Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een week geleden de philips 32pfl7603D/12 gekocht
maar ik merk nu ineens dat mijn tv moeite heeft met de beweging
als er op de tv iets beweegt op de tv lijkt het net een superman film
dat als die heel snel gaat dat er dan zo'n vervaging achter hem aankomt
het lijkt net alsof de personage ineens meerdere gezichten heeft
je ziet het het duidelijkste bij de randen van gezichten/voorwerpen
voor de rest is deze tv echt haarscherp

als een van jullie ook deze tv heeft en hier echter geen last van heeft kunt u dan alle instellingen hier opschrijven (die met het beeld te maken hebben dan)

ik hoop dat het veranderen van instellingen werkt want anders moet ik hem ruilen of repareren

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

met vriendelijke groet,
sandermans15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wikipedia: Ghosting (television)
Wikipedia: Output Lag

Zo te lezen is de responstijd of inputlag van de TV dusdanig hoog dat hij Ghosting gaat vertonen, dit valt inderdaad sneller op bij snel bewegende beelden.

[ Voor 28% gewijzigd door Wiethoofd op 04-03-2009 21:48 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is er een manier hoe ik dat ghosting kan stoppen met een bepaalde instelling of moet er een reparatie of upgrade komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet je zeker dat het ghosting is, of mischien interlaced beeld?

Interlaced zoals dit bv, een 'lijntje om lijntje' ghosting zegmaar :P :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AoYWAA7TW58GqAgfrIE0nbBF/thumb.jpg

(maak een foto tijdens die 'bewegende' beelden met een digicam).

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 06-03-2009 16:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:58

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

slechte cam rip aan t kijken :X

Even serieus, als je niet verteld wat de bron is waar t vandaan komt, en hoe je deze op de televisie hebt aangesloten, kunnen we enkel onze glazen bol raadplegen..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

edit: lezen :X

[ Voor 83% gewijzigd door SinergyX op 06-03-2009 17:10 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59

FeaR

In GoT we trust

Heb je Digital Natural Motion wel aan staan?
Bij Philips tv's zorgt dit ervoor dat bewegende beelden vloeiend worden weergegeven.

Staat in het menu onder het kopje "Beeld"

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:58

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dit zijn settings waardoor bepaalde dingen er beter uitzien, maar zal met "uit"-stand echt niet voor zo een vreemd beeld zorgen, zodat je je afvraagd of de tv defect is..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik had het een beetje druk de laatste tijd dus ik kon even niet online komen
ik heb mijn tv zo aangesloten:
coax > humax ir hd 5000C > hdmi >tv
humax >coax > tv
humax >audio >stereo
computer > s-video > tv

ik zal proberen er een foto van te maken maar ik weet niet zeker of het lukt want ik krijg het alleen maar te zien bij snelle beelden het is meestal wel weer snel weg maar ik zal het proberen ;)

PS
ik had dit ook al met anoloog signaal
en mijn computer heeft dit probleem niet met films en games

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien is dit wat (je moet zoeken naar de randen naast het gezicht die geen kleur hebben als ze dat wel hebben komt dat doordat mijn camera te traag is :p tip kijk goed voor de personage ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/11/1236784824-940.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry kan niet kleiner dan is het niet meer te zien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt niet op een interlaced probleem.

Als je je coax direct (zonder die humax) op de TV aansluit, hoe is het beeld dan?

Aangezien alles via je humax dit beeld dus vertoont (je pc gaat direct), mogelijk dat daar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee blijft hetzelfde alleen dan lelijker beeld (als ik anoloog kijk zonder iets aan de kabels te hebben veranderd):(
ik denk dat het aan de kabel licht zou dat kunnen??
mijn Humax zegt dat de sterkte van het signaal 38% is maar de kwaliteit 100% zou het daaraan kunnen liggen
en ik zal ook wel even proberen om de coax die van mijn humax naar mijn tv gaat even eruit te halen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee heeft niet geholpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:12:
Heb je Digital Natural Motion wel aan staan?
Bij Philips tv's zorgt dit ervoor dat bewegende beelden vloeiend worden weergegeven.

Staat in het menu onder het kopje "Beeld"
ja heb ik aanstaan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sain onez schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:24:
dit zijn settings waardoor bepaalde dingen er beter uitzien, maar zal met "uit"-stand echt niet voor zo een vreemd beeld zorgen, zodat je je afvraagd of de tv defect is..
welke settings??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er nog steeds last van via humax en anoloog maar als ik een film kijk van mijn computer op tv heb ik er geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Al die pixel plus settings vragen wel wat tweaking. ik heb totaal geen probleem van ghosting, gisteren nog the matrix bekeken...

heb hetzelfde toestel. het toestel is wel geen 100 Hz, maar dat maakt niet zoveel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft waarschijnlijk te maken met speciale bewegingssettings van Philips. Ik zou digital motion blabla maar eens gewoon uitzetten.

Overigens is het niet de bedoeling elke reactie in een nieuwe post te plaatsen, gebruik a.u.b. de edit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hd natural motion staat uit
maar ik heb er nog steeds last van
ik kan het vooral goed zien bij hoge contrast verschilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beelscherpte minder hoog zetten.
Contrast op ongeveer 50 - 70 %
Kleur op ongeveer 60%

Philips maakt gebruik van ontzettend veel verschillende programma's om het beeld aan te passen.
Niet elke 'beelverbetering' is daadwerkelijk een verbetering.

Philips heeft overigens vrij veel last van dit probleem. Zelfs de 9803/9703/9903 etcetera hebben last van ghosting. Meer dan bijvoorbeeld een Sony, die gebruiken gewoon een beter, hoogwaardig panel.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
Heb je de tv wel in de winkel getest (en dat betekent dus niet dat je met je armen over elkaar naar een demo of blu-ray zit te kijken ;) )

Bel allereerst naar je tv provider (upc of ziggo) en vraag of die 38% sterkte wel genoeg is!
Is de coax die uit de muur komt ook goed?

Als dat voldoende is moet je kijken welk apparaat het slechte beeld veroorzaakt en of het dus wel aan de tv ligt.

Trek alles wat je hebt aangesloten van de tv af en zet deze dingen uit. Daarna sluit je datgene op de tv aan wat het zeker goed doen zoals een gewone dvd speler.

Als dit wel een goed beeld geeft, dan is de tv waarschijnlijk in orde en ligt het probleem aan de humax of een instelling daarvan. Is het bij alle zenders zo? Heb je trouwens een hd abonnement en hoe zijn de hd zenders?

Trouwens, je hebt je pc aangesloten dmv een s-video?? Dat is echt een van de slechtste kabels die je kunt gebruiken (samen met composiet).
Een pc sluit je aan op een hdtv dmv een hdmi kabel of een vga!

De tip van Reservoir was ook goed, zet je beeldinstellingen goed. Dus niet je scherpte op 100% en zorg dat de tv niet op dynamische setting staat.

Let wel: een lcd heeft inderdaad een beroerde motion handling. Ikzelf ben daar erg gevoelig voor en zie wat jij ziet bij iedere lcd met conventionele backlight.

Succes en hopelijk wordt het beeld beter door de tips

[ Voor 95% gewijzigd door Ferry34 op 02-04-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had inderdaad ook al gemerkt dat mijn pc via s-vidieo niet echt goed is en had dat al veranderd
de tv is in orde mijn pc heb ik via dvi > hdmi aangesloten en is haarscherp :D en ik heb geen last van het beweging probleem
ik denk dat het gewoon aan de sterkte van de zenders ligt en dat komt waarschijnlijk omdat er nog 3 andere tv's staan aangesloten en we maar 1 adapter hebben en tussen mij en het begin van het signaal (het punt waar het uit de muur komt) zit ongeveer 8.5 m kabel en daar zitten dus ook nog een 3 tv's aanvast zo zit het bij ons in elkaar:
muur > adapter > tv > 1e verdieping > split tv slaapkamer > split tv slaapkamer > 2e verdieping nog 4 m kabel (mijn tv)
ik heb mijn tv nu ook beneden uitgetest en daar had ik er geen last van

over hd kanalen:
nee ik heb geen pakket genomen voor hd kanalen bij mij is dat € 10,- voor 7 kanalen (ik ben pas 15)
dus daar doe ik niet aan
maar ze hebben wel 1 kanaal open gemaakt (melody zen) zodat je kan zien hoe het is en het is:
ECHT SUPER SCHERP net alsof je er echt bent alles is haarscherp denk maar aan blu-ray allen dan nogwel iets minder dit signaal is 1080i (1080p word nog niet uitgezonden en kan de decoder dus ook nog niet hebben)

ps
bedankt voor al jullie hulp
met vriendelijke groet,
sandermans15
Pagina: 1