Slim Torrent Management

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
In een ideale wereld zou een goed Torrent programma:

1. Automatisch nieuwe episodes downloaden
2. Deze automatisch netjes in mappen indelen
3. De titels geschikt maken voor goede weergave in Plex
4. Maakt ook Popcorn.

Ad 1:
Voor zover mij bekend zijn uTorrent en Transmission nog niet geschikt voor RSS management maar apps als "Torrent Episode Downloader" en "Automatic" kunnen dat wel, en dan kun je met je torrent programma automatische gedownloade files openen door de map te laten "watchen".

Maar is er misschien een minder grote omweg waarop dit kan?

Ad 2.
Geen idee. :)

Ad 3.
De bestanden moeten volgens deze regels hernoemd worden. Dus S01E01 en niet 101 of "Season 1 Episode 1". Maar hoe dat gemakkelijk gaat?

Hoe managen jullie je torrents? Hebben jullie ook zo'n organisatiedrang? :)

[ Voor 7% gewijzigd door cornelixnootje1 op 04-03-2009 20:36 ]

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
cornelixnootje1 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:46:
als "Torrent Episode Downloader" en "Automatic" kunnen dat wel, en dan kun je met je torrent programma
http://www.ted.nu/

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Gebruik anders Sabnzbd + RSS feeds. Auto import in Plex en je hoeft alleen de popcorn nog zelf te pakken.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

1: betreffende programma te doen. Kijk anders ook even of je in combinatie met het programma wat aan scripting zou kunnen doen.
2: iets met automator/applescript en folder actions
3: idem
4: idem :)

[ Voor 21% gewijzigd door ppl op 04-03-2009 23:53 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

uTorrent met de RSS-feed van EZTV in de RSS-downloader instellen.
Je zit dan wel met het hernoemen, maar ik heb (in Windows) daar een batch-scriptje voor geschreven.

Over het hernoemen: de EZTV afleveringen komen als Serie.Naam.S01E05.Xvid.Ripper.avi binnen. Een deel van mijn renamescript is:
code:
1
ren "%loc%\Serie.Naam.S01E05*.avi" "Serie Naam - 105 - Aflevering naam.avi"

De nieuwe afleveringsnamen moet ik dan wel steeds toevoegen aan het bestand, maar dat heb ik er wel voor over ;)

Qua organisatiedrang heb ik dat ook, het moet per serie, dat weer op seizoen en natuurlijk een net uiterlijk van je map:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gaQrcHG6KKnRan5VgJA1hi2n/full.jpg
• Serie
• Seizoen 1
• Serienaam - 101 - Aflevering 1.avi
• Serienaam - 102 - Aflevering 2.avi
• etc.[/li]
• Seizoen 2
• Serienaam - 201 - Aflevering 1.avi[/li][/li]

[ Voor 82% gewijzigd door Wiethoofd op 05-03-2009 00:21 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-02 21:24

Blonde Tux

<advertisement>

4 is ook wel te doen. Als je popcorn machine of magnetron een seriële poort heeft dan zou je hem aan een servertje kunnen hangen en even kijken wat voor soort instructies hij eet. Zo hebben wij het op ons werk gedaan met een koffiezetapparaat. :) Handig, dan hoef je niet te wachten op je bak koffie als je aankomt

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03
cornelixnootje1 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:46:

Ad 3.
De bestanden moeten volgens deze regels hernoemd worden. Dus S01E01 en niet 101 of "Season 1 Episode 1". Maar hoe dat gemakkelijk gaat?
Tip voor windows gebruikers: http://www.therenamer.com/ Werkt perfect!

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:08
Het topic staat in Apple Talk. Het is daarom handig om je te beperken tot alternatieven die onder Mac OS X werken ;)
zAo schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:29:
Gebruik anders Sabnzbd + RSS feeds. Auto import in Plex en je hoeft alleen de popcorn nog zelf te pakken.
Dat vind ik zelf ook het mooiste alternatief. Al gebruik ik zelf watchfolders om alles georganiseerd te houden. Maar het is wel ideaal dat alles automatisch gaat. Desondanks is het niet echt een alternatief voor de TS, aangezien hij het specifiek over torrents heeft.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:25
Ik vrees dat TS toch echt iets als een auto-downloader voor de .torrent files gaat nodig hebben voor punt 1, in combinatie met een netjes geconfigde Transmission (bijvoorbeeld). Daarmee is in ieder geval het downloaden van de files opgelost.

Ik weet dat voor bijvoorbeeld anime fansubs geldt dat iedere group een conventie heeft over de filename. Op grond daarvan is het natuurlijk vrij eenvoudig een Automator-script te bakken wat je files renamed en in de goede directory zet. Daarmee zijn punt 2, 3 en 4 opgelost.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

uTorrent voor Mac
EZTV RSS-torrentfeed
Willekeurige RSS torrentfeed autodownloader mbv uTorrent

Afbeeldingslocatie: https://docs.google.com/File?id=dgsf923m_36hbg33gg7
Bovenstaande is een afbeelding uit uTorrent, hier kan je zeggen welke serie naar welke map gedownload moet worden etc.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02 12:12

Flappiewappie

Hier nog meer

TVshow en Transmission dusdanig instellen dat hij automatisch torrents add.

Zelf vind ik het juist niet prettig als die ze in mapjes zet. Laat ze eerst allemaal downloaden naar een centrale map. En als ik ze gekeken heb archiveer ik ze op een USB hdd (die ook niet altijd aangesloten is).

Ideaal, alleen tvshow wil nog wel eens kloten laatste tijd (ik wil alle shows in 720p hebben, maar soms download hij dan helemaal niet of opeens de SD).

Hier staat wat

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik denk dat ik dan dus toch moet wachten op de RSS voor uTorrent voor de Mac. Dat "in mappen indelen" doet hij dus ook automatisch. Mooi. (Behalve dan dat het lijkt dat hij ze niet per seizoen sorteert)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

cornelixnootje1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:22:
Dat "in mappen indelen" doet hij dus ook automatisch. Mooi. (Behalve dan dat het lijkt dat hij ze niet per seizoen sorteert)
Dat kan je zelf instellen, gewoon je filter aanpassen dat hij voor seizoen 1 de map /Seizoen 1 moet vullen en bij seizoen 2 de /Seizoen 2 map. ;)

Pagina: 1