(ik hoop dat ik in het goede forum zit, anders zie ik het topic graag verplaatst naar het juiste forum)
Ik heb de volgende situatie:
- TV, internet en telefonie via een kabelprovider (Ziggo).
- De huidige (analoge) kabelinstallatie is een zogenaamd sternetwerk:
Nu wil ik het volgende:
- Digitale televisie ontvangen op de TV die is aangesloten op aansluitdoos TV+radio nr 1
Hiervoor heb ik uiteraard de handleidingen geraadpleegd van Ziggo. Hieruit kan ik opmaken dat de digitale ontvanger direct op aansluitdoos nr 1 kan worden aangesloten. Als ik echter de handleiding van UPC raadpleeg, dan wordt expliciet aangegeven (op blz 16) dat er een retourgeschikte versterker moet worden gebruikt (t.b.v. digitale tv en interactieve diensten).
Ik vraag me nu dan ook af: kan ik de huidige 6-weg verdeler gebruiken voor m'n digitale televisie of heb ik beslist een retourgeschikte verdeler nodig om gebruik te kunnen maken van digitale televisie van Ziggo, ondanks dat Ziggo dat niet vermeld?
Dit is de gebruikte verdeler:
Ik heb de volgende situatie:
- TV, internet en telefonie via een kabelprovider (Ziggo).
- De huidige (analoge) kabelinstallatie is een zogenaamd sternetwerk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| |---- 1. aansluitdoos TV+radio
|---- 2. aansluitdoos TV+radio
abonnement- splitter/signaalverdeler AFC 1861 verdeler |---- 3. aansluitdoos TV+radio
overnamepunt -----> (internet+telefonie scheiden -----> voor 6 aansluitingen --->|---- 4. aansluitdoos TV+radio
van TV+radio) (zie foto) |---- 5. aansluitdoos TV+radio
| |---- 6. aansluitdoos TV+radio
|
|
modem voor internet
en telefonie |
Nu wil ik het volgende:
- Digitale televisie ontvangen op de TV die is aangesloten op aansluitdoos TV+radio nr 1
Hiervoor heb ik uiteraard de handleidingen geraadpleegd van Ziggo. Hieruit kan ik opmaken dat de digitale ontvanger direct op aansluitdoos nr 1 kan worden aangesloten. Als ik echter de handleiding van UPC raadpleeg, dan wordt expliciet aangegeven (op blz 16) dat er een retourgeschikte versterker moet worden gebruikt (t.b.v. digitale tv en interactieve diensten).
Ik vraag me nu dan ook af: kan ik de huidige 6-weg verdeler gebruiken voor m'n digitale televisie of heb ik beslist een retourgeschikte verdeler nodig om gebruik te kunnen maken van digitale televisie van Ziggo, ondanks dat Ziggo dat niet vermeld?
Dit is de gebruikte verdeler: