[Mac Pro] Piepende exhaust fan

Pagina: 1
Acties:

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 00:46
Ik ben in het bezit van een een Mac Pro early 2008 8-core machine. Sinds een maand heb ik het volgende probleem. De exhaust fan, degene achter de geheugenbanken zit, piept. Het valt opzich mee, echt herrie is het niet, maar het klinkt alsof er continu een vogeltje in de verte fluit als er geen muziek of iets aan staat. Vrij irritant.
Door testen weet ik zeker dat het deze fan betreft. Een vervanger op Ebay doet zo'n $100,00 ex porto en dan moet ik zelf ook nog eens aan de knutsel met de risico's van dien. Smeren is geen optie heb ik begrepen uit wat zoekwerk. Dit heeft te maken met de lagertechniek die wordt gebruikt (?). Meerdere malen de fan op volle toeren laten draaien heeft ook niets uitgehaald.
Ik heb Apple nog niet gebeld om dit probleem te bespreken. De grap is natuurlijk dat zojuist mijn garantie is verlopen en over het algemeen zijn ze dan in eens niet zo behulpzaam meer. Ik wil het probleem graag verholpen hebben, maar op het moment weet ik niet wat wijs is om te doen. Iemand een idee?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik zou het gewoon proberen bij de Apple reseller. Mocht dat niet lukken zou ik zelf een fan monteren (non-Apple). Voor max 20,-- ben je dan klaar.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 00:46
zAo schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:52:
Ik zou het gewoon proberen bij de Apple reseller. Mocht dat niet lukken zou ik zelf een fan monteren (non-Apple). Voor max 20,-- ben je dan klaar.
Vervangen met een standaard 120mm fan is geen optie. De fan is naar mijn weten 'verweven' met een gedeelte van het kunstof binnenwerk. Iemand anders nog een idee? Ga morgen maar eens bellen met een Apple reseller.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Kick, ik ben wel nieuwsgierig hoe het is afgelopen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini