Nameservers syncen...

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Stel ik heb een nameserver,
en ik zet een 2e op, die moet de primary worden en ik sync die met de oude primary.

Maar de nieuwe heeft ook al records, worden de oude records dan overschreven op de oude ns? door de aanwezige records op de nieuwe?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 08:05

Kabouterplop01

chown -R me base:all

ligt aan wat je instelt in je zones...
ligt dus aan of je je nieuwe primaire server ook authoritative laat zijn voor die zones.

Over het algemeen bij het synchen en het "migreren" wordt alleen je soa record overschreven.

[ Voor 27% gewijzigd door Kabouterplop01 op 04-03-2009 15:36 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Dit kan per domein/zone anders zijn :)

Wat je kunt overwegen is de hele map met files overzetten naar je nieuwe primary, van de oude primary (nieuwe slave) verwijderen, en een keer laten syncen met de master.

Wel je IP's eerst goed zetten natuurlijk ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-01 21:25
Waarom had je dan gewoon niet de records op de "nieuwe" ook niet aangemaakt op de bestaande ??
Als "de nieuwe" dan gaat syncen met de bestaande en gaat alles netjes gedaan worden.

Is die "nieuwe" dan al in gebruik door bepaalde gebruikers ?? Aangezien er blijbaar A-records in staan die nog niet terug te vinden zijn op de echt "primary" DNS ?

Trouwens zoveel werk is dat ook allemaal niet om de records even aan te maken op de huidige primary hé, of spreken we hier over honderden/duizenden A-records ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, hier kunnen we helemaal niets mee.
Een DNS server is een DNS server, en of deze kan synchen en zo ja hoe ligt aan de bouwers van de DNS server en de settings op je zone's e.d.
Er mist veel te veel informatie om hier een fatsoenlijk topic van te maken - los van dat zal er ongetwijfeld de nodige uitleg hierover op de website van de bouwer van de DNS server staan (en anders wellicht in de help file).

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.