• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:37
Dag heren,

Ik heb een probleem, mijn acer beamer geeft na 2 minuten groen beeld. De eerste minuten is het beeld perfect en dan geeft hij groene waas over het beeld. Laat ik hem afkoelen en start hem dan weer op dan doet hij het weer even 2 minuten en dan krijg je weer het zelfde probleem.

Wat ik al geprobeert hebt is, dat ik de lamp heb vervangen en een andere vga kabel gebruikt voor de input.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderd

Uhm klinkt als overhitting:
Heb je al gekeken over er veel stof in zit?
En of de ventilatoren wel draaien?
Meschien kan je is proberen om naar het menu van de bios te gaan en te kijke of je de fanspeed kan regelen bij de meest beamers is dit wel mogelijk.
En dat je dan probeert de snelheid hoger in te stellen.

offtopic:
Ik werk dus bij sefcom (www.sefcom.nl)we doen dus best veel in tweedehands beamers dus mocht je een andere nodig hebben voor een prijs van ongeveer 200/300 mail me dan op martijn@sefcom.nl

• console
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:10:
Uhm klinkt als overhitting:
Heb je al gekeken over er veel stof in zit?
En of de ventilatoren wel draaien?
Meschien kan je is proberen om naar het menu van de bios te gaan en te kijke of je de fanspeed kan regelen bij de meest beamers is dit wel mogelijk.
En dat je dan probeert de snelheid hoger in te stellen.

offtopic:
Ik werk dus bij sefcom (www.sefcom.nl)we doen dus best veel in tweedehands beamers dus mocht je een andere nodig hebben voor een prijs van ongeveer 200/300 mail me dan op martijn@sefcom.nl
Ik zat zelf ook aan oververhitting te denken, omdat het probleem zich voor doet als de lamp warm is. Dan flikker het scherm een aantal keer en dan krijg je een groene waas.

Ik heb de beamer nu voor me open liggen, en alle 2 de fans draaien. Alleen vindt ik het wel weinig geluid maken voor 33dB of ik ben doof aan het worden.

Ik weet niet of op deze beamer een bios zit waar je in kan komen? Wel gewoon in de standaart menu. Lees er ook niks over in de handleiding.

Verwijderd

console schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:23:
[...]

Ik zat zelf ook aan oververhitting te denken, omdat het probleem zich voor doet als de lamp warm is. Dan flikker het scherm een aantal keer en dan krijg je een groene waas.

Ik heb de beamer nu voor me open liggen, en alle 2 de fans draaien. Alleen vindt ik het wel weinig geluid maken voor 33dB of ik ben doof aan het worden.

Ik weet niet of op deze beamer een bios zit waar je in kan komen? Wel gewoon in de standaart menu. Lees er ook niks over in de handleiding.
uhm vaak staat er dan iets van fansspeed control of zo iets.
meestal staat dat in de buurt bij de lamp uren.
Heb je toevallig voor een type nummer?

• console
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:46:
[...]

uhm vaak staat er dan iets van fansspeed control of zo iets.
meestal staat dat in de buurt bij de lamp uren.
Heb je toevallig voor een type nummer?
Staat niks in het menu, maar het type is PD116PD

edit:

Net een grote ventilator direct op de lamp gezet, en krijg dan weer na aantal minuten groen beeld. Dus de blauwe kleur valt weg?

[ Voor 17% gewijzigd door console op 05-03-2009 18:19 ]

Verwijderd

console schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:51:
[...]

Staat niks in het menu, maar het type is PD116PD

edit:

Net een grote ventilator direct op de lamp gezet, en krijg dan weer na aantal minuten groen beeld. Dus de blauwe kleur valt weg?
Tjaa dan lijkt het er toch echt op de beamer overleden is/gaat.
Meschien kan een mede tweaker je verder helpen.
Want dit gaat ook mij boven het hoofd.
Succes ermee ;)

• console
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:39:
[...]

Tjaa dan lijkt het er toch echt op de beamer overleden is/gaat.
Meschien kan een mede tweaker je verder helpen.
Want dit gaat ook mij boven het hoofd.
Succes ermee ;)
Ik heb al een donor beamer gevonden zelfde type verder goed alleen lamp was stuk. Vanavond even ombouwen als ik tijd heb :)

Verwijderd

en is het je nog gelukt met de beamer?

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
Raar, die acer beamer projecteerd z'n beeld door middel van een kleurenwiel, maar die zou niet stuk moeten zijn als de beamer het de eerste minuten nog naar behoren doet.

Misschien een andere input proberen?
je hebt een nieuwe VGA kabel geprobeerd maar misschien ligt het wel aan de beamer input of aan je bron....
Pagina: 1