Toon posts:

Reboot and select proper boot device...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend heb ik de foutmelding gekregen "Reboot and select proper boot device or insert Boot Media in selected boot device and press a key"
Ik meteen gechecked of alle stekkertjes wel in orde zijn, en dit was het geval. BIOS gechecked, SATA 1: HARDDISK SATA 2: lite on...(cdrom dus) SATA 3 : floppy drive GH54588

Nou zie ik dus dat nergens mijn seagate barracuda tussen staat. Al heb ik wel gevoeld of hij werkt als de kast open is terwijl de PC aanstaat. Betekent dit dat mijn HDD aan het einde van zijn latijn is? Dan vraag ik even een RMA aan. Of kan het ergens anders aan liggen dat mijn moederbord mijn HDD niet vind.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
zie je hem wel bij: rechtermuis deze computer - beheren - schijfbeheer?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Shado-Beatz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:16:
zie je hem wel bij: rechtermuis deze computer - beheren - schijfbeheer?
Dan moet je wel in je Windows installatie raken - en die staat nou net op die verdwenen disk ;)

Als de disk niet herkend wordt in de BIOS dan zou ik eens kijken of het verwisselen van kabels de boel verhelpt, anders heb je een stukke HD.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook al andere sata ingang geprobeerd (stekkertje in ander gaatje gestopt) maar nog steeds ziet mijn moederbord hem niet... Echt heel vervelend want hij is net een half jaar oud...

Dan maar die RMA aanvragen en nieuwe krijgen. Hopen dat ze mijn oude data kunnen achterhalen want er staat echt heel veel werk van mij op.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:29
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:58:
Hopen dat ze mijn oude data kunnen achterhalen want er staat echt heel veel werk van mij op.
Dat gaan ze echt niet voor je doen of je moet flink in de buidel willen tasten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:58:
Dan maar die RMA aanvragen en nieuwe krijgen. Hopen dat ze mijn oude data kunnen achterhalen want er staat echt heel veel werk van mij op.
Als jij RMA aanvraagt krijg je (indien je schijf stuk is) gewoon een nieuwe.
Die data ben je dan kwijt. Wie zou die data dan voor je op moeten zoeken? Als het ding stuk is kan het naar een data recovery bedrijf, maar dat kan honderden euros kosten.
Als die data echt zo belangrijk voor je is, dan had je de boel moeten backuppen.

Maar om je verder nog te helpen met je probleem.
Trek alle hd's los van je moederbord. Bouw je "kapotte" hd even uit en ga eens testen.
Sluit het ding aan met een andere sata kabel, voel (een draaide hd trilt) of je HD uberhaupt wel draait als die stroom krijgt. Bekijk het ding en zoek naar brandplekken. enz.. enz..
Controleer dus of het ding wel echt stuk is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zal morgen eens kijken nu geen tijd.
"Al mijn HDD's, er zat er 1 in die nu kaduuk is;)
En ik heb ook wel gevoeld en hij draait gewoon als ik de computer aan doe. Maarja ik zal morgen wel kijken of ik wat van binnenuit kan zien.

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1