Asus x59sl werkt niet meer naar recovery

Pagina: 1
Acties:

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-01 18:26
Ik heb sinds gister een probleem met mijn asus x59sl (ook wel een f5sl). Al enige tijd liep mijn windows heel traag en duurde het opstarten van de laptop soms wel 10 minuten.

Nu dacht ik laat ik windows er opnieuw opzetten d.m.v. de recovery cd.

Naar dat ik een recovery heb gedraaid en deze succesvol heb afgesloten, wil mijn laptop helemaal niet meer opstarten. Nu dacht ik dat ik iets fout had gedaan gedurende de recovery gezien hij aangaf dat er bepaalde bestanden ontbraken.

Nu heb ik daarna de recovery opnieuw gedaan zonder problemen en kwam de laptop gewoon in windows en alles werkte. Nu heb ik gister mijn laptop afgesloten naar een windows update.

Nu wilde ik net mijn laptop aanzetten en er gebeurt helemaal niets. Ik krijg het laden van windows te zien (het groenen status balkje) en daarna blijft het scherm zwart.

De laptop heeft de volgende hardware:
intel duo core T5750
4 gb ddr2
ati hd3470
250 gb 5400 rpm schijf

meer specs:
Specs via pricewatch

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft waarom de pc niet wil werken ondanks de recovery's?

• sarlo
Ik heb nu zowel een recovery via dvd als via hdd geprobeerd nog steeds geen resultaat?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:03
1. Probeer eens een extern beeldscherm
oorzaak: verkeerde instelling van het scherm. Gebruik de Fn toetsen (zie handleiding)

2. Zie je heel vaag beeld (licht er op schijnen)
oorzaak: backlight uit, ook hiervoor gebruik je de Fn toetsen

3. Probeer een Linux Live CD te booten, heb je hier meer resultaat mee?

• sarlo
GENETX schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:44:
1. Probeer eens een extern beeldscherm
oorzaak: verkeerde instelling van het scherm. Gebruik de Fn toetsen (zie handleiding)

2. Zie je heel vaag beeld (licht er op schijnen)
oorzaak: backlight uit, ook hiervoor gebruik je de Fn toetsen

3. Probeer een Linux Live CD te booten, heb je hier meer resultaat mee?
1. Het ligt niet aan het scherm want ik krijg gewoon eerst het inladen van windows te zien, vervolgens krijg ik echter geen bureaublad te zien

2. De blacklight staat gewoon aan

3. In safe mode laad hij vista wel in maar in normale opstart modus dus niet. Linux bootable cd start wel gewoon op.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:03
gfo schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:31:
[...]

1. Het ligt niet aan het scherm want ik krijg gewoon eerst het inladen van windows te zien, vervolgens krijg ik echter geen bureaublad te zien
Dat zegt dus niks :X
Het kan best zijn dat het beeld in Windows zelf uitgaat ivm instellingen van het Mobility Center. Windows laadt namelijk stuurprogramma's in en kan daarbij in het begin wel beeld geven bij het opstarten (wat min of meer een 'legacy' modus is) maar niet wanneer het OS zelf eigenlijk echt is gestart.

Probeer verder eens in de safe modus de driver er af te gooien voor de videokaart. Ik denk toch echt dat het te maken heeft met de instellingen in Windows zelf omdat de veilige modus en linux wel gewoon beeld geven.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 06-03-2009 09:51 ]

• sarlo
GENETX schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:34:
[...]

Dat zegt dus niks :X
Het kan best zijn dat het beeld in Windows zelf uitgaat ivm instellingen van het Mobility Center. Windows laadt namelijk stuurprogramma's in en kan daarbij in het begin wel beeld geven bij het opstarten (wat min of meer een 'legacy' modus is) maar niet wanneer het OS zelf eigenlijk echt is gestart.

Probeer verder eens in de safe modus de driver er af te gooien voor de videokaart. Ik denk toch echt dat het te maken heeft met de instellingen in Windows zelf omdat de veilige modus en linux wel gewoon beeld geven.
Heb zojuist geprobeerd om via safe mode de drivers van mijn videokaart weg te gooien. Naar dit gedaan te hebben nog steeds zelfde probleem.
Pagina: 1