinpoint F1 zal ik eens uitzoeken en bij Alternate navragen. Ik gebruik idd nog IDE op 2x dvd speler/brander en op het floppy. Minder goed idee? Moet er een nieuwe speler is?

@The_RJ : Ik gebruik XP, geen Vista. Prestatie verschil tussen beiden is er idd maar om dan elke keer tijdens het laden die floppy te gebruiken werd ik beetje moe van en wou weten of het misschien aan de poort lag. Slipstreamen is misschien een oplossing idd. De OCZ instellingen heb ik toegepast inmiddels maar geen resultaat. Staat nu op 1600Mhz en 1.64v (1.65v was niet mogelijk).

@Guido09: Beta F6A zit erin:-) Kaal opstarten heb ik al geprobeerd, zonder resultaat.

Zou het aan de voeding kunnen liggen? Gister heb ik de kabelboom nog maar eens herschikt. Daarna hield ik 1 kabel over omdat die niet echt noodzakelijk was. Ik daarna weer opstarten en valt de computer ineens eerder uit dan anders. Nu ineens 19 a 18 min voor het einde. Daarna de DVDspeler weer een eigen voedingskabel gegeven. (Dit betekend ook dat de laatste port op de voeding die nog over was ook bezet is, dus een evenwichtigere belasting). Vreemde was dat de computer nu ineens 13 min voor het einde een reboot geeft.

Ik zal eventuele resultaten hier vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
cyclopsq schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:57:
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Nu nog even werken maar vanavond weer aan de slag.

@tjtristan: Zal ik gaan proberen. Moet ik dan ICH9R gebruiken of toch de 10? Ben benieuwd.
Nee ik bedoel dat de ICH10R weinig verschilt van de ICH9R, dus dat het in principe gewoon moet werken.
Met ICH9R drivers schiet je alsnog niks op want dat zit niet eens op je moederbord
Maar probeer dus eens wat in die post staat, misschien levert het wel success op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Laatst online: 06-07 06:34
Komt hoogst waarschijnlijk door je samsung schijven in raid. Heb heel veel vage problemen door die dingen gezien( niet werkende geluidskaart ed.)

Als je Windows eens probeert te installeren op een schijf gaat het waarschijnlijk wel goed.

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
loser180 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:14:
Komt hoogst waarschijnlijk door je samsung schijven in raid. Heb heel veel vage problemen door die dingen gezien( niet werkende geluidskaart ed.)

Als je Windows eens probeert te installeren op een schijf gaat het waarschijnlijk wel goed.
Zou hij dat niet kunnen verhelpen dmv een firmware update/downgrade oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
Niet dat ik weet, ik heb toen de schijven omgeruild voor wd's als ik me niet vergis. En heb vanaf die keer ook nooit meer zo'n set aangeraden(ook al zijn/waren die F1's erg snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Als de schijven wel in RAID0 worden weergegeven, mag je er volgens mij wel vanuit gaan dat de controllers ook werken. Probeer eens een andere dvd-speler als dat mogelijk is, hang zo weinig mogelijk aan je moederbord (video onboard? == zonder v-kaart), en misschien zelfs een andere xp-cd.

Ik denk dat je het meer moet zoeken in de cdrom/speler/bekabeling ervan. Wel erg jammer dat het niet lukt, heb je een nieuw systeem draaien en dan dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
Komt ook niet door de controller maar door de schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclopsq
loser180 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:38:
Komt ook niet door de controller maar door de schijven
Bedankt Loser180! Ik heb zojuist Alternate gebeld en ga de schijven omruilen. Heeft iemand nog een betaalbaar en goed idee waartegen ik ze moet omruilen? Jammer genoeg is de WD2502ABYS daar uitverkocht. Hij hoeft trouwens niet groot te zijn.

Dat deze schijven trouwens nog verkocht worden! :(

Loser180 = Ruler180 :+

Iedereen bedankt voor zijn feedback! Ik zal berichten over de werking van de nog te kopen schrijven.

UPDATE:

Inmiddels heb ik de HDD'S vervangen voor seagates versie 12. Weer in RAID gezet en.... Weer niet doen! :(
Vandaag heb ik een nieuwe Voeding gehaald. Zalman 600 watt is voldoende volgens de winkel. Daarna erin gezet en... weer niet doorstarten! :( :( :( Weer op hetzelfde punt. Ik wordt er gewoon niet goed van! Ik ga zo naar Alternate. Ik sluit momenteel helemaal niets meer uit. 8)7 8)7 8)7 Waarom zou het het moederboard niet zijn?

Later meer hierover.

UPDATE:

Nieuw moederboard gekregen bij Alternate want die zou dan wel kapot zijn... Na BIOS udate naar F5 opnieuw de installatie in.... En weer niet!!!!! Ik wordt helemaal gek! |:(

UPDATE:

Gister ging mijn floppy ineens kapot en... Ineens starte de PC door. Ik was natuurlijk blij maar voor korte duur. Tijdens het operationeel zijn van XP x64 valt de pc spontaan uit en reboot daarna. In totaal heeft hij gister 1 uur lang stabiel gedraaid maar na een reboot ivm het installeren van SP2 blijft de opstart cyclus hangen bij ACPITABLE.BAT en daarna reboot hij systeem weer. Ok middels F8 al meerdere dingen geprobeerd zoals in safemode opstarten maar ook niet mag niet baten. On herroepelijk is er een reboot. Het is een spook ding!!! Morgen ga ik hem maar wegbrengen want ik snap er niets meer van. Heb de hardwarematige analyse tools ook niet om dit op te lossen.

Misschien een instabiele processor die geen goede clock afgeeft oid.... Later weer meer hierover.

[ Voor 69% gewijzigd door cyclopsq op 08-03-2009 11:44 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclopsq
UPDATE:

Na nog veel meer dingen proberen uiteindelijk de hele computer voor 1,5 week bij Yorcom achter gelaten. Alles weliswaar bij Alternate gekocht maar die zijn zo enorm goed in after-sales!!!! :(
Yorcom kwam er na veel zoeken achter dat het wel aan het moederboard moest liggen. Daarvoor dachten we nog aan de kast maar nee... Ik de ASUS P6T deluxe gekocht en alles werkte in 1 keer perfect! Wat er nou precies met het MoBo mis is weet nog niemand. Nog deze week wordt hij verstuurd naar Giga-byte en die gaan onder RMA kijken wat er precies mis is. Alternate neemt het MoBo niet terug ivm een lichte beschadiging op de socket. De problemen bestonden echter al voordat dit gebeurde. Maar goed, gelijk de laatste keer geweest dat ik naar Alternate ben gegaan, het zijn echt dozenschuivers, pinnen en daarna achter in de rij aansluiten!

Overigens heeft Yorcom mij erg netjes geholpen. Snel aan de beurt en er wordt niet moeilijk gedaan over wel of niet inruilen oid. Goede service!

Op moment dat ik de diagnose van het board heb plaats ik het hier. Als het goed is moet ik een werkend board terug krijgen dus die kan daarna gelijk op marktplaats. Geld wordt niet terug gegeven door Alternate of Giga-byte 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclopsq
Resultaat:

Nadat ik het mobo heb opgestuurd naar GigaByte kreeg ik het na 2 weken gerepareerd thuis bezorgt. Nog best snel, vind ik. Er was geen omschrijving oid bij, nog geen excuus oid. Omdat ik inmiddels al een nieuw mobo had gekocht heb ik verder niets meer geprobeerd en gelijk op marktplaast gezet. Binnen een dag was het verkocht. Omdat de koper wel het eea wou weten over het mobo stuurde ik GigaByte een email. Hieronder hun reactie. Er is dus een hele serie in omloop die niet goed functioneert.... :'(

GigaByte:
"Het betreffende MB is omgerolen voor een ander, maar het SN nummer hebben we voor je overgezet.
U heeft dus een ander moederbord van ons gekregen omdat er bij het ouden een fout in zat wat niet op te lossen was.
Wij hebben dit toen met een ander MB geprobeerd en toen lukte het wel vandaar dat we het hebben omgerolen.
En een verder status kan ik hiervan dus ook niet geven."

Nederlands moeten de heren bij GigaByte nog leren maar verder een nette service _/-\o_ . Voor de mensen die dezelfde problemen hebben hoop ik genoeg info gegeven te hebben.

Overigens liet de koper van het mobo weten dat het mobo perfect werkt.

Grtz!

Harmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Das netjes idd :)
Dus er zat ergens een fout in het bord waardoor hij niet lekker werkte... Knap klote...
Maar wel het serienummer overgezet? Heeft dat iets te maken met WinXP die het niet leuk vind als je ee install overzet naar teveel andere hardware? (pas nog gehad bij iemand. halve PC vervangen, en WinXP wil heractivatie)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclopsq
Dat zijn goede vragen waarvan ik van GigaByte ook geen antwoord kreeg. Ik moest het met de korte omschrijving doen die ik hierboven gepost heb. Jammer is dat je na al die tijd geen duidelijkheid krijgt, terwijl je er juist zoveel tijd in gestopt hebt. Maar goed, boek dicht!

Serienummer is idd wel omgezet.
Pagina: 1