Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 virtuele desktops, 2 monitoren, 1 computer. Kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 23:16
Hoi, ik heb een laptop met een engelse windows vista 32bit waar ik een externe monitor bij aan heb hangen. Ik heb al een paar uurtjes over google gezworven, maar ik heb niet gevonden wat ik nodig heb.

Wat ik zoek:
Een programma dat ervoor zorgt dat ik een fullscreen applicatie kan draaien op 1 monitor, terwijl ik op de andere gewoon office/internet kan gebruiken. Hiertussen schakelen (muis/toetsenbord input) via een toetsencombinatie, dus niet gewoon m'n muis rechts het scherm uit en links bij de andere monitor erin (standaard in windows).

Sysinternals heeft het programma Desktops. Dit is ongeveer wat ik zoek, maar Desktops zorgt ervoor dat je 2 parralelle desktops kan draaien op 1 computer, op 1 monitor. Ik zoek ongeveer hetzelfde, maar inplaats van dat je tussen de desktops wisselt op dezelfde monitor als je de toetsencombi indrukt, zou ik graag m'n muis/toetsenbord tussen de monitors laten wisselen.

Heeft iemand een idee? Want alle fullscreen programma's starten nu gewoon bij de rest van m'n programma's in, terwijl m'n andere monitor er maar leeg bij staat.

Ik weet niet zeker of ik het goede forum gekozen heb. Zoniet, verplaats het maar.

Alvast bedankt!
Job

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:37
Zoek eens op dualview ;) Voor wat jij wil, heb je geen extra software nodig, Windows kan dit prima zelf...

[ Voor 65% gewijzigd door Danielson op 04-03-2009 17:53 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:17
Waar wil je het voor gebruiken? Misschien is er een betere oplossing dan degene die jij verzonnen hebt...
Als je namelijk video op je 2e scherm af wil spelen, zijn er betere manieren.. (Cinema modus bijvoorbeeld)

Even niets...

• job_h
@Danielson
Bedankt voor je reactie.
Bedoel je de optie "Extend my Windows desktop onto the monitor"? Hierdoor doet windows alsof de 2 monitoren 1 grote monitor zijn. Dit is niet wat ik nodig heb.
Wat ik zoek: 2 aparte startknoppen, 2 aparte klokken, alsof je 2 keer windows draait. Volgens mij kan windows dit niet zelf, maar als het wel zo is zou ik het graag horen.

@thijs_cramer
Ook bedankt. Het is gedeeltelijk bedoelt voor het afspelen van Video, maar ook voor fullscreen programma's waarbij interactie nodig is (vriend van me schrijft simpele programma's en hij vindt het blijkbaar leuk om het in volledig scherm te laten werken).

[ Voor 26% gewijzigd door job_h op 04-03-2009 18:04 ]

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10 16:43
Zoek eens op het programma Ultramon. Is een extensie op de standaard Windows-mogelijkheden voor dualview. Je blijft met één systeem werken maar hiermee kan je o.a. die startbalk precies krijgen zoals jij wilt. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-11 13:36
Thijs_O schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:27:
Zoek eens op het programma Ultramon. Is een extensie op de standaard Windows-mogelijkheden voor dualview. Je blijft met één systeem werken maar hiermee kan je o.a. die startbalk precies krijgen zoals jij wilt. :)
Ultramon kan een 2e startbalk maken, en met een hotkey de muis naar de andere monitor verplaatsen. Maar je krijgt geen 2e startknop en geen 2e klok (van die 2e klok snap ik ook niet warom iemand dat zou willen maargoed. een 2e startknop zou wel handig zijn: zo dat hij een programma opstart op het scherm waar je het opende).

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Als je echt alles 2x wil, moet je een virtuele machine maken met VMWare of VirtualPC en die fullscreen op je tweede monitor draaien, dan heb je wel precies wat je wil.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10 16:43
martijnve schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:42:
[...]

Ultramon kan een 2e startbalk maken, en met een hotkey de muis naar de andere monitor verplaatsen. Maar je krijgt geen 2e startknop en geen 2e klok (van die 2e klok snap ik ook niet warom iemand dat zou willen maargoed. een 2e startknop zou wel handig zijn: zo dat hij een programma opstart op het scherm waar je het opende).
Ah okay, dacht dat dat wel kon maargoed, heb het al jaren niet meer gebruikt. Maar voor zover ik me kan herinneren kan je in ieder geval programma's in de startbalk van een scherm naar keuze zetten en zelf kiezen op welk scherm applicaties moeten starten.

Je kan eventueel snelkoppelingen maken op het bureaublad van het 2e scherm en met een widget een klok toevoegen. Dat is de beste benadering haalbaar denk ik, anders moet je idd met virtuele systemen e.d. gaan werken.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• job_h
@Iedereen
Bedankt allemaal! Maar:
Ultramon heb ik al geprobeert, maar wanneer ik de snelkoppeling voor word naar rechts sleep en daar open, opent hij toch in m'n linker scherm... Dus dat werkte niet, verder kan ik niet uit m'n fullscreen programma komen met m'n muis.

Ik weet niet of iemand het programma Desktops (m'n 1e post) geprobeert heeft, als je dit doet kan je zien welke functionaliteiten ik zoek. Het is maar een paar kilobyte groot, en het installeert niks.
Als dit programma maar een paar kilobyte groot is, moet het toch wel mogelijk zijn dezelfde functionaliteit te krijgen, maar dan met 2 monitoren?

• martijnve
job_h schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:48:
@Iedereen
Bedankt allemaal! Maar:
Ultramon heb ik al geprobeert, maar wanneer ik de snelkoppeling voor word naar rechts sleep en daar open, opent hij toch in m'n linker scherm... Dus dat werkte niet, verder kan ik niet uit m'n fullscreen programma komen met m'n muis.

Ik weet niet of iemand het programma Desktops (m'n 1e post) geprobeert heeft, als je dit doet kan je zien welke functionaliteiten ik zoek. Het is maar een paar kilobyte groot, en het installeert niks.
Als dit programma maar een paar kilobyte groot is, moet het toch wel mogelijk zijn dezelfde functionaliteit te krijgen, maar dan met 2 monitoren?
Nee want jij verwacht veel meer functionaliteit dan dat programma'tje.
Het enige wat dat programma'tje doet is een paar windows verbergen en weer tonen. Wat jij zoekt is een programma wat de volledige windows startbalk namaakt, enh et startmenu en de muis verplaatst.
Plus dat niemand dit wil en er dus ook niemand software voor gaat maken.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• job_h
@martijnve
Bedankt voor je reactie, maar!
Euh.... nee... ik verwacht exact die functionaliteit, plus het mogelijk maken om de "verborgen" windows op de andere monitor weer te geven, inplaats van het verbergen.

Verder vind ik je slotzin "Plus dat niemand dit wil en er dus ook niemand software voor gaat maken." een beetje onvriendelijk over komen.

Slaap lekker.

• martijnve
job_h schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:28:
@martijnve
Bedankt voor je reactie, maar!
Euh.... nee... ik verwacht exact die functionaliteit, plus het mogelijk maken om de "verborgen" windows op de andere monitor weer te geven, inplaats van het verbergen.

Verder vind ik je slotzin "Plus dat niemand dit wil en er dus ook niemand software voor gaat maken." een beetje onvriendelijk over komen.

Slaap lekker.
Dat windows op de 2e monitor zetten is niet zo moeilijk, alleen dat 2e startmenu is HEEEEL moeilijk (zeker als het dezelfde look & feel moet hebben als de normale).

Die laatste zin is niet onvriendelijk bedoelt, dat heb ik zelf ook regelmatig. Ik wil alleen maar aangeven dat er om die reden denk ik geen software is die doet wat jij wilt.

Pagina: 1