Maximale cpu temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286743

Topicstarter
Hallo ik heb een nieuwe media pc gebouwd. Hierop zit een Intel t2400 processor. Ik wil de fan op de processor zo instellen dat hij minder geluid produceerd. Dit kan door in het bios een temperatuur in te stellen. Wat is nog een veilige temperatuur ? Hij staat nu op 45 graden.

Ik heb de volgende gegevens op de site van Intel gevonden:

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL8VU#
Intel® Core™ Duo Processor T2400

Thermal specification 100 graden celcius.

uitleg van Intel:

Thermal Specification: The thermal specification shown is the maximum case temperature at the maximum Thermal Design Power (TDP) value for that processor. It is measured at the geometric center on the topside of the processor integrated heat spreader. For processors without integrated heat spreaders such as mobile processors, the thermal specification is referred to as the junction temperature (Tj). The maximum junction temperature is defined by an activation of the processor Intel® Thermal Monitor. The Intel Thermal Monitor’s automatic mode is used to indicate that the maximum TJ has been reached.

Het is volgens mij een mobile processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 286743 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:26:
Wat is nog een veilige temperatuur ? Hij staat nu op 45 graden.
Je hebt de specs, resteert nog proefondervindelijk te constateren of bij een hogere temperatuur je installatie nog steeds stabiel blijft werken.

Stapsgewijs testen dus? :) En hou er rekening mee dat een TV kaart bij een hogere omgevingstemperatuur (die warmte blijft in je kast zitten) mogelijk problemen gaat ondervinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt op welgeteld één site gekeken, terwijl er boekdelen volgeschreven zijn over het koelen van CPUs en er zelfs sites zijn die dedicated zijn aan het stil krijgen van PCs? :o

We hebben je er al meermaals op gewezen dat wat meer eigen inzet gewenst is. Ook dit topic gaat bij gebrek daaraan dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.