Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thrustmaster Formula T2 (Race-stuur)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag luitjes..

Ik heb een probleem met mijn Thrustmaster Formula T2 (Race-stuur).

Ik heb dit stuur aangesloten via de GamePort van een oudere Creative Live.
Ondersteund én geïnstalleerd op Windows XP zonder problemen!

Ik heb trouwens ook een Creative Audigy 2 er in zitten compleet geïnstalleerd, maar dat geeft geen conflicten.
Wel heb ik daarvan even de GamePort uitgeschakeld.

Probleem:
Via configuratiescherm/software/spelbesturingen installeer ik uit het rijtje:
Thrustmaster Formula T1/T2 (Zonder Adapter)
Met "roeren/pedalen" inschakelen aangevinkt!

Nu geeft windows apparaatbeheer aan: "Apparaat is niet gestart (code 10). Bij het apparaat staat een geel uitroeptekentje en het apparaat heeft nu de naam "Algemeen SpelPoortApparaat".

Ik heb het "algemene spelpoortapparaat" weer verwijderd.

Hierna installeerde ik de ThrustMaster Formula T2 WDM drivers voor Windows XP. Via configuratiescherm/software/spelbesturingen installeer ik nu uit het rijtje:
Thrustmaster Formula T2 Wdm.
Ook aangevinkt: "Met roeren/pedalen inschakelen".

Het apparaat geeft aan: "niet verbonden"

Onder Windows XP apparaatbeheer is het apparaat prima zonder problemen herkend en geïnstalleerd.

DirectX9 is up to date, ook met joystickdrivers..

Iemand een suggestie??

Groetjes Michiel.

Verwijderd

Topicstarter
Op de Faqman-site van Computeridee, hebben mensen - die ook vragen hadden over een gameport - als antwoord gekregen, dat een gewone gameport ingebouwd op het moederbord, of een USB-Gameport controller beter werken dan een Gameport op een geluidskaart..

Antwoord op computeridee: "De aansluiting op een 'simpele geluidskaart' kunt u meestal wel vergeten. Het komt niet zelden voor dat u voor een racestuur twee (2) gamepoorten nodig heeft die ook nog eens van een bepaalde kwaliteit moeten zijn. Wilt u sowieso een racestuur met pedalen? Dan koopt u deze gewoon om daarna uw PC hierop in te richten".

Hoe kan een Race-stuur wel werken op 1 gamepoort als die op het moederbord zit als controller, en hoe kan het dat 1 gampoort op een geluidskaart niet werkt?

In beide gevallen lijkt mij dat het stuur maar 1 poort gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, niemand een idee?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Meestal worden die gamepoorten op geluidskaarten eigenlijk alleen gebruikt voor uitbreiding van de kaart, dus voor meer poorten en dergelijke. Dus het kan vast wel dezelfde aansluiting zijn, maar misschien is het een totaal andere interface.