Toon posts:

[win2k3] DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik probeer mn client computers aan te melden op mn domein, alleen het werk niet, krijg namelijk de volgende informatie:

De domeinnaam MSP kan een NetBIOS-domeinnaam zijn. Controleer, als dit het geval is, of de domeinnaam juist bij WINS is geregistreerd.

Als u zeker weet dat de naam geen NetBIOS-domeinnaam is, dan kan de volgende informatie u bij het oplossen van het probleem met de DNS-configuratie helpen:

De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein MSP:

De fout is: Deze bewerking is geretourneerd omdat de time-outperiode verlopen is.
(foutcode 0x000005B4 ERROR_TIMEOUT)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.MSP.

De DNS-server die door deze computer wordt gebruikt voor naamomzetting geft geen antwoord. Deze computer is geconfigureerd om de DNS-servers met de volgende IP-adressen te gebruiken:

192.168.2.2

Controleer of deze computer met het netwerk verbonden is, of deze de juiste IP-adressen van DNS-servers in het netwerk zijn en dat tenminste één van de DNS-servers werkt.

Klik op Help voor meer informatie over hoe u dit probleem kunt oplossen.

Voorheen zag mijn DNS management er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://niconet.homedns.org/dns2.jpg

en nu heb ik dit,

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/8262/dnsb.png

dus dat klopt ook niet, maar hoe krijg ik dit goed, zodat ik me kan aanmelden?!
Iemand een idee?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-03 09:48
moeten we uit de plaatjes opmaken dat domein- en servernaam zijn veranderd?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Nee tuurlijk niet.
Het gaat om de indeling van de mappen

_MSDCS
_SITES
_TCP
_UDP
Etc..

Alleen kijk even naar de foutmelding..

Anders reageer alsjeblieft niet!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sow.

Doe eens rustig? :) Gezien de verschillen in domeinnaam is het een terechte vraag hoor :)

Zijn de bijbehorende A records wel aanwezig voor de bewuste Domain controller?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:20:
[...]

Sow.

Doe eens rustig? :) Gezien de verschillen in domeinnaam is het een terechte vraag hoor :)

Zijn de bijbehorende A records wel aanwezig voor de bewuste Domain controller?
Het ging niet om de verschillende domeinnamen, maar alleen om de opbouw van de DNS server.
Dat wou ik proberen te laten zien, bij mij staat alleen _msdsc en geen _udp _tcp _sites etc..

Ik kan namelijk niet aanmelden op mn domein en wil graag weten hoe ik dat kan wel kan en de foutcode zegt
dat dit ligt aan mn DNS server.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-03 12:28
Je zou ook een dcdiag en netdiag kunnen draaien/posten. De error die jij geeft kan echt veel oorzaken hebben (een active-directory integrated zone is nog best complex), vandaar de bovenstaande vragen.

Verwijderd

Topicstarter
_H_G_ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 07:42:
Je zou ook een dcdiag en netdiag kunnen draaien/posten. De error die jij geeft kan echt veel oorzaken hebben (een active-directory integrated zone is nog best complex), vandaar de bovenstaande vragen.
Hieronder een plaatje van DCDIAG... misschien dat jullie me kunnen vertellen wat het probleem is, maar ook de oplossing, bedankt

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/3961/dcdiagw.png

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:17:
Hieronder een plaatje van DCDIAG... misschien dat jullie me kunnen vertellen wat het probleem is, maar ook de oplossing, bedankt
Die output bevestigt alleen maar dat je een probleem hebt met de inhoud van je zonefiles.

Het is je al gevraagd: wat is de rest van de zonefile content?
Heb je een reverse DNS zone aangemaakt?

Zijn de A records voor de server aanwezig, wat als je de zonefile terugzet naar een non-ad integrated primary, de DNS Service herstart en je zonefile weer AD integrated maakt?
Worden de _srv records dan weer aangemaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 05-03-2009 17:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-03 13:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Geef eens een "ipconfig /all" van zowel Domain Controller als één van de clients.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:49:
Geef eens een "ipconfig /all" van zowel Domain Controller als één van de clients.
Server
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/4751/ipconfigall.png

Client
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/7008/clientx.png
alt-92 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:58:
[...]

Die output bevestigt alleen maar dat je een probleem hebt met de inhoud van je zonefiles.

Het is je al gevraagd: wat is de rest van de zonefile content?
Heb je een reverse DNS zone aangemaakt?

Zijn de A records voor de server aanwezig, wat als je de zonefile terugzet naar een non-ad integrated primary, de DNS Service herstart en je zonefile weer AD integrated maakt?
Worden de _srv records dan weer aangemaakt?
Nee, heb al ontzettend veel geprobeerd, maar telkens komen die _srv records niet terug...daar ligt de fout, alleen...tjah hoe krijg ik dat voor elkaar.

Verwijderd

De DNS is dus leeg, dat mag toch duidelijk zijn dan?

Je DCDIAG output laat ook heel duidelijk dat probleem zien...
Check that the IP address is registered correctly with the DNS server
Oftewel: fix je DNS.

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28
als ik die 2 ipconfigs vergelijk zitten je clients ook in het verkeerde subnet
192.168.2.* is je server
en
192.168.1.* zijn je clients
kan natuurlijk nooit gaan werken

Check dit en help mee!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ik het zo zie, dan staat de DNS van de client verkeerd: die staat op je modem/DHCP server (192.168.2.1) ipv op je Win2K3 server (192.168.2.2).
DaMoUsYs schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:11:
als ik die 2 ipconfigs vergelijk zitten je clients ook in het verkeerde subnet
192.168.2.* is je server
en
192.168.1.* zijn je clients
kan natuurlijk nooit gaan werken
Ook dat is vreemd. Dit netwerk lijkt erg slordig in elkaar te zitten ;)

[ Voor 55% gewijzigd door gambieter op 05-03-2009 19:12 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28
inderdaad dat ook ja

Check dit en help mee!

Verwijderd

Topicstarter
Heb verkeerde screenshot gemaakt, aangesloten op verkeerde router :$

De andere is 192.168.2.100 en ziet er voor de rest het zelfde uit.....dus het probleem blijft...

Een paar berichten erboven, zei iemand, FIX je DNS -----> zover was ik ook al wel maar HOE!?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-03 13:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Restart de Netlogon service eens op je DC (dat is de service die verantwoordelijk is voor het registreren van je SRV-records in DNS). Aangezien dit bij jou niet goed gaat, gaan er foutmeldingen verschijnen de eventlog van de server. Post deze eens?

Even nog een inkopper: automatic updates is wel enabled op je DNS-zone?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Noem mij maar gek, maar ik maak ondanks al die mooie dcpromo wizards met automagische DNS install liever zelf met het handje de DNS zones correct aan zodat ik weet dat ze ook echt werken en ga dáárna pas met dcpromo aan de slag.

Terzake:
[Windows2000] DNS tips en uitleg
[windows2000] dns forwarding

Technet Library - Troubleshooting Active Directory—Related DNS Problems

Omdat je met een Server-OS bezig bent kan het ook wel eens handig zijn om de relevante forum FAQs en howto's die daar staan door te lezen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 05-03-2009 19:34 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:23:
Heb verkeerde screenshot gemaakt, aangesloten op verkeerde router :$

De andere is 192.168.2.100 en ziet er voor de rest het zelfde uit.....dus het probleem blijft...

Een paar berichten erboven, zei iemand, FIX je DNS -----> zover was ik ook al wel maar HOE!?
Zoals gezegd is het allemaal erg onduidelijk. Ipv screenshots, begin eens met gewoon heel duidelijk je netwerkarchitectuur te schetsen, en hoe je e.e.a. hebt ingesteld. Want als de workstations niet het IP-adres van de DC gebruiken voor DNS, dan kan je inloggen tot je een ons weegt.

En zoals alt-92 al aangeeft, is het verstandig je in te lezen op de materie over hoe een DC en de workstations te configureren :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Zoals mensen hierboven ook al zeggen.

De DNS van je client gaat niet naar je server..
Opzich KAN dit wel, maar dan mag je wel heel wat in elkaar klooien.
Standaard is dit zeker niet..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik wil:
1) Een overzicht van je complete zonefile
2) de output van dcdiag /test:DNS /dnsall
3) weten wat je allemaal hebt gedaan dat je aan een Administrator.004 profile zit - toch niet telkens van alles eraf en erop aan het gooien? ;)

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:05:
Ik wil:
1) Een overzicht van je complete zonefile
2) de output van dcdiag /test:DNS /dnsall
3) weten wat je allemaal hebt gedaan dat je aan een Administrator.004 profile zit - toch niet telkens van alles eraf en erop aan het gooien? ;)
1) Waar vind ik die zonefile?
2) ouput geefttie niet weer... heel raar...
3) Uhmz...ja... hoe krijg ik die weer op 000? of alleen Administrator?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:10:
[...]
1) Waar vind ik die zonefile?
Is dat een serieuze vraag - gezien je screenshots bovenin?
3) Uhmz...ja... hoe krijg ik die weer op 000? of alleen Administrator?
Niet.
Maar eigenlijk kan ik met je onsamenhangende verhaal helemaal niks beginnen - haal er iemand bij die wél weet wat ie doet. Desnoods via Remote Assistance ofzo.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
De DNS is beschadigd. Je zult deze handmatig aan moeten maken. Om het je niet te moeilijk te maken kan je ook het volgende doen:

DNS verwijderen via Manage Your Server (Administrative Tools) (of Add/Remove Programs)
Server uit domein halen (dcpromo) reboot
Server domein en DNS aan laten maken (dcpromo)

Verwijderd

Topicstarter
ElementriX schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:31:
De DNS is beschadigd. Je zult deze handmatig aan moeten maken. Om het je niet te moeilijk te maken kan je ook het volgende doen:

DNS verwijderen via Manage Your Server (Administrative Tools) (of Add/Remove Programs)
Server uit domein halen (dcpromo) reboot
Server domein en DNS aan laten maken (dcpromo)
Edit:
Het is me gelukt!
Had eerst domeinnaam.local maar heb een andere dns gemaakt met domeinnaam.lokaal en nu kan ik weer alles doen, bedankt voor jullie hulp, toppers!! ;) :9~ :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 11:50 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 22:00

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik zou voor de rest nog het ip adres waarnaar wordt geluisterd veranderen.
127.0.0.1 vind een DC niet tof

Verwijderd

Topicstarter
Kabouterplop01 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:50:
Ik zou voor de rest nog het ip adres waarnaar wordt geluisterd veranderen.
127.0.0.1 vind een DC niet tof
Ok zal het veranderen naar het ip adres van de DNS server.
Pagina: 1