Hybride dSLR? Maar dan zonder spiegel

Pagina: 1
Acties:

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 10:39
Ik zag net nieuws: Samsung kondigt 'hybride' dslr met aps-c-beeldsensor aan

en verbaasde me beetje over de titel. Dit is een bridge cam, hybride misschien, maar absoluut geen dSLR, er zit namelijk gewoonweg geen spiegel in. Een veredelde compact, bridge of hybride cam klopt, maar geen dSLR :)

|>

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Daar heb je wel een punt. Heb het gewijzigd in 'hybride camera'.

Toch heeft de camera wel wat eigenschappen, zoals verwisselbare lenzen en een grote beeldsensor, die kenmerkend zijn voor dslr's, dus de vergelijking met een dslr gaat niet geheel mank. ;)
simon schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:15:
Ik zag net nieuws: Samsung kondigt 'hybride' dslr met aps-c-beeldsensor aan

en verbaasde me beetje over de titel. Dit is een bridge cam, hybride misschien, maar absoluut geen dSLR, er zit namelijk gewoonweg geen spiegel in. Een veredelde compact, bridge of hybride cam klopt, maar geen dSLR :)

• simon
ik snap dat hij niet geheel mank gaat, alleen dSLR betekent gewoon digitale spiegelreflex. Er zijn ook meetzoekers, met gigantische beeldsesnoren, verwisselbare lenzen, etc.. Of technische camera's met verwisselbare lenzen. Het verwisselbare, en de beeldesensor zijn niet dSLR eigen.

|>

• blackTIE
We hebben nog een goede soortnaam nodig voor het nieuwe camerasegment waarin Samsung en Panasonic/Olympus zich begeven. Suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door blackTIE op 05-03-2009 11:36 ]

• simon
bridge camera worden ze veelal genoemd. Het slaat een brug tussen 't pro segment en compacts, je zult er nog veel van gaan horen, aangezien oly er met een hele lijn zal komen.

|>

• blackTIE
Ik weet alleen dat Olympus een Micro Four Thirds-camera in de vorm van een compactcamera in de planning heeft, maar niet dat er meerdere aankomen. Weet jij meer dan ik? Nieuwstips zijn uiteraard welkom...

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 12:24
om simon even bij te staan; in FGA, en dan met name de nieuwstopics over olympus, de vorige PMA's en dergelijke, is wel degelijk duidelijk dat olympus op termijn de overstap naar EVIL-cams wil gaan maken in de vorm van een productielijn. Op het moment voeren ze beiden omdat de EVIL cams nog met concessies zitten tov de dSLR's. dwz, dat was wat ik er toen van begreep :P

En opzich ook best logisch, anders zitten ze straks met twee losse productielijnen, een FT en een MFT, waarbij MFT meer voordelen biedt dan FT, zowel op gebied van zoekergrootte en formaat (pure systeem-voordelen door het ontwerp) als door assortiment, omdat MFT zowel FT (via adapter) als MFT lenzen/accesoires vreet, en FT enkel FT-lenzen en accesoires aankan.

De term 'bridge' cam vind ik btw wat te algemeen, prosumer superzoom cams met microscopische sensor en 25x megazoom meuk krijgt die stempel ook vaak genoeg mee, dus om verwarring te voorkomen zou ik echt bij de term EVIL (electronic viewfinder interchangeable lens) oid gebruiken :)
Pagina: 1