Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Mappen verplaatsen via batch bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een kleine vraag. Ik heb de volgende map e:\download\compleet. In deze map zitten verschillende mappen. Nu wil ik de inhoud van de map compleet overkopieren naar een andere partitie om ruimte vrij te maken op de E partitie. Nu wil ik dit niet steeds handmatig doen maar aan dehand van een batch file die ik bv elke dag 1 keer laat draaien. de partitie waar hij na toe moet is f:\download\compleet.

nu heb ik geprobeerd met het commando command in de dos prompt

move e:\download\compleet\*.* f:\download\compleet

echt daar kopieert hij alleen de bestanden maar geen Mappen.

doe ik:

move e:\download\compleet f:\download\compleet

krijg ik de melding toegang geweigerd. dat kan kloppenomdat een programma deze map in gebruik heeft.

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch de hele inhoud van e:\download\compleet kan verplaatsen naar de F partitie?

Het gekke is dat total commander dit wel gewoon doet, maar ik wil dus een simpel batch bestand maken die dit 1 keer per dag automatisch doet.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Kijk eens naar XCOPY met een aantal opties (http://www.ss64.com/nt/xcopy.html) of robocopy :)

[ Voor 8% gewijzigd door asfaloth_arwen op 04-03-2009 12:20 ]

Specs

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

How about een recursieve xcopy gevolgd door een rd? Xcopy heeft veel meer opties dan move, rd (remove directory) spreekt voor zich.

xcopy /? en rd /? voor meer info :)

Mother, will they like this song?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:28

Dark

who tweaked the light?

xcopy source dest /E
rmdir /S /Q source