Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Hickups om de 5 minuten

Pagina: 1
Acties:

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Hey,

Ik heb al een paar dagen last van hickups. Dit krijg ik om de 5 minuten, en dan een hickup (dus dat ie even vastloopt) van 5 seconden ongeveer.
In die 5 seconden kan je echt helemaal niks doen. Daarna draait alles weer zoals het normaal hoort.

Ik heb gekeken of de processor belasting hoog is in die 5 seconden, maar dat is ook niet zo. Wat ik heb geprobeerd:

Hitman Pro 2 en 3 gedraaid
Antivir een complete scan laten doen
Gedefragmenteerd met Diskeeper 2009
CCleaner gedraaid

Het heeft niet geholpen en weet echt helemaal niet wat het is. Het kwam ook ineens uit de lucht vallen. De ene dag deed mijn computer het nog helemaal goed, de andere dag heb ik dit probleem.

Specs:

C2D E8400
P5K-E
8800GT
2x 250GB Harddisk
2GB Geheugen

Ik heb deze computer al erg lang maar nog nooit heb ik dit meegemaakt. Weet iemand misschien wat ik kan proberen? Behalve windows opnieuw installeren (veel werk + alles kwijt). Dat is namelijk mijn allerlaatste optie.

Alvast bedankt _/-\o_

• Heiden
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 17:52
Ik heb dit probleem ook gehad, toen bleek dat de IDE kabel van mijn secondaire HDD niet goed aangesloten zat. Die zat er namelijk maar half op. Maar aan jouw specs te zien zal dit waarschijnlijk gaan om SATA HDD's? Ik gok dat je daarmee dat probleem niet kunt hebben, maargoed.. dit om even aan te geven dat het niet per-se aan windows zelf hoeft te liggen, maar het dus ook aan de hardware kan liggen.

|Mijn systeem

• Perzikvrucht
Oke, bedankt voor je reactie :). Het zijn inderdaad SATA-hardeschijven, en ze zijn goed aangesloten. Ik heb echt geen idee wat het verder kan zijn..

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:28
Kijk eens in je eventlog en dan vooral naar de system- en de apllication-tab.
Als hier iets nuttigs instaat, kun je er meestal met Google/MS-KB, of http://www.eventid.net/ er wel uit komen.

Succes.

• Perzikvrucht
Kosh66 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:38:
Kijk eens in je eventlog en dan vooral naar de system- en de apllication-tab.
Als hier iets nuttigs instaat, kun je er meestal met Google/MS-KB, of http://www.eventid.net/ er wel uit komen.

Succes.
Waar kan ik dit vinden?

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Wat voor voeding heb je er in zitten? (Brand & Wattage)
Al geprobeerd 1 reepje geheugen eruit te halen? (Indien je er 2 hebt)
Bios settings een keer veranderd? (Even op standaard fabrieksblabla zetten)
Probeer windows XP in veilige modus op te starten? (Geen hickups dan? -> Drivers issue)
Gebruik windows XP systeemherstel? (Zet pc terug naar een eerder moment van gebruik voordat de problemen zich voordeden)

Ik denk dat je hier even mee bezig zal zijn :D

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Via configuratiescherm->systeembeheer->logboeken
of
Start->rechtermuisknop Deze Computer->beheren->logboeken

Vooral het systeemlogboek is interessant (of daar errors/warnings staan), al zijn er soms ook drivers die in het applicatielogboek schrijven.

• Perzikvrucht
_H_G_ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:15:
[...]

Via configuratiescherm->systeembeheer->logboeken
of
Start->rechtermuisknop Deze Computer->beheren->logboeken

Vooral het systeemlogboek is interessant (of daar errors/warnings staan), al zijn er soms ook drivers die in het applicatielogboek schrijven.
Ik heb even gekeken en er staan wel wat Waarschuwingen en Fouten tussen.
Vooral fouten met ID = 9 van atapi. En 1 fout met ID= 11 van atapi. Ik heb het ingevuld op de site die hierboven stond, maar ik snap niet echt wat het precies is en hoe ik het op kan lossen?

Ik heb trouwens ook een apparaat in mijn apparaatbeheer met een gele vraagteken (niet goed, dat weet ik). Alleen is het een onbekend apparaat. Hoe kom ik erachter wat het is?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Dat is duidelijk je hardware.

ATAPI = Advanced Technology Attachment Packet Interface is de standaard-interface (type verbinding) gebruikt voor het aansluiten van harde schijven, cd-rom-stations en andere componenten zoals RAM, moederbord in de CPU's van personal computers.

Kijk dus zoals eerder gezegd je hardware en de aansluitingen daarvan na.

Eventid 9 en als Bron Atapi (Quote je vanaf EventID)
Device path: \Ide\IdePort1 - This error may be received if you have 2 cd-roms on the same ide channel with incorrect jumper settings. In my scenario, the cd-rom jumpers were set to cable select however the IDE cable did not support it. Configuring the jumpers to master/slave corrected this error.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
barzi schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:23:
[...]

Ik heb even gekeken en er staan wel wat Waarschuwingen en Fouten tussen.
Vooral fouten met ID = 9 van atapi. En 1 fout met ID= 11 van atapi. Ik heb het ingevuld op de site die hierboven stond, maar ik snap niet echt wat het precies is en hoe ik het op kan lossen?

Ik heb trouwens ook een apparaat in mijn apparaatbeheer met een gele vraagteken (niet goed, dat weet ik). Alleen is het een onbekend apparaat. Hoe kom ik erachter wat het is?
Post de meldingen hier eens.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Perzikvrucht
Hier de foutmeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2nvqurn.png

Ik moet trouwens ook even melden dat Windows ontzettend langzaam opstart. Het Windows laad balkje blijft wel letterlijk 2 minuten staan. Ligt dit aan hetzelfde probleem?

@Shadowman: Ik heb geen IDE apparaten in mijn computer zitten. Mijn hardeschijven zijn SATA net als mijn DVD brander.

[ Voor 25% gewijzigd door Perzikvrucht op 06-03-2009 22:02 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 20:58

zAo

GPLv2 Fanboy

Probeer het eens zonder die SATA Brander. Volgens mij gaat die foutmelding over je brander namelijk.

• Perzikvrucht
zAo schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:46:
Probeer het eens zonder die SATA Brander. Volgens mij gaat die foutmelding over je brander namelijk.
Mag ik vragen hoe je daar achter bent gekomen?
Tot nu toe nog geen hickups gehad, maar dat is nooit vanaf het begin in Windows. Het komt altijd na een tijdje..

Het is trouwens ook zo dat er een tijdje hele tijd een waarschuwing (id=51, disk) en de fout (id=9, disk) achterelkaar aankomen. Misschien hebben ze met elkaar te maken?

[ Voor 18% gewijzigd door Perzikvrucht op 06-03-2009 22:13 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
barzi schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:08:
[...]

Mag ik vragen hoe je daar achter bent gekomen?
Tot nu toe nog geen hickups gehad, maar dat is nooit vanaf het begin in Windows. Het komt altijd na een tijdje..

Het is trouwens ook zo dat er een tijdje hele tijd een waarschuwing (id=51, disk) en de fout (id=9, disk) achterelkaar aankomen. Misschien hebben ze met elkaar te maken?
Hij zegt IDE port 2, als als goed is aangesloten, dan zit de SATA brander op IDE port 2, en de HDD op port 1.
Verder heb je wel IDE apparaten aangesloten, je HDD en je brander.

PATA en SATA zijn namelijk beiden IDE ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Perzikvrucht
Het probleem was een tijdje weg, doordat ik de sata kabels van de 2 HDD's en de brander in een andere sata poort heb gestopt van mijn moederbord.

Het probleem is echter nu weer terug, met dezelfde (bovenstaande) error. Wat kan ik nog proberen? 8)7
Pagina: 1