[JAVA] Applet word niet in browser geladen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Ik heb dus een applet gemaakt in Visual Cafe (ja heel oud, maar dat snap ik tenminste :P ). De applet bestaat uit een paar buttons etc.

Als je het project opslaat in Visual Cafe, creeert het programma zelf een aantal bestanden (class, java etc.) onder andere een kant en klaar html bestand. In dat html bestand word via de normale weg verwezen naar de applet:

<APPLET CODE="Applet1.class" WIDTH=1130 HEIGHT=772></APPLET>

Het probleem is echter dat als ik de html in een browser open (IE of FF), ik alleen een grijs vlak te zien krijg. Er word dus geen applet geladen.

Ik heb al gezocht naar manieren om applets te openen in browsers, maar die zijn hetzelfde. Ook heb ik in de source gekeken van webpagina's die een applet bevatten, en heb ik applets voor browsers gedownload, maar die werken wel gewoon.

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:07

Salandur

Software Engineer

er treedt waarschijnlijk een foutmelding op bij het laden van de applet. Je browser zou daar iets over kunnen zeggen.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
Ik kan in visual cafe wel gewoon de applet draaien als je dat bedoelt. Of bedoel je een andere soort fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:07

Salandur

Software Engineer

meer een fout tijdens het laden in de browser. Ik denk dat de browser Applet1.class niet kan vinden.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
Dat is dan erg raar want het moet allemaal kloppen ed. (is ook precies hetzelfde als gedownloade applets).

Kan ik ergens in de browser de fout opvragen oid? :)

Edit: Ik heb een test applet geupload op internet: klik. Dit is gewoon een paarse achtergrond, maar deze werkt dus ook niet.

Edit: Het is me gelukt! Ik moest een paar regels weghalen die visual cafe er zelf neer heeft gezet. Probleem is nu dat ik geen files met $-teken erin kan uploaden, maar daar kom ik wel uit denk ik :)

[ Voor 60% gewijzigd door dntje op 05-03-2009 17:37 ]