Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop er al een tijdje tegen aan, op m'n Mac gebruik ik veel de blend mode binnen de layer style van een layer. Alleen nu weet ik dat je met alt-shift +/- door de layer styles van een layer kan gaan, is hier ook een hotkey-functie voor binnen de layer style? Dus bijvoorbeeld wanneer ik een color overlay gebruik etc.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zou het niet weten, omdat ik daar nooit echt hotkeys voor gebruik, maar als ik voor je naar een oplossing zou zoeken, zou ik gaan Googlen. Heb je dat zelf ook al gedaan? En wat kwam daaruit?

Zelf ga ik met het scrollwieltje door m'n blendmodes heen als ik echt niet weet welke blendmode goed zal werken op m'n layer.

Verder heeft Photoshop in de Preferences gewoon een overzicht waar je zelf hotkeys aan acties toe kan wijzen. Misschien dat de actie die jij wil ertussen staat?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al gezocht op Google, vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Ben bang dat het gewoon niet mogelijk is. En scrollen lukt mij niet, gebruik jij zelf Windows of OSx?

Ik wil dus gewoon de functie die je bij je layer kan gebruiken (alt-shift +/- ) ook binnen de blending modes van een layer kunnen gebruiken.

Tot dusver kom ik alleen maar de vraag tegen zonder antwoord.. helaas..

En zelf shortkeys toevoegen heeft ook nog niets opgeleverd, wederom weer alleen instelbaar voor de layer style, en niet binnen de style dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik gebruik zelf Windows. Met de standaardmuis van een Mac is het inderdaad erg moeilijk scrollen.

Ik denk, dat als het niet als eigen shortcut is toe te voegen, dat je het dan ook daadwerkelijk niet kunt instellen. Misschien dat je er wel een featurerequest voor zou kunnen doen bij Adobe?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niet zozeer met de muis van de Mac te maken, maar de menu's zijn niet scrollable bij Adobe dan. Ik ga gewoon verder zoals normaal, hoewel ik er bij blijf dat Adobe iets hier aan moet doen voor nóg betere workflow.

Bedankt in ieder geval voor je reacties! :)