Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pulse-telefoon aansluiten via VoIP

Pagina: 1
Acties:

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 22:58
Sinds kort ben ik verhuisd en maak ik gebruik van VoIP. Dit werkt perfect, echter is er één groot probleem. Mijn vriendin is gek op oude telefoons (kiesschijf) en die werken niet echt icm. VoIP. Nu hebben we drie van die telefoons die eigenlijk allemaal zouden moeten gaan werken (we hoeven niet tegelijkertijd te kunnen bellen naar buiten maar wel graag intern) en vroeg me af hoe dit nou het beste aan te pakken. Ik heb gekeken naar Pulse-Tone converters, kosten zo'n € 50,- maar daar kan maar één telefoon op worden aangesloten en behalve dat weet ik niet of de aansluitfactor wel voldoende is voor de oude telefoons.. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om een analoge (niet ISDN) telefoon-centrale te gebruiken met zeg 6 binnenlijnen. Deze kom ik op marktplaats tegen voor zo'n 10 euro en daarmee is het mogelijk om intern te bellen. Alleen is natuurlijk wel het probleem dat er nog steeds een conversie van pulse naar tone moet plaatsvinden. Kunnen deze telefooncentrales dat per definitie?
Zijn er wellicht nog andere eenvoudige oplossingen? Is het zelf bouwen van zo'n convertor ingewikkeld? In ieder geval alvast reuze bedankt!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 21:19
Met VOIP kan je op de meeste modems geen ISDN huiscentrale gebruiken. Wel ondersteunen de meeste modem's intern bellen al (als je een modem met meerdere Phone poorten hebt).

Verder heb ik even zitten zoeken op het internet en er zijn diverse forums met mensen met het zelfde probleem, die worden allemaal geadviseerd zo'n Pulse-Tone converter aan te schaffen.

Is het trouwens in het modem niet in te stellen dat je een Pulse toestel wilt gebruiken? Of bestaan er geen nieuwe retro telefoons die er zo uitzien en wel Tone gebruiken?