Video over Coax kabel werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Na mij wat te hebben georienteerd via eerdere topics op dit forum voor de best werkbare oplossing qua prijs/kwaliteit voor het tonen van het beeld van een DVD speler over een lange afstand, heb ik gekozen voor een configuratie met een 75 Ohm Hischmann Coax kabel. Aan deze kabel heb ik aan beide kanten een vergulde Tulp plug gesoldeerd.

U raad het al, mijn probleem: het werkt niet.
De beamer vertoont constant de melding "no source found".

Heb de pluggen er nog een keer afgeknipt en opnieuw gesoldeerd om de mogelijkheid uit te sluiten dat ik een soldeerfout gemaakt heb maar zonder resultaat.

Aansluitschema:
DVD Video out (composiet) - tulp plug aan coax <--> tulp plug aan coax - video in op beamer

Iemand een idee waar het aan kan liggen? / mij kan wijzen op een domme fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand vertelde mij dat de wellicht coax niet geschikt is om rechtstreeks tulp plugjes op te solderen en dan composiet video signaal erover te sturen... Is dit juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De kans dat er iets mis is met de kabel lijkt mij klein. Kijk eens naar de instellingen van de DVD speler en beamer. Misschien moet je daar nog ergens composiet kiezen.

En nog even over de prijs/kwaliteit. Kwa prijs is het absoluut de beste oplossing, maar qua beeld de slechste. Kan je niet voor Svideo gaan? Of misschien component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 02:29

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Die 75 Ohm Hischmann Coax kabel moet goed zijn.
Ik denk ook net als de post hierboven dat je een van de twee apparaten niet goed hebt ingesteld.
kan je misschien de kabel testen met een ohm meter of gewoon ff geluid er door laten lopen? dan weet je zeker dat de kabel goed is want Hischmann Coax kabel is normaal perfect voor dit soort doeleinden (mist niet langer dan 15 meter)

[ Voor 4% gewijzigd door sjorsfeenema op 09-03-2009 15:08 ]

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Je moet bijna altijd bij een speler aangeven in het menu, over welke uitgang deze het beeld moet sturen zoals bijvoorbeeld scart of composiet.

Overigens is composiet zo'n beetje het slechtste wat er is, samen met s-video. Ik begrijp niet helemaal dat het over caox gaat trouwens.

Waarom gebruik je geen componenten en waarom is de afstand zo groot? Een dvdspeler verplaatsen is toch niet zoveel werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
De afstand die composite kan overbruggen is gering, maar omdat je toch de hirschmann koka 799 kabel hebt liggen ? Maak er twee antenne connectoren aan Male/Female, sluit je DVD-Speler aan op een oude videorecorder met modulator et voila je hebt redelijk goede kwaliteit beeld met geluid over coax via UHF.

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1