Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 17:09
Hoi hoi,

sinds een paar dagen ben ik verhuisd naar een nieuwbouw woning. Tele2, waarbij ik lid was, kon hier geen 20Mbit leveren terwijl op internet op verschillende plekken gemeld staat dat 6-12Mbit haalbaar was in de wijk. Hierop besloten over te stappen naar TweakDSL.

TweakDSL herkende de postcode niet waardoor aanvraag via de website onmogelijk was. Verschillende concurrenten met dezelfde infrastructuur providers gaven echter wel aan te kunnen leveren. Hierop kreeg ik van de helpdesk het advies de aanvraag schriftelijk te doen. Ze meldden er niet bij dat als ik het modem wou hebben (op de website staat 'Gratis standaard geschikt modem') ik dit er bij had moeten melden.

Na enige dagen had ik een vraag naar aanleiding van de SIP account gegevens die ik ontving t.a.v. het modem. Hierop kreeg ik het antwoord dat er geen modem besteld was. Getracht het draadloos modem aan te vragen voor 15 euro meer prijs (hetgeen op de website staat).

Enkele dagen later werd ik gebeld dat het draadloze modem niet meer voor 15 euro te leveren was omdat het bij aanvraag aanvraagd had moeten zijn. Hierop stelde ik dat er een 'Standaard gratis geschikt modem' bij het abonnement zat. Volgens de helpdesk was het wel mogelijk om inderdaad de niet-draadloze variant af te sturen.

Vandaag wordt ik gebeld dat ook dat niet mogelijk is. Tevens zou de lijn 28 februari aangesloten zijn, dus het abonnement annuleren (zodat ik het opnieuw aan kan vragen met modem, of ergens naar toe kan gaan waar ze me wel met respect behandelen) is niet meer mogelijk. De koper draad ligt overigens nog niet in mijn huis....

Graag verneem ik jullie ideeen hierover, afgezien van het feit dat ik dergelijk bureaucratisch handelen graag altijd even meld. Met name op juridisch gebied is advies welkom. 'Standaard gratis geschikt modem' is bij mij niet voor veel interpretaties vatbaar in ieder geval.

Wat voor mij extra zuur is is dat ik de extra kosten voor lief nam in de overtuiging nu een club te hebben die mensen wel met respect behandeld. Naar nu blijkt geven ze ook gewoon een aantal keer foutieve informatie, is mijn termijn om te annuleren verstreken, en is het ineens allemaal mijn probleem en kunnen hun er niets meer aan doen. Helpdesk medewerkers zijn te laf om hun achternaam te noemen (en nee ik heb niet gedreigd ze in elkaar te komen slaan, maar juridisch is ik heb gesproken met 'Richard' die zonder achternaam ook niet erg betrouwbaar lijkt me...). Al met al geen fijne ervaring.

TIA