Heb nu sinds een jaar een 400d, echter sinds een aantal maanden merk ik dat veel foto's overbelicht zijn. Ik heb de camera al eens teruggestuurd naar canon. Ze hebben toen shutter en diafragma afgesteld denk ik (er stond slechts een heel summier bericht van de uitgevoerde handelingen). Dit heeft echter niet geholpen
Voor een voorbeeld van een foto klik hier: Linkje
- De zon stond in mijn rug en toch is de foto erg overbelicht. Het gebeurt ook op een bewolkte dag.
- Hier stond de camera in de P-stand, f/13, 1/320, Iso200. Echter in de volautomatische stand hetzelfde resultaat.
- Resetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen
- Ik gebruik een 18-125 Sigma lens. Kan deze nog invloed hebben op bijv de lichtmeting oid? Ik heb geen andere lens dus kan het niet proberen.
Ik zou graag jullie mening even weten voordat ik eventueel de camera weer terug stuur naar Canon.
Voor een voorbeeld van een foto klik hier: Linkje
- De zon stond in mijn rug en toch is de foto erg overbelicht. Het gebeurt ook op een bewolkte dag.
- Hier stond de camera in de P-stand, f/13, 1/320, Iso200. Echter in de volautomatische stand hetzelfde resultaat.
- Resetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen
- Ik gebruik een 18-125 Sigma lens. Kan deze nog invloed hebben op bijv de lichtmeting oid? Ik heb geen andere lens dus kan het niet proberen.
Ik zou graag jullie mening even weten voordat ik eventueel de camera weer terug stuur naar Canon.
"Who are you to wave your finger?"