Humeurig internet.

Pagina: 1
Acties:

• Taipan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09-2025
Hallo ik heb een probleempje met mijn internet.

Als ik een pagina open wil deze soms niet laden en krijg ik de melding "Pagina niet gevonden" of blijft deze laden. Als ik dezelfde pagina blijf refreshen krijg ik op een gegeven moment ineens wel weer verbinding en laadt de pagina op volle snelheid.

Het zijn meestal een aantal pagina's die soms problemen geven tegenover een aantal pagina's die nooit problemen geven.
Als 1 pagina niet laadt dan laden meestal de pagina's doe ook ooit dit probleem hadden ook niet, en er zijn ook pagina's die hoe dan ook nooit problemen geven.

Meestal is het ongeveer de helft van de site's die niet werkt (als ik bijvoorbeeld een afbeelding zoek in google heb ik kans dat bijvoorbeeld de helft van alle afbeeldingen wit blijft) Dit duurt dan ongeveer 1 tot 5 minuten voordat ik de rest van de afbeeldingen kan zien.

Ik heb een van de snelste ADSL verbindingen van KPN met een experia box.
Ik heb dit probleem op een Draadloze Vista laptop en een Vista 64 pc met draad.
Mijn ouders hebben een laptop op xp en die heeft hier nooit last van.

P.S. In games of downloads merk ik deze vertraging niet.

Alvast bedankt!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

chromeeh

the Gnome

Eerste gok zou ik zeggen een DNS probleem, heb je al een andere DNS server geprobeerd?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Taipan
Nee hoe werkt dat?

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 11:13
Een andere DNS: http://www.opendns.com/
Hoe? https://www.opendns.com/start/

[ Voor 32% gewijzigd door Brian op 04-03-2009 19:46 ]

• Taipan
Ok gedaan,
Het zal even duren voordat ik erachter ben of dit het probleem was omdat dit probleem behoorlijk sporadisch was, maar het ziet er naar uit dat het werkt.

Als ik wikipedia lees word er verteld dat DNS gebruikt word om sites te vinden en dus geen impact zou hebben op mijn downloadsnelheid ect?

Ook: wat is het voordeel van bijvoorbeeld open DNS tegenover de standaard automatische DNS?

In ieder geval bedankt! Ik zat al 2 dagen te wachten op een antwoord op helpmijforums.nl en hier krijg ik binnen een paar minuten een goed antwoord, TOP!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DNS koppelt een human-readeble naam (domeinnaam) aan het IP-adres wat erachter zit en werkelijk de manier is om een site te bereiken.

"De standaard automatische DNS" bestaat niet. Je bedoelt allicht de DNS servers die je via DHCP toegewezen krijgt van je provider - KPN in dit geval. Blijkbaar is de grootste voordeel van OpenDNS dat hun servers *wel* goed werken voor je ;)

OpenDNS heeft twee nadelen:
- omdat de servers wat verder weg staan op het internet dan bij je eigen provider is de latency voor DNS hoger. Als het goed gaat bij je provider is DNS van provider sneller dus.
- als je een URL verkeerd typt schotelt OpenDNS je een landing page met advertenties voor (zo maken ze ook hun geld)

Ik zou aanraden om standaard datgene te gebruiken wat je van je provider krijgt en pas als dat niet werkt OpenDNS. Maar als het bij je provider brak is, is OpenDNS een goed alternatief :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1