Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel2000] opmerkingen IN grafiek plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
ik ben op zoek naar een manier om opmerkingen te verwerken in een excel-grafiek.

situatie:

ik heb een tabel met een kolom tijd (7 tot 12.30uur, om de 10 minuten) en daarnaast een kolom waarde/score.

tijd op de x-as en waarde/score op de y-as. Mooi grafiekje dus, so far so good.

Maar de waarde/score die in de grafiek staat, wordt beinvloed door 2 verschillende factoren, k en x, die op bepaalde momenten "gebeuren".

nu wil ik daarom op bepaalde tijdstippen een opmerkinkje toe voegen IN de grafiek; bijv de opmerking "45k" om 12:00uur, en dan het liefst een stip op de coordinaat 12:00,54 dus, echt als een markering. en dan "45k" ook zichtbaar evt bij mouse-over).

Ik krijg nu wel een gekleurde stip op de y-as zelf (coordinaat 12:00,0), maar deze geeft (ook bij mouse-over) niet de opmerking "45k".

zie afbeelding hieronder.

Je kan wel bij format dataseries kiezen voor "show label" of "show value" op een tabblad "data labels" maar dan krijg ik alleen de tijd tevoorschijn, of value "0:00", maar ik wil 45k zien dus...

Ik hoop dat mijn verhaaltje duidelijk is, want ik kom er niet uit zo, en het is wel heel belangrijk.

(evt kunnen de k en x opmerkingen worden samengevoegd onder 1 kolom, maar dan wel als text)

afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ETRHrPHEKg2wcOzjLr86kFx/full.gif

weet iemand hoe dit moet?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it