Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dames en heren :)

Ik volg de opleiding MBO ICT niveau 4, nou moet ik zodirect gaan kiezen tussen, Applicatie/Netwerk/ICT-Beheer. Mijn interesse liggen bij websites bouwen/designen etc.

Welke kant kan ik het best kiezen als ik die kant op wil? Of zul je op een andere manier daar moeten komen?

Alvast bedankt d:)b

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Lijkt mij Applicatie..

Netwerk is meer gefixeerd op netwerken en ICT-Bheer stoomt je klaar voor systeem beheer.
Maar kan je dit niet beter vragen aan je leraren?

[ Voor 18% gewijzigd door To_Tall op 04-03-2009 13:22 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zeg uit gevoel applicatie, maar ik heb geen flauw idee wat het precies inhoud ;)

Youtube: DashcamNL

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:46
Ik neem aan dat je binnen je opleiding een contactpersoon/mentor/decaan hebt die je hierin wel het e.e.a. kan vertellen, of dat er minimaal documentatie is over de verschillende vormen? Bijna elke school heeft weer net iets andere ideeën over hoe alles wordt vormgegeven en welke inhoud er zit in deze onderdelen.

Specs

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11
Applicatie.

Ik ben zelf net zo'n persoon als jij. Mijn interesses liggen hoofdzakelijk bij websites bouwen, programmeren, iets minder bij serverbeheer en totaal niet bij netwerken. Ik heb voor applicatie gekozen en daar nog geen seconde spijt van gehad.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-11 09:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik stond ook voor de keuze , had geen idee wat het allemaal was en heb ict beheerder gekozen wat mij tot nu toe wel bevalt :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de snelle reacties :)

Ik zal op school nog meer informatie opvragen,

Bedankt :)

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
Ik zou kijken naar een opleiding van een grafisch lyceum.
Ik weet niet waar je woont maar daar hebben ze echte website opleidingen.
Anders kan je kijken naar Applicatie ontwikkeling, maar let op dat is meer dan alleen iets doen met websites.
Anders ICT-beheer doen, is het meest brede optie.

Verwijderd

lees je in, wat het allemaal inhoud, desnoods een voorlichting op school , maak je keuze, bevalt het je niet kan je bij de meeste scholen binnen 2/3 maanden nog voor iets anders kiezen :)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-11 09:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ook even wat info van mij : insider , de ib (ictbeheer) is meer een allround opleiding , net als netwerkbeheerder maar dan iets minder allround en wat meer van netwerken enzo maar voor de rest zitten we zo`n beetje de zelfde opdrachten te maken , de applicatie ontwikkelaar is echt totaal anders , dan ga je aan de slag met allerlij programmeer talen en visual basic en dergelijke , spelletjes maken als boter kaas en eieren is hier zo`n project

en als je wil kun je ook op de website van mijn school kijken wat we allemaal moeten doen

Signature

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
Je kan het zo zien:

ICT beheerder (MBO) logisch vervolg: Bedrijfskundige Informatica (HBO). Dit heb ik zelf gedaan, ik kreeg wat basis dingen zoals het programmeren van routers, installeren van windows & linux servers, data modelleren en php programmeren
Applicatie beheerder (MBO) logisch vervolg: Informatica (HBO). Mij lijkt de volgende stap van applicaties beheren naar ze zelf maken in allemaal programmeer talen.
Netwerk beheerder zou waarschijnlijk nog dieper op netwerk architectuur en programmeren in gaan.

Als je echt websites wilt ontwerpen en designen, dan komt bij mij grafisch lyceum op. Daar ben je voornamelijk bezig met design. Bouwen, opleiding heb je er niet voor nodig denk ik.. je kan ook wat online cursussen oppakken en bij gaan verdienen bij een website bedrijfje.
Pagina: 1