[C#] SOAP WSE 3 in VS2005

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Goedemorgen,

Ik probeer al een paar dagen een programmaatje te maken in c# VS2005 om een webservice te benaderen.
Hiervoor moet gebruik gemaakt worden van WSE 3 en SOAP 1.2.
Naar deze webservice kun je wat gegevens zenden en vervolgens krijg je wat terug. Ik ben al blij als ik een SOAP request kan doen en iets terug krijgen, ook al is het een foutmelding ;)
Ik heb nog nooit iets met SOAP gedaan en kom er ook echt niet uit. Op internet kan ik ook niet echt voorbeelden vinden waarmee ik snap hoe het nu precies werkt.

Ik heb al WSE 3 geïnstalleerd, deze toegevoegd aan mijn project, de webservice toegevoegd aan webreferences.
Tot zover geen problemen. Ook het certificaat is aanwezig op deze pc en word geaccepteerd.
Er is geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig voor deze webservice.

Ik weet dat ik nu een instantie moet maken van de proxy class:
mijnwebservice.HaalGegevensWse serviceproxy = new mijnwebservice.HaalGegevensWse();

Maar hoe nu verder, wie heeft er een stukje basis voorbeeld code of wat uitleg zodat ik in ieder geval weer verder kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 21:37
gimpy schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:10:
Goedemorgen,

Ik probeer al een paar dagen een programmaatje te maken in c# VS2005 om een webservice te benaderen.
Hiervoor moet gebruik gemaakt worden van WSE 3 en SOAP 1.2.
Naar deze webservice kun je wat gegevens zenden en vervolgens krijg je wat terug. Ik ben al blij als ik een SOAP request kan doen en iets terug krijgen, ook al is het een foutmelding ;)
Ik heb nog nooit iets met SOAP gedaan en kom er ook echt niet uit. Op internet kan ik ook niet echt voorbeelden vinden waarmee ik snap hoe het nu precies werkt.

Ik heb al WSE 3 geïnstalleerd, deze toegevoegd aan mijn project, de webservice toegevoegd aan webreferences.
Tot zover geen problemen. Ook het certificaat is aanwezig op deze pc en word geaccepteerd.
Er is geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig voor deze webservice.

Ik weet dat ik nu een instantie moet maken van de proxy class:
mijnwebservice.HaalGegevensWse serviceproxy = new mijnwebservice.HaalGegevensWse();

Maar hoe nu verder, wie heeft er een stukje basis voorbeeld code of wat uitleg zodat ik in ieder geval weer verder kan?
serviceproxy.GetHelloWorld()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

De stap na het aanmaken van de proxy is om op de instantie de gewenste method aan te roepen.
Als de service HaalGegevensWse een operatie bevat HaalNieuwsteGegeven dan wordt het zoiets:
C#:
1
2
object result = serviceproxy.HaalNieuwsteGegeven();

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Bedankt!

Ik ben tot de conclusie dat ik dit moet gaat gebruiken:
string Response = serviceproxy.Indienen();

Maar ik kom er niet uit wat ik nou voor parameters mee moet geven om wat terug te krijgen, ik krijg nu steeds errors bij het debuggen.

Als ik rechtsklik op 'indienen' en kies voor 'Go to defenition', kom ik bij deze code terecht:

C#:
1
2
3
4
5
public Declaratie[] Indienen(IndienenDeclaratieRequestType request) {
            object[] results = this.Invoke("Indienen", new object[] {
                        request});
            return ((Declaratie[])(results[0]));
        }

als ik daar rechtsklik 'Go to defenition' bij 'IndienenDeclaratieRequestType' kiest, krijg ik deze code:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
public partial class IndienenDeclaratieRequestType {

private Verzending verzendingField;

/// <remarks/>
        public Verzending Verzending {
            get {
                return this.verzendingField;
            }
            set {
                this.verzendingField = value;
            }
        }
    }

Ik heb verder geen documentatie bij deze webservice. kan iemand uit deze code zien wat ik bij indienen() moet meegeven?
De volgende gegevens moeten uiteindelijk ingestuurd worden met de webservice: bestand, email, referentie

[ Voor 4% gewijzigd door leendertv op 04-03-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit is wel erg basic hoor. Als je er echt niet uitkomt moet je mischien wat documentatie van je leverancier vragen.

Het is niet de bedoeling dat wij je hier aan het handje gaan nemen. Je hebt alle onderdelen die je nodig hebt, en kunt gewoon in de source ( en intellisense ) zien wat je mee moet geven.

Je zult zoals je in de method signature kunt zien gewoon een IndienenDeclaratieRequestType meegeven

[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 04-03-2009 13:46 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.