Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

C schijf overzetten naar D/ OEM versie code

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
ik heb 2 harde schijven: Samsung 500 GB en een Western 1TB

op de samsung staat momenteel Vista 64 geinstald.
echter wil ik dit verwijderen en vista op de Western laten draaien.
gaat dit software matig of moet ik ook kabels aanpassen?
Ik maak gebruik van een OEM versie 64-bit, deze heb ik dus geinstald op de samsung,
bij de OEM versie krijg je een unieke code mee, is deze nog bruikbaar als ik vista op een andere schijf wil installen op dezelfde pc?

hoe kan ik dit het best aanpakken?

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
Je kan dmv bv. Acronis Disk Director een bootdisk maken, waarop je dan je computer start, en daar kan je je hardeschijf formateren (echt alles weg dus). Zo moet je geen kabels vervangen/verplaatsen.

Als je al op je 1tb een ander OS hebt (Of je wilt daar vista installeren), en op de 500gig schijf staat data dan kan je Vista laten staan op de 500gigabyte schijf, maar in het BIOS instellen dat de andere schijf eerst moet gekozen worden bij het booten en dan is dat zelfs makkelijker(Geen dataverlies).

Je OEM serial blijft gewoon geldig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kosty op 04-03-2009 19:29 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hoe kan ik dit het best aanpakken?
Om te beginnen door meer dan een halve seconde stil te staan bij waar je een topic opent.

Je wilt iets doen met Windows en weet niet hoe. Is Windows software of hardware :?

Waarom open je dit dan in Overige hardware :?

Move OH -> WC

Verder is het op GoT sowieso de bedoeling dat je zelf zoekt wat je kunt voordat je een topic opent en dat je laat zien waar je gezocht hebt en wat je vond. Aangezien je dat niet doet voldoet dit topic niet bepaald aan de GoT huisregels. Maar ik laat het aan de moderatoren in Windows Clients over om te beslissen wat hiermee gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dion_b schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:41:
[...]
Maar ik laat het aan de moderatoren in Windows Clients over om te beslissen wat hiermee gebeurt.
...en die ziet eigenlijk ook maar weinig 'huiswerk' vóórdat het topic werd geopend, eerlijk gezegd.

Zo had je bijvoorbeeld kunnen [search=installatie harddisk overzetten] om maar wat te noemen, alleen daarmee staan van de 61.093 resultaten op de eerste pagina al genoeg aanknopingspunten waar je mee aan de slag kan.

Ik stel dan ook voor dat je daar de tijd insteekt.
Lees een aantal van die topics door, kijk naar mogelijkheden die bij jouw wens aansluiten.
Mocht je dan daarna nog steeds een gerichte vraag hebben waar je met uitzoekwerk niet uitkomt, dan kun je altijd nog een nieuw topic openen - mits je daar maar bij laat zien wat je hebt opgezocht en waar je tegenaan loopt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.