Toon posts:

MSN gebruiken op schoolnetwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag:

Ik heb sindskort een MacBook Pro 15,4" en heb daarop microsoft messenger geinstalleerd waarmee ik dus op MSN kan. Thuis lukt dit allemaal prima, zowel draadloos als draadvast. Maar op school niet.

De meeste verbindingen zijn beveiligd dmv WPA ofzoiets maar op school zit het anders en dat is denk ik waar het probleem zit. |:(

Bij ons op school heb je in airport 2 verbindingen:
ONS-OPEN en ONS-GAST
Leerlingen en leerkrachten gebruiken ONS-OPEN en gasten ONS-GAST
Bij beide verbindingen staat er geen slotje achter, maar wanneer ik firefox open krijg ik (en ieder ander), ongeacht welke pagina je bezoekt, een nterne pagina waar je de inloggegevens van school moet invoeren.
Dat doe je eenmalig en je kunt dan de rest van de dag op internet, maar dan ook alleen maar website's bezoeken. Mijn mail kan ik niet ophalen en dus ook niet aanmelden op MSN.

Iemand een idee?
Bedankt alvast!

Groetjes,
Bob :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gok dat meneer de systeembeheerder netjes wat poorten dicht heeft gezet waarover MSN verbinding maakt.

Heb je als alternatief nog webmessenger, enkel mogelijk dat die website geblokkeerd is :)

Voor je mail zelfde verhaal waarschijnlijk, kan je altijd nog richting webmail.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, webmail en webmessengers zoals postbakje.nl en ebuddy werken wel gewoon, maar het is toch beetje irritant. Wat ik trouwens vergat te zeggen s dat mijn mede studenten die tenminste gebruik maken van een laptop met Windows WEL in kunnen loggen.

Gr
Bob

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:38
Welke msn client gebruik je op je mac? Indien dit adium is, probeer het dan eens met de optie Connect via HTTP onder je account settings op de tab options in adium. Mogelijk valt de windows client automatisch terug naar http als het via poort 1863 niet werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door IcE_364 op 04-03-2009 19:53 ]

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:15
Off-topic:
Microsoft Messenger op je Mac onder OSX?!?!
Ga je mond spoelen!!!

Er zijn betere oplossingen, kijk bijvoorbeeld eens naar Adium

Verwijderd

Topicstarter
HAHAHA Kokkers.... Je hebt ergens gelijk.

Ik zal dat Adieum eens proberen. Jullie horen er nog van

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
Bob5757, welkom op GoT :w

Ik heb de titel van het topic aangepast naar "MSN gebruiken op schoolnetwerk?". Dat omschrijft beter je probleem dan "MSN en Mac". Verder zijn er al wat nuttige suggesties gekomen, hopelijk kun je het daarmee werkend krijgen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Je kan idd het beste gebruik maken van Adium. Werkt bij mij prima op school en het is beter dan die *knip*.

Dat dit Apple Talk is, betekent nog niet dat trolls richting Microsoft gewenst zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Hoedje op 11-03-2009 09:34 ]

Pagina: 1