Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:44
Op mijn werk zijn we bezig met het opzetten van een renderfarm. We hebben daarvoor de volgende systemen aangeschaft.

13 x Dell Precision t3400
13 x Intel Core Quad Q9550
13 x Ati FireGL type weet ik even niet (goedkoop)
13 x 4 gig intern ddr geheugen

Alles is voorzien van windows xp 64 bit. De systemen zullen over het algemeen door architecten gebruikt worden. Sávonds als deze naar huis zijn kunnen de 3d gebruikers deze systemen gebruiken om op te renderen. Dit doen we me Vray DR Spawner en 3dsmax 2009.

Ik heb een identieke setup gemaakt van inmiddels 4 systemen. Ik heb alles netjes ingesteld zoals het volgens mij zou moeten (vrij simpel de DR Spawner starten op de overige systemen en in Vray options instellen dat die computers gebruikt moeten worden). Op het moment dat je het renderen start lijkt alles goed te gaan, echter het resultaat is verre weg van goed.

Ik ben zelf een IT-Beheerder en heb dus totaal geen verstand van grafische tekenprogramma's. Ik heb daarom een benchmark voor 3dsmax gedownload. Deze is te vinden op http://www.3dspeedmachine.com/?page=3&scene=12.

Dit is het resultaat zoals het zou moeten zijn uitgerekent door 1 computer.
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/4986/max2009benchmark1cpuvo7.jpg

Dit is het resultaat zoals het is met het gebruik van DR Spawner op 4 systemen
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/8141/max2009benchmarkfarmdl8.jpg

De blaadjes verdwijnen van de bomen als dat block uitgerekend word door een andere computer. Het maakt niet uit wat je rendert maar er missen ten alle tijden cruciale gegevens.

Vraag is dus, heeft iemand dit eerder gehad en hoe kan je dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0eX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06-2023
Dit komt me bekend voor, het heeft meestal met de paden van de texturen e.d. te maken. Dit is op te lossen door in 3D max naar Asset Tracking te gaan en hier van al je paden de netwerk paden in te stellen. Let er trouwens wel op dat windows over het algemeen maximaal 10 netwerk connectie's tegelijk accepteert, het kan nog wel eens voorkomen dat de 11e of 12e computer dan niet goed werkt (de texturen niet kan inladen). Voor dit probleem is er wel een patch geloof ik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

Erikie

www.erikie.nl

ik tel in dit geval ook maar 10 gerenderde blocken :). kunj je op je host geen windows server draaien? Ik geloof dat ze het bij maxwell render nl zo doe, maar dit ziet er wel appart uit.

//edit
hmm, ik lees dat je maar 4 pc's gebruikt in de testomgeving.

[ Voor 16% gewijzigd door Erikie op 05-03-2009 00:51 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Xe0eX schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:03:
Dit komt me bekend voor, het heeft meestal met de paden van de texturen e.d. te maken. Dit is op te lossen door in 3D max naar Asset Tracking te gaan en hier van al je paden de netwerk paden in te stellen. Let er trouwens wel op dat windows over het algemeen maximaal 10 netwerk connectie's tegelijk accepteert, het kan nog wel eens voorkomen dat de 11e of 12e computer dan niet goed werkt (de texturen niet kan inladen). Voor dit probleem is er wel een patch geloof ik. 8)
Zoals hieronder ook aangegeven gebruiken we in de testomgeving 4 systemen. I.i.g. wel bedankt voor de informatie alvast, dan weet ik dat we maximaal 10 systemen kunnen laten renderen.

Waar ik wel mee heb zitten stoeien is asset tracking. Ik heb de paden op het moment laten verwijzen naar de shared folders op onze 2k3 sbs server. Nog steeds krijg ik hetzelfde resultaat. Ik heb inmiddels ook een andere benchmark gedownload waar precies hetzelfde gebeurt. Ik zal kijken of ik daar wat screenshots van op kan sturen inclusief wat screenshots van de settings die ik heb. Hopelijk kunnen julile me dan verder helpen.
Erikie schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:50:
ik tel in dit geval ook maar 10 gerenderde blocken :). kunj je op je host geen windows server draaien? Ik geloof dat ze het bij maxwell render nl zo doe, maar dit ziet er wel appart uit.

//edit
hmm, ik lees dat je maar 4 pc's gebruikt in de testomgeving.
Klopt van de 4 pc's. Op de host kan ik helaas geen windows server draaien. Moeten weer licentie's voor betaald worden en in deze tijd moet er een beetje op de kosten gelet worden ;(

[ Voor 52% gewijzigd door tormentor1985 op 05-03-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

Erikie

www.erikie.nl

Ik heb helaas geen ervaring met vray, maar misschien zou je een testje kunnen doen met maxwell render? Dat is namelijk ook zo opgezet.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Welk besturingssysteem je ook gebruikt, het zou gewoon moeten werken. Genereren de renderservers geen logbestanden? Dat lijkt me de eerste plek om te kijken.

In elk geval lijkt het er sterk op dat er iets mis is met de netwerkpaden (aannemende dat die bladeren textures zijn en niet gemodelleerd). Mocht je in de logs niks kunnen vinden, dan zou je kunnen proberen de map waarin de textures zich bevinden een driveletter te geven in Windows in de hoop dat dat het vinden van de netwerkpaden betrouwbaarder werkt.

Wat Maxwell Render met de discussie te maken heeft is me overigens een raadsel en het lijkt me sterk dat het probleem op te lossen is door dat te installeren - en overigens werkt netwerkrendering in dat programma op diverse besturingssystemen, waaronder OS X en Linux dus daar is geen Windows Server voor nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Charango op 08-03-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik gebruik hier ook Vray (soms) en ik heb het ook wel eens gehad. Ik heb het idee dat het komt als je een render cancelled en vervolgens weer een rendertje start dat het mis gaat. Wat ook heel goed kan is dat je in de opties van Vray wat verkeerd hebt ingesteld. Nu heb ik Vray pas zelf aangeschaft (voor SketchUp) omdat ik geen illegale meer kon vinden van de laatste versie en ik heb hier even zitten kijken. Maar als je rendered over meerdere stations dan is het zaak dat je volgens mij bij de Vray opties onder distributed rendering (op de host bak) een vinkje zet bij Enable Asset Collection en de mode die ik dan normaal gebruik is 'Send to Each Node'.

Volgens mij heeft dat te maken met de materialen en bitmaps en hoe die verspreidt worden naar de slaves.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
OzBoz schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:15:
Ik gebruik hier ook Vray (soms) en ik heb het ook wel eens gehad. Ik heb het idee dat het komt als je een render cancelled en vervolgens weer een rendertje start dat het mis gaat. Wat ook heel goed kan is dat je in de opties van Vray wat verkeerd hebt ingesteld. Nu heb ik Vray pas zelf aangeschaft (voor SketchUp) omdat ik geen illegale meer kon vinden van de laatste versie en ik heb hier even zitten kijken. Maar als je rendered over meerdere stations dan is het zaak dat je volgens mij bij de Vray opties onder distributed rendering (op de host bak) een vinkje zet bij Enable Asset Collection en de mode die ik dan normaal gebruik is 'Send to Each Node'.

Volgens mij heeft dat te maken met de materialen en bitmaps en hoe die verspreidt worden naar de slaves.
Excuus voor de late reply,

Ik heb het probleem op me werk weer opgepakt. De boom rendered imiddels correct over de verschillende nodes. Ik moest idd de netwerkpaden correct instellen, en dan niet op de manier met S:\bla bla maar meer \\PrimaryDomainController\Projects. Na dit correct ingesteld te hebben ging het al stukken beter.

Ik ben inmiddels wat anders aan het renderen en daar gaat het weer verkeerd. Ik heb alleen het idee dat dat aan het type rendertest ligt. Ik ga het een en ander verder testen en hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

tormentor1985 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:42:
Ik ben inmiddels wat anders aan het renderen en daar gaat het weer verkeerd. Ik heb alleen het idee dat dat aan het type rendertest ligt. Ik ga het een en ander verder testen en hou jullie op de hoogte.
Ik ga er vanuit dat jullie Vray legaal hebben aangeschaft en volgens mij is de support afdeling van Vray (als ik het officiele forum een beetje volg) ook altijd wel geïnteresseerd in problemen met hun plugin omdat ze steeds werken aan verbetering. Dus buiten het type rendertest zou ik zoiets ook gewoon in de groep gooien op hun forum of rechtstreeks bij support.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1