• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:28

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb hier een zelf gebouwde Media Center PC staan met een ASUS P5B moederbord erin. Hij heeft altijd goed gewerkt tot de laatste paar weken. Hij valt spontaan uit, reboot, werkt even, valt uit, en blijft dan in een reboot cyclus hangen.

Asus probe gaf direct een alarm dat de 3.3V lijn maar 2.8V spanning had. Ik heb toen direct de voeding vervangen aangezien ik daar het probleem zocht. De compleet nieuwe voeding heeft het systeem een tijdje draaiend gehouden, maar het probleem is terug. Ook de 3.3V is weer maar 2.8V. Ik weet nu 99% zeker dat het niet aan de voeding ligt en denk nu aan het moederbord.

Iemand ervaring hiermee of tips/suggesties wat ik nog kan proberen om het probleem te achterhalen?

De shutdowns zijn hardwarematig en niet softwarematig omdat je echt een klap hoort, Windows niet ziet afsluiten, en het scherm direct zwart wordt.

Thnx vast!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

heb je wel een geaard stopcontact , en is er niet toch iets mis met de voeding omdat er iets op het moederbord niet helemaal jofel is ?

Signature

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Yups, alle stopcontacten hier in huis zijn ge-aard.

Verder is deze voeding een paar dagen oud en doet hetzelfde als de "oude" voeding die ik hiervoor had. Ik ga er dus vanuit dat de voeding hier niet het probleem is.

Ik las op het forum dat crappy geheugen/video kaart ook een probleem kan opleveren? Welke onderdelen maken allemaal gebruik van die 3.3V lijn? USB ook?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:09
USB gebruikt alleen 5V.
Heb je de lijn al eens nagemeten met een multimeter?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Jah ik heb net met veel pijn en moeite gemeten, en de voeding lijkt gewoon 3.3V (afgerond) spanning te leveren. Ergens onderweg gaat t blijkbaar naar de klote :(

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

de voedingen in een ander systeem testen om te kijken of ze het daar wel volhouden , en ja het zou wel heel frappant zijn als je 2 kapotte voedingen achter elkaar treft.

draai anders ook eens een keer memtest om het geheugen uit te sluiten ..

Signature

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
post eens je specs van je systeem en vooral van je voeding.....
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Nou ik ben eruit hoor. Stom dat ik daar niet eerder aan dacht...

Ik heb een Zalman aluminium behuizing met display. Dat display wordt gevoedt dmv een verloopstekker tussen de voeding en het mobo. Ik de voeding direct op het mobo aangesloten, 3.3 volt is 3.2 volt! Ik blij :D

Toen zag ik dat ze zijkant van de stekker een beetje scheef zat. Ik gefrummelt, tussenstuk er weer tussen, 3.18V! Het display trekt dus een deel van de 3.3V weg!

Asus probe piept niet meer, dus ik ook niet (alhoewel ik 3.18V nog niet echt in de buurt van 3.3 V vind, maar Asus probe geeft 10% speling = 3.0V).

Iedereen bedankt voor de snelle hulp, mocht ie weer uitvallen ben ik weer terug :P

De specs waren trouwens:
Corsair VX450W voeding
Intel Dual Core 2 Ghz
Asus P5B mobo
2 GB memory (Corsair)
Ati Radeon (type weet ik niet precies, oud kaartje) PCI-E video kaart
300GB HDD
DVD brander
Zalman behuizing met display (== evil :P)
Vista Home Premium

Verwijderd

RTBravo schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:33:
Jah ik heb net met veel pijn en moeite gemeten, en de voeding lijkt gewoon 3.3V (afgerond) spanning te leveren. Ergens onderweg gaat t blijkbaar naar de klote :(
Onzin. ;)
Software leest het altijd verkeerd uit en als het wel goed uitgelezen wordt is het toeval. :P

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Dit was gemeten met een multimeter, omdat software idd niet te vertrouwen is ;)
Pagina: 1