Toon posts:

Wide gamut monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke nieuwe tft. 24 of 26 inch en dan zonder TN paneel. Heel veel goeie schermen die je dan tegenkomt zijn allemaal wide gamut, een normale is veel minder goed te vinden.

Waarom doen de fabrikanten dit, wide gamut is toch alleen leuk voor mensen in de studio die Photoshop gebruiken, want gewoon in Windows en alle andere non-colormanaged programma's worden je kleuren helemaal verkracht, overgesatureerd ed (van wat ik gelezen heb).
Daar zit de thuisgebruiker die een Samsung, LG, HP of Dell koopt toch niet op te wachten :?

Verwijderd

windows 7 heeft wsl alles goed geregeld...

hoop ik :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:33:
windows 7 heeft wsl alles goed geregeld...

hoop ik :X
Nou.. windows 7 is bepaald niet echt een mooi scherm vind ik.

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 18:41

ABD

Benq FP241WZ staat nog in de pricewatch. Het scherm is EOL, M-PVA, non-wide gamut en werd laaiend enthousiast ontvangen door de reviewers. Ik vind alleen de shop die hem aanbiedt een beetje dodgy. Spamt hier en hier een populistische boodschap over de kredietcrisis om zo reclame te maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:40:
[...]

Nou.. windows 7 is bepaald niet echt een mooi scherm vind ik.
Slimme... je snapt toch wat ik bedoel he

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom pushen die fabrikanten het zo, terwijl er eigenlijk niet mee te werken is ? Eizo en NEC etc daargelaten, die worden toch wel gekocht door mensen die het professioneel gebruiken.
ABD schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:25:
Benq FP241WZ staat nog in de pricewatch. Het scherm is EOL, M-PVA, non-wide gamut en werd laaiend enthousiast ontvangen door de reviewers. Ik vind alleen de shop die hem aanbiedt een beetje dodgy. Spamt hier en hier een populistische boodschap over de kredietcrisis om zo reclame te maken.
Tja, ik koop toch liever iets wat nog een beetje gangbaar is. Plus dat ik een beetje huiverig ben voor Benq/Acer, of is dit onterecht? Plus dat je voor die prijs ook een wide gamut 26" LG kunt kopen (wil ik alleen niet).

Maar hoe gaat de gemiddelde consument hier mee om, die gewoon zo'n ding koopt zonder zich van te voren in te lezen in moeilijke dingen als kleurprofielen etc?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 22:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:38:
Maar waarom pushen die fabrikanten het zo, terwijl er eigenlijk niet mee te werken is ? Eizo en NEC etc daargelaten, die worden toch wel gekocht door mensen die het professioneel gebruiken.

[...]

Tja, ik koop toch liever iets wat nog een beetje gangbaar is. Plus dat ik een beetje huiverig ben voor Benq/Acer, of is dit onterecht? Plus dat je voor die prijs ook een wide gamut 26" LG kunt kopen (wil ik alleen niet).

Maar hoe gaat de gemiddelde consument hier mee om, die gewoon zo'n ding koopt zonder zich van te voren in te lezen in moeilijke dingen als kleurprofielen etc?
LG is ook niet veel beter dan Benq, ok ze hebben budget spul, maar hebben soms ook hele goede panelen voor weinig geld.

En de gewone consument koopt voor 200 euro een TN scherm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 23:15 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Samsung 226cw

Wide gamut...maar erg mooi kleurenpallet.

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 18:41

ABD

Je kan merken als LG, Samsung en BenQ niet vergelijken met Acer, dat een echt budgetmerk is, en zeker niet de BenQ FP241WZ wat toen het uit kwam een high end monitor was. Kostte destijds bij introductie twee keer zoveel als de Dell 2407, zo'n €1000. LG, Samsung en BenQ hebben de kwaliteit sterk verbeterd over de laatste jaren.
Edgarz schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 01:21:
Samsung 226cw

Wide gamut...maar erg mooi kleurenpallet.
De Samsung 226cw is geen wide gamut, het is een oud TN+ model, dat niet meer te koop is en het is slechts 22". TN betekent vrij beroerde beeldkwaliteit. 6bit kleur kan nooit een mooi kleurenpallet geven.

[ Voor 35% gewijzigd door ABD op 05-03-2009 03:13 ]

Pagina: 1